بازاریابی محتوایی : طرح ریزی کانال محتوا در عمل (۲)
- ساختار
ساختار به نحوه ی ساخت محتوا اطلاق می شود. اکثر شرکت ها، ۵۰۰ لغت را برای طول هرپست در بلاگ مناسب می دانند. تیترهای متعدد برای جلب توجه به کار می رود و در صورت امکان، فهرست هایی که با شماره یا ستاره مشخص شده اند هم برای خوانندگان مطالب وب، مفید واقع می شوند؛ بعلاوه، حداقل یک تصویر استفاده شده و لینک ها پراکنده اند تا منابع را مشخص نمایند.
در یک بلاگ CIM، داستان های ما از ۷۵۰ تا ۱۵۰۰ واژه متغیرند؛ زیرا پست های ما مفصل اند؛ همچنین، یکی از اهداف ما، لینک کردن به حداقل سه پست بلاگ CIM دیگر است که بهینه سازی موتور جستجو و گشت زنی خواننده را آسان می نماید.
- لحن
لحن محتوای کانال شما چیست؟ آیا شوخ طبعانه است؟ جدی است؟ یا نیشدار و سیاسی؟ در CIM لحن محتوای کانال بلاگ، کاملا آموزشی است، درست مانند یک معلم و سعی می کنیم از بیشترین تعداد مثال ممکن، استفاده کنیم.
- ادغام کانال
آیا برنامه ای برای ادغام یک کانال با دیگر کانال ها دارید؟ اگر از ویدئو استفاده می کنید، آیا با وارد کردن ویدئو در بلاگ خود، آن را با یوتیوب ادغام می کنید؟ اگر کتاب الکترونیکی را تبلیغ می کنید، آیا از Slideshare استفاده می کنید؟
برای تبلیغات بیشتر، چطور از فیسبوک، توئیتر و دیگر کانال ها استفاده می کنید؟ برای بلاگ CIM چند کانال دیگر را بکار بستیم، از جمله:
محتوای بلاگ هر روز صبح درست در ساعت ده به مشترکان ایمیل می شد؛
سه مرتبه در روز، با استفاده از لغات متفاوت، متنی را توئیت کرده و سپس جدول زمان بندی توئیت خود را از طریق TweetDeck (ابزار مدیریت توئیت)، تنظیم می نماییم تا پست را حداقل سه بار دیگر در طول هفته ترویج کنیم؛
پست روی کانال فیسبوک گذاشته می شود، اما تمرکز معمولا بر چیزی مربوط به تصویر است نه متن؛
پست را در صفحه ی لینکداین و گروه لینکداین خود می گذاریم؛
در صورتی که مناسب باشد، پست بر روی گوگل پلاس هم خواهد رفت.
- کنش دلخواه
کنش ها، همان “اهدافی” هستند که با داستان هایی که شما می گویید، همسو هستند. در مورد CIM هدف های بسیار خاصی در مورد نرخ اشتراک داریم (در حال حاضر، هدف اشتراک ما ۲۰۰۰ مشترک شبکه در ماه است).
- برنامه ی مقاله
به یاد داشته باشید که می توانید کانال های متعددی خلق کنید. مجاز هستید بیش از یک بلاگ یا چندین صفحه ی فیس بوک داشته باشید. مجبور نیستید آنها را در یک زمان واحد، راه بیاندازید. برای مثال ممکن است پی ببرید دو نوع بلاگ محتلف، مناسب تر از یک بلاگ است؛ یا ممکن است متوجه شوید دوست دارید بعدها یک حساب توئیتر مخصوص فصل دیگری از داستان بازاریابی محتوایی خود داشته باشید.
فقط یک راه درست برای انجام کارهای وجود ندارد؛ پس آزمایش کنید، فیدبک بگیرید و به تکامل طرح کانال خود، مبادرت بورزید و در نهایت برای خود برنامه مشخصی داشته باشید. این استراتژی محتواست که استراتژی کانال را تعیین می کند؛ نه برعکس.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید