گاو بنفش : مقدمه

گاو بنفش : مقدمه
مجموع 5 از 3 رای

گاو بنفش

گاو بنفش : مقدمه

در سری مقالات گاو بنفش با اصطلاحات پرکاربردی مواجه می شویم که قبل از شروع، قصد داریم شما را با این اصطلاحات آشنا کنیم:

  • گاو بنفش:

منظور خلق مورد تازه ای است که با هر آنچه در بازار است، تفاوت داشته باشد.

  • عطسه کنندگان:

مشتریانی که از ایده های جدید استقبال می کنند و پس از استفاده، مانند کسی که عطسه می کند کالا و خدمات مذکور را به دیگران معرفی یا منتقل می کنند.

  • ایده های ویروسی

ایده هایی که مانند یک ویروس در جامعه شیوع پیدا می کنند و قشر کثیری از تولید کنندگان از آن شیوه و یا خدمات الگوبرداری می کنند.

  • تفکر اوتاکویی

مشتریانی که به دنبال کشف موارد تازه و نو هستند و در بازار یا حیطه ی خدمات، از شیوه های نوین استفاده می کنند.

  • بازاریابی اجازه ای

روشی که در آن بازاریابان الکترونیکی، قبل از ارسال آگهی از مشتری خود اجازه می گیرند.

  • ضرب المثلها:

مزه ی مرغ تکراری شده. (باید به دنبال طعم تازه بود)

کسی دیگر به جک های قدیمی نمی خندد. 

بازاریابی، بیش از آن اهمیت دارد که فقط به بخش بازاریابی سپرده شود (همه ی پرسنل باید به آن بیندیشند)

شما مشتری اجناس بنجل هستید. همه چیز دارید، بیش از نیاز، به جز زمان.

هرچیزی که باید اختراع شود، قبلا اختراع شده است.

  • Pها کافی نیستند

طی سال ها بازاریابان درباره ی (پنج P) پنج دستاورد بازاریابی صحبت می کردند. (گرچه تعداد Pها بیش از این است اما هر کسی پنج P مورد علاقه ی خود را دارد). تعدادی از این ها عبارتند از:

محصول Product

قیمت گذاری Price

ترویج محصول برای افزایش فروش Promotion

چگونگی جایگاه و مراتب Place

روابط عمومی و تبلیغ Public relations and advertising

بسته بندی Packing

پیشی گرفتن Priority

بازاریابی اجازه ای Permission marketing

این عملکرد بازاریابی است: راهی سریع که به شما اطمینان بدهد کارتان را انجام داده اید و مسیری که به وضوح نشان دهد چگونه عمل کنید تا مردم را به خرید کالای تازه تولید شده تشویق کنید. اگر عناصر مورد نظر با هم در تضاد باشند (برای مثال پوره ی سیب زمینی که برای شهروندان بزرگسال یا دانش آموزان، بازاریابی می کنید، مزه ی غذای کودک را بدهد)، پیام بازاریابی شما بی اثر خواهد بود و در نهایت به جایی نخواهد رسید.

بازاریابی، کار تضمین شده ای نیست، اما روشی است که همیشه مورد استفاده قرار گرفته است. اگر همه ی Pها را به درستی به کار ببرید، باز هم احتمال اینکه موفق نشوید، زیاد است. یک چیز نگران کننده وجود دارد؛ Pها کافی نیستند. مطالب گاو بنفش، P جدیدی را به شما نشان می دهد(Purple Cow)؛ یک P استثنائی که بلافاصله مورد اهمیت قرار می گیرد.

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

برچسب ها:

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن