ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۱۹
551 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

گاو بنفش : بازاریابی برجسته

P جدید

آنP جدید که در مقاله ی گذشته در موردش صحبت کردیم، «گاو بنفش Purple cow» است. چند سال پیش که همراه خانواده ام در فرانسه، با اتومبیل به گردش رفته بودیم، از دیدن صدها گاو که مثل تصاویر برجسته ی کتاب های قصه در مراتع کنار بزرگراه در حال چریدن بودند، به وجد آمده بودیم. تا کیلومترها همچنان خیره به بیرون نگاه می کردیم و از آن همه زیبایی در شگفت بودیم. پس از بیست دقیقه، تماشای گاوها را رها کردیم. این گاوها هم مثل همان گاوهای قبلی بودند که دیده بودیم و آنچه که زمانی برای ما شگفت انگیز بود، کاملا عادی و معمولی به نظر می رسید. چیزی بدتر از معمولی، خسته کننده شده بود.

بعد از اینکه مدتی گاوها را می بینید، برای شما هم خسته کننده می شوند. آنها شاید گاوهای کامل، جذاب، با شخصیت و یا گاوهای زیبایی باشند، اما باز هم خسته کننده خواهند شد. و حالا یک گاو بنفش، شاید جالب به نظر برسد (البته برای مدتی). ماهیت گاو بنفش این است که باید برجسته و جالب توجه باشد.

آنچه که برجسته است ارزش گفت و گو را دارد، ارزش دارد که مورد توجه باشد. گاو بنفش، استثنایی، جدید و جالب است، اما هرچه که خسته کننده شود، دیگر به چشم نمی آید، مثل گاو قهوه ای.

بازاریابی برجسته، هنر ساختن چیزهای با ارزشی که در عرصه ی کالا و خدمات، جلب توجه کنند. البته بازاریابی را نمی توان آخرین گزینه دانست. ما باید درک کنیم که اگر محصولات و خدمات، برجسته و قابل توجه نباشد، به چشم نمی آیند.

مجموعه ی صنعت تلویزیون، ارتباطی متوازن و هماهنگ بین تقاضای مشتری، آگهی های تلویزیونی و شرکت های در حال رشد که با سرمایه گذاری در این عرصه ی پرهزینه ایجاد شده بودند، به وجود آورد.

اما مشتری پسامصرف خارج از فرآیند خرید است. آنها هرآنچه را که می خواهند، در اختیار دارند. نیازهای شان اندک است و آن قدر مشغله دارند که نمی توانند وقت زیادی را صرف تحقیق در مورد کالایی بکنند که شما برای خلق آن سخت تلاش کرده اید.

واحد بازاریابی، کالا یا خدمات را می گیرد و پول را برای برقراری ارتباط بین مزایای خاص آن کالا با مخاطبان هدف، هزینه می کند. حال این روش، چندان کارایی ندارد. من معتقدم ما به نقطه ای رسیده ایم که دیگر نمی توانیم مستقیم برای توده ی مردم بازاریابی کنیم. ما دنیایی را خلق کرده ایم که اکثر محصولات در آن دیده نمی شوند. طی دو دهه ی گذشته، نویسندگان باهوش تجارت به تغییر مسیر بازاریابی، اشاره کرده اند.

بازاریاب ها در مورد ایده ها و نظرات نوین بسیار خوانده اند و گفت و گو کرده اند و حتی بعضی از آنها را مورد استفاده قرار داده اند، اما همچنان در ماهیت استراتژی قدیمی شان مانده اند. رویکردهای سنتی هم اکنون مهجور هستند؛ عقیده و علم صد ساله ی بازاریابی منسوخ شده و به آخر رسیده است؛ روش های جایگزین هم حرف تازه ای ندارند؛ ما باید همه ی آنها را رها کنیم. این مبحث بیان می کند که چرا شما نیاز دارید در هر چیزی که می سازید، گاو بنفش را قرار دهید، چرا تلویزیون و رسانه های جمعی دیگر سلاح های مخفی شما نیستند و چرا حرفه ی بازاریابی برای همیشه متحول شده است.

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *