IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
گاو بنفش

گاو بنفش : حقیقت تلخ بازاریابی

گاو بنفش : حقیقت تلخ بازاریابی

برای باز کردن این مطلب ابتدا مثالی مطرح می کنیم. اجازه دهید نگاهی به کتاب های یوگا بیندازیم. مشکل کتاب هایی که در رابطه با چگونگی انجام حرکات یوگا نوشته شده این است که تنوع و تعداد آنها بسیار بالاست.

چند سال پیش، که تعداد این کتاب ها خیلی کم بود، موفقیت یک ناشر به اینکه کتاب خوبی برای یوگا ارائه دهد، بستگی داشت. اگر کسی در رابطه با یوگا مشکلی داشت کافی بود سری به کتاب فروشی محل بزند و از میان سه یا چهار کتاب موجود، یکی را انتخاب کند و بخرد. درحالی که امروزه بیش از پانصد کتاب در مورد یوگا وجود دارد… هر کسی هر چقدر هم انگیزه داشته باشد، فرصت این را ندارد که قبل از خرید، پانصد کتاب یوگا را بررسی کند.

اگر شما هم به تازگی کتابی با موضوع یوگا نوشته اید، مبارزه ای را پیش روی خود خواهید داشت. نه تنها انبوهی از رقیبان را در برابر خود دارید، بلکه بسیاری از کتاب های جدید یوگا برای افرادی که می خواهند مشکل خود را با یوگا حل کنند بی فایده خواهد بود.

همه ی کسانی که چند سال پیش به کتاب فروشی ها رفتند و با خرید این کتاب ها باعث محبوبیت کتاب های یوگا شدند، دیگر به دنبال کتاب های یوگا نیستند؛ و این حقیقت تلخ بازاریابی است که برای هر چیزی مصداق دارد، چه کالا باشد چه خدمات، چه برای فروش به مصرف کنندگان باشد و یا برای فروش به شرکتها۔ اغلب افراد نمی توانند محصول شما را خریداری کنند، آنها یا پول ندارند یا وقت ندارند و یا به آن محصول نیاز ندارند.

اگر مخاطب شما پول نداشته باشد تا کالای تان را به قیمتی که به آن نیاز دارید، خریداری کند، شما بازاری نخواهید داشت. اگر مخاطب برای شنیدن و فهمیدن پیام شما وقت نداشته باشد، یعنی شما دیده نخواهید شد و اگر مخاطب برای شنیدن حرف های شما وقت بگذارد، اما نیازی به محصول نداشته باشد. باید گفت امیدی به محصول شما نیست.

دنیا تغییر کرده است. تعداد گزینه ها بسیار زیاد است و در مقابل، زمان برای گزینش کمتر و کمتر می شود.

بیست سال پیش اوضاع به این شکل نبود. پس به عقب می رویم؛ زمانی که مصرف کنندگان فرصت زیادی داشتند و انتخاب ها هم به مراتب کمتر بود، درآمدها کمتر حیف و میل می شد، بنابراین اگر یک شرکت، واقعا به طور چشمگیری نوآوری می کرد (برای مثال ارائه ی تلفن همراه) حتما از آن استقبال می شد.

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar