ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۱۳
2,325 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اقتصاد نوازش در تحلیل رفتار متقابل

کلاود اشتاینر بر این باور است که همه ما در دوران کودکی تحت تلقین و آموزش والدینمان در مورد پنج قانون محدود کننده و باز دارنده در مورد گرفتن و دادن نوازش، قرار گرفته ایم.

  • وقتی که می توانی نوازش بدهی، از دادن نوازش خودداری کن،
  • وقتی که به نوازش احتیاج داری، آن را طلب مکن.
  • وقتی که نوازش می خواهی اگر هم به تو بدهند آن را نپذیر،
  • وقتی که نوازش نمی خواهی آن را طرد نکن.
  • به خودت نوازش نده.

این پنج قانون فوق روی هم رفته اساس آن نظریه ای است که اشتاینر آن را اقتصاد نوازش می نامد. اشتاینر می گوید با آموزش کودکان به این که از این قوانین پیروی کنند، والدین مطمئن میشوند که «.. موقعیتی که نوازش می تواند به میزانی نامحدود در دسترس قرار بگیرد به موقعیتی تغییر می کند که در آن میزان نوازش بسیار پایین است ولی بهره ای را که والدین از این میزان کم می گیرند بسیار زیاد است.»

اشتاینر اضافه می کند که والدین این کار را برای کنترل کردن فرزندانشان انجام می دهند. با آموزش این مطلب به کودکان که میزان نوازش در سطح بسیار پایینی است، والدین در موقعیتی قرار میگیرند که نوازشها در انحصار خودشان باشد. با دانستن این که نوازشها اساسی هستند کودک یاد می گیرد که آنها را با انجام رفتارهای مورد پسند والدین به دست آورد.

اشتاینر ادامه می دهد که ما به عنوان افراد بزرگسال هنوز نا آگاهانه از پنج قانون فوق پیروی می کنیم. در نتیجه ممکن است زندگی خودمان را به نوعی در محرومیت از نوازش بگذرانیم. ما انرژی بسیار زیادی را در کاوش نوازشهایی صرف می کنیم که هنوز باور داریم در میزان کمی هستند. اشتاینر براین عقیده است که ما آماده ایم تا به وسیله سازمانها و افرادی که در نوازش نقشی انحصاری دارند، زیر سلطه و نفوذ قرار گیریم.

این سازمانها و افراد ممکن است حکومتها، تعاونیها، تبلیغات چی ها و یا صاحبان مراکز تفریح و سرگرمی باشند. درمانگرها نیز ممکن است به شکل نوازش دهنده دیده شوند.

اشتاینر تأکید بر این دارد که برای تقویت و ثبات آگاهی، خودانگیختگی و صمیمت، ما باید «آموزشهای اولیه» محدود کننده ای را که والدین ما در مورد گرفتن و دادن نوازش به ما تحمیل کرده اند از خود دور کنیم و به جای آن به این آگاهی دست یابیم که نوازشها در سطحی نامحدود در اختیار ما قرار دارند. ما هر موقع که بخواهیم می توانیم نوازش بدهیم. مهم نیست که چقدر نوازش بدهیم زیرا که آنها هرگز تمام نمی شوند. وقتی که ما نوازش می خواهیم می توانیم آزادانه آن را طلب کنیم و وقتی که نوازشی به ما داده می شود می توانیم آن را بگیریم. اگر نوازشی که به ما داده شده دوست نداریم، می توانیم صراحتا آن را نپذیریم و نیز می توانیم از نوازش دادن به خودمان لذتی بیکران ببریم.

همه افراد در نظریه تحلیل رفتار متقابل، مسیری را که اشتاینر در تعریف صریح و بی پرده خود در مورد «اقتصاد نوازش» به عنوان پایه و اساس فشارهای اقتصادی و سیاسی طی کرد، نمی پیمایند. شما می توانید به نظریات خودتان مراجعه کنید آنچه که محقق است آن است که بیشتر ما خود را در دادن و گرفتن نوازش بر طبق تصمیمات دوران اولیه کودکی محدود می سازیم. این تصمیمات در واکنش به درک کودک از فشارهای والدین میباشد. در بزرگسالی می توانیم این تصمیمات را مجددا ارزیابی کنیم و در صورت تمایل آنها را تغییر دهیم.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *