IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
گاو بنفش

گاو بنفش : چرا شما به گاو بنفش نیاز دارید؟

گاو بنفش : چرا شما به گاو بنفش نیاز دارید؟

چهل سال پیش، «ران سیمک» مالک ماءالشعیرفروشی «تامب استون تب» تصمیم گرفت در کنار ماءالشعیر به مشتریان، تکه ای پیتزای فریزری هم بدهد. کار او گرفت و طولی نکشید که پیتزای تامب استون تب، فریزر سوپرمارکت ها را اشغال کرد. در سال ۱۹۸۶ «تولیدی غذاهای کرافت» نام تجاری تامب استون را خریداری کرد و حریصانه به تبلیغ آن پرداخت و میلیاردها دلار سود برد. این یک داستان موفقیت بزرگ آمریکایی بود؛ خلق محصولی باب طبع همه، تبلیغ آن برای همه ی مردم و کسب درآمد و سودی بی شمار.

این راهبرد فقط برای پیتزا کارایی نداشت، تقریبا برای هر چیزی که در خانه تان موجود بود، کارایی داشت، حتی آسپیرین تصور کنید چقدر جالب است اگر اولین فردی باشید که آسپرین را تبلیغ و بازاریابی کرده است. محصولی که تقریبا هر فردی روی کره ی زمین به آن نیاز داشته و متقاضی آن بوده، محصولی ارزان که به راحتی قابل مصرف و به سرعت نتیجه بخش است. مشخصا این یک موفقیت بزرگ بود.

امروزه اگر وارد داروخانه شوید و نگاهی به دوروبر خود بیندازید با مارک ها و اسامی زیادی روبه رو خواهید شد. برای مثال چند نمونه را در اینجا ذکر می کنم:

قرص ادویل ، الیو، قرص مسکن و جوشان آلکا سلتزر، قرص آناسین، اسکریپتین، آسپرگام که نوعی آسپیرین است، داروهایی با نام تجاری بایر هم برای کودکان و هم بزرگسالان. بایرهای رژیمی و بایرهای مخصوص بانوان، آمینواسیدهای بی سی، بوفرین ها، قرص های کوپ و یا صندلی های کوپ، قرص های ایکوترین، مسکن های اکسدرین، قرص یا کپسول های گیاهی گودیز، مسکن موترین، نوپرین، اس.تی جوزف، تیلینول و البته ونکوییش ها.

در هر کدام از این نام های تجاری، گوناگونی و سایزهای متفاوتی دارد تا آنجا که می توان صدها نمونه ی دیگر را برای انتخاب برگزید و همه ی اینها داروهایی از مشتقات آسپیرین هستند. آیا هنوز فکر می کنید بازاریاب قرص آسپرین بودن، آسان است؟ اگر شما تولید کننده ی نوعی مسکن باشید که حتی از مواردی که من در فهرست آوردم بهتر باشد، چه خواهید کرد؟ جواب معلوم است، اگر پول داشته باشید و به محصول تان نیز مطمئن باشید، صدها آگهی تلویزیون ملی را بابت اجرای تبلیغات خود خریداری خواهید کرد.

البته با مشکلاتی نیز روبه رو خواهید شد. اول اینکه شما به مردمی نیاز دارید که خواهان خرید مسکن باشند و با وجود بزرگی بازار، نمی توان گفت همه خواهان این مسکن خواهند بود. ابتدا شما باید مردمی را پیدا کنید که مسکن می خرند و سپس افرادی را پیدا کنید که می خواهند یک مسکن جدید را امتحان کنند. بعد از همه ی اینها، افرادی هستند که به دنبال قرص های «اصل» هستند، همان نمونه هایی که با آنها بزرگ شده اند و درواقع همیشه استفاده کرده اند. و اگر کسی مسکن مناسب و قابل اعتماد و موثر خود را یافته باشد، احتمالا وقت خود را برای جایگزین کردن آن با قرص دیگری تلف نخواهد کرد.

بالاخره باید بگویم شما باید به دنبال افرادی باشید که بخواهند به حرفهای شما در رابطه با محصول جدید با همان قرص مسکن، گوش کنند. اکثریت افراد آن قدر مشغله دارند که به شما توجه نخواهند کرد و نسبت به تمام تبلیغاتی که شما هزینه ی آن را پرداخت کرده اید، بی توجه خواهند بود. بنابراین، شما گروهی متفرق از شنوندگان خواهید داشت که البته، پیدا کردن این افراد نه تنها بسیار سخت است بلکه به راحتی نیز متفرق می شوند.

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar