بازاریابی محتوایی :بیانیه ی ماموریت
در خانه ی ما یک بیانیه بر روی دیوار نصب شده که اغلب، همه ی ما به آن مراجعه می کنیم. این هدف خانواده ی ماست. این بیانیه برای موفقیت و خوشبختی ما حیاتی بوده چراکه هر روز سعی می کنیم فردا به آن برسیم.
بیانیه:
ماموریت پولیتسی
بعنوان پولیتسی های، نسبت به هدف و عمل زیر، بسیار وفادار هستیم:
هر روز به خاطر نعمت های خدا از او سپاس گذاریم؛ حتی در روزهایی که با چالش و سختی روبرو می شویم.
هر وقت بتوانیم به دیگران کمک می کنیم و داشته هایمان را با دیگران قسمت می کنیم.
ما همدیگر را ستایش می کنیم؛ چون هر کدام از ما استعداد ویژه ای از جانب خدا دریافت کرده ایم.
هر کاری را که شروع می کنیم، آن را نیمه کاره نمی گذاریم و بیشترین توجه را به آن داریم.
صادقانه عرض کنم؛ اول فکر می کردم اینها فقط شعار هستند؛ اما امروز بعد از ۱۲ سال کار کردن بر روی این بیانیه ی ماموریت، می بینیم که این بیانیه نقش مهمی در زندگی ما بازی کرده است. چرا؟ چون هیچ وقت منطقه ی خاکستری برای اهداف خانواده ی ما وجود نداشته است.
وقتی که بچه ها درباره ی باید ها و نبایدها سوال می کنند؛ معمولا من و همسرم آنها را به این بیانیه ارجاع می دهیم. حالا بعد از گذشت سال ها، خودشان به این بیانیه مراجعه می کنند و دستور کار را از آن می گیرند.
و بهترین قسمت؟ وقتی مهمانی به خانه ی ما می آید، این بیانیه دیده می شود و درباره اش حرف می زنیم. این یکی از معدود چیزهایی است که باعث تفاوت می شود.
بیانیه ی مامورت شرکت ها هم به همین شکل است. یکی از دلایل بقای شرکت ها همین بیانیه است.
تقریبا در تمام سخنرانی های کلیدی خویش، به موضوع بیانیه ی ماموریت بازاریابی محتوایی پرداخته ام. ایجاد لحن لازم برای تبلیغ ایده ی بازاریابی محتوایی، یا هر نوع بازاریابی دیگر مهم است. متخصصان امر بازاریابی از شرکت کوچک و بزرک، به قدری به کانال هایی مانند بلاگ ها، فیس بوک یا پینترست چسبیده اند که در واقع از دلیل اینکه چرا باید از این کانال ها در گام اول استفاده کنند، هیچ اطلاعی ندارند.
بنابراین، “چرا” باید قبل “چه” بیاید. این به نظر روشن است، اما بیشتر بازاریاب ها فاقد هرگونه بیانه ی ماموریت یا استراتژی در پسِ محتوایی که ایجاد می کنند، هستند. بازاریابی محتوایی جذاب بدون یک “چرا”ی روشن و نیرومند، غیر ممکن است.
“چرا ما وجود داریم؟”، این سوالی است که بیانیه ی شما با آن شروع می شود. به این موضوع فکر کنید: اگر شما مجله ی تجاری اصلی در حوزه ی فعالیت خود بودید، چه می کردید؟ اگر هدفتان فروش محصولات و خدمات نباشد، بلکه تاثیر گذاشتن روی خواننده از طریق جذب اطلاعات جذابی باشد که زندگی و کارشان را تغییر دهید، چطور؟
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید