ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۱۰/۲۷
4,307 بازدید
۱ دیدگاه
اشتراک گذاری

به راستی، چرا بعضی از افراد در انجام دادن وظایف شغلی خود، حتی در شرایط سخت، با علاقه و رضایت زیاد به تلاش قابل توجه خود ادامه می‌دهند و در مقابل، گروهی دیگر، حتی برای تهیۀ مایحتاج اولیۀ زندگی خودشان هم، تلاش نمی‌کنند و علاقه‌ای به کار کردن ندارند؟

براساس تحقیقاتی که در زمینۀ نظریه‌های انگیزشی انجام گرفته است، هفت پیشنهاد عملی برای افزایش سطح انگیزش شغلی افراد مطرح شد:

۱. اطمینان حاصل کنید انگیزه‌ها و ارزش‌های کارکنان سازمان، مناسب شغلی هستند که بدان گمارده شده‌اند.

۲. مشاغل را با توجه به انگیزه‌ها و ارزش‌های کارکنان، برایشان جذاب و همساز کنید.

۳. هدف‌های شغلی را آنچنان تعیین کنید که روشن، چالش‌آور(یعنی، برای فرد همانند مبارزه‌ای لذت‌بخش و در عین حال، مفید تلقی شود)، جذاب و قابل دستیابی باشند.

۴. منابع انسانی و ابزار و وسایل لازم را جهت تسهیل عملکرد شغلی و اثربخش بودن افراد، در اختیارشان قرار دهید.

۵. محیط کار افراد را چنان شکل دهید که از حمایت‌های اجتماعی، برخوردار شوند.

۶. وقتی عملکرد شغلی افراد بهبود می‌یابد، با روش‌هایی که از نظر آنان ارزشمند تلقی می‌شود، رفتارشان را تقویت کنید.

۷. شش پیشنهاد فوق را آنچنان با هم هماهنگ سازید و به شیوه‌ای نظام‌مند و مستمر به کار گیرید که به صورت بخشی از فرهنگ سازمانی محل کارتان(به ویژه برای مدیران سازمان)، درآید.

به نظر شما چه عواملی باعث می‌شوند خشنودی شغلی افراد کاهش یا افزایش پیدا کند؟

ما از یک شغل یا خوشمان می‌آید یا خوشمان نمی‌آید و می‌توانیم میزان این احساس را بر روی یک طیف، یعنی از احساس بسیار مثبت تا احساس بسیار منفی اندازه‌گیری کنیم.

تحقیقات نشان داده بین خشنودی شغلی و عملکرد شغلی کارکنان رابطۀ معنی‌دار وجود دارد.

یکی از عوامل مؤثر در انگیزش شغلی، خشنودی از شغل و تعهد سازمانی، عدالت سازمانی است. سایر عوامل عبارتند از: شخصیت، سن، جنسیت، حقوق و دستمزد، نوع سرپرستی که بر فرد اِعمال می‌شود، فرهنگ و جوّ سازمانی، نوع کار، شرایط برای ارتقاء و …

(منبع: روان‌شناسی صنعتی و سازمانی تألیف دکتر محمود ساعتچی)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

یک پاسخ به “هفت پیشنهاد عملی برای افزایش سطح انگیزش شغلی افراد”

  1. م.جبلی گفت:

    همونطور که شما فرمودین خشنودی شغلی دلایل خیلی زیادی میتونه داشته باشه که به نظرم یکسری هارو سرپرست و یکسری هارو خود کارمند میتونه حل کنه . اینکه هردوطرف برای این موضوع تلاش کنن قطعا تاثیر خیلی خوبی خواهد داشت اما اگر به هردلیلی هرکدوم تلاشی برای اینکار انجام ندن ، قطعا همکاری موفق و طولانی مدتی نخواهند داشت . ممنون بابت این مطلب مفید و ارزشمند . گاهی این مطالب که به شغل و کار مربوط میشن ، یاداوریشون خیلی تاثیرگذاره رو من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *