ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۲۵
394 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

گاو بنفش: مرگ مجموعه ی صنعتی_تلویزیون (۱)

آیا چهره ی بسیار خبیث صنعت نظامی را به یاد دارید؟ ایده ای که پشت آن پنهان بود، ساده به نظر می رسید. دولت ها بابت اسلحه هزینه هایی را صرف می کردند. شرکت ها میلیون ها دلار دریافت می کردند تا اسلحه بسازند. شرکت ها کار و کارگر را اجیر می کردند و مالیات می پرداختند. مالیات ها نیز برای خرید سلاح های جنگی از شرکت ها هزینه می شد.

دولت قوی تر شد، اشتغال رونق گرفت و به نظر می رسید همه برنده اند. ترکیب صنعتی نظامی احتمالا مسئول همه ی بدبختی های دنیای ماست، اما بدون انکار باید بگوییم این سیستم، سیستم همزیست و وابسته به هم بود، سیستمی که وقتی بخشی از آن رشد می کرد و پیروز می شد، دیگری هم به تبعیت از آن به پیشرفت می رسید.

در پنجاه سال گذشته، بی توجهی پیرامون یک نوع بسیار متفاوتی از رابطه ی همزیستی اتفاق افتاده، بخشی که به طور بحث برانگیز (با اثرات یک جانبه ی وسیع) نسبت به ترکیب صنعتی- نظامی ثروت بسیار کسب کرد. من این بخش را ترکیب صنعتی- تلویزیون می نامم.

علت نگرانی من این است که ترکیب صنعتی-تلویزیون در حال نابودی است. ما در این سیستم، چرخهای با وسعت اقتصادی بسیار بزرگی ساختیم که اکنون در حال نابودی است. مرگ این صنعت عامل بسیاری از آشوب های درون شرکت های امروزی است. سیستم بسیار ساده بود. جایگاه بازار بزرگی را که در حال پیشرفت است و هنوز تحکیم نیافته، پیدا می کردید، کارخانه ای می ساختید، تعداد زیادی آگهی بازرگانی تلویزیونی خریداری می کردید و پیام های بازرگانی منجر به توزیع و فروش می شد. این فروش ها باعث رونق کارخانه و سوددهی می شد.

شرکت های تیزهوش، در این مرحله تمامی سود را برای خرید تبلیغات بیشتر مورد استفاده قرار می دادند. این کار باعث توزیع بیشتر محصول و ساخت کارخانه های بیشتر می شد. به سرعت این چرخه ی پاک و منظم در جایگاه خودش قرار می گرفت و نام تجاری بزرگ و سودآوری خلق می شد.

با جا افتادن نام تجاری، پیشنهاد قیمت بالاتر می رفت، هماهنگ با آن سود بیشتر و رسیدن به پول بیشتر، برای تبلیغات تلویزیونی بیشتر به دنبال هم می آمدند. مصرف کنندگان آموختند که به کیفیت کالای تبلیغ شده در تلویزیون ایمان بیاورند، صرفا به این دلیل که تلویزیون آن را تبلیغ می کرد. نام های تجاری که تبلیغ نمی شد، فروش نمی رفت و سود از دست می رفت.

این سیستم قدیمی برای «رِولون» کارساز بود. «چارلز روسون» یکی از اولین کسانی بود که تبلیغات تلویزیونی وسیعی انجام داد و این تبلیغات، به طور چشمگیری باعث رشد شرکت او شد. او سودهای خود را کجا خرج می کرد؟ در تبلیغات تلویزیونی بیشتر.

در سال ۱۹۶۲، یک آژانس تبلیغاتی باهوش، «جی وارد» (خالق کارتون های انیمیشنی) را به کار گرفت تا کاری تجاری و سودآور خلق کند. او از یک محصول خود به نام “کپن کرانچ” انیمیشنی تجاری تولید کرد و پس از آن شرکت بزرگ غله و حبوبات، شروع به تولید این محصول کرد. صاحب کارخانه می دانست اگر به سوددهی برسد می تواند به اندازه ی کافی آگهی های بازرگانی داشته باشد تا نام کپن در ذهن هر کودک آمریکایی نقش ببندد. جالب تربن نکته این ماجرا این بود که غلات که برای آن تبلیغات می کردند، محصول ثانویه آنها بود.

بازاریابان باجرأت با استفاده از این ایده ی ساده توانستند بر همه ی محصولات خود تسلط پیدا کنند. اما نکته اینجاست، صرف نظر از اینکه چه کسی آگهی های تجاری شما را می سازد، امروزه هرگز نمی توانید محصول «کپن کرانچ» را مانند سابق معرفی کنید، دوره زمانه به طور کامل عوض شده است. توجه داشته باشید، هر ایده بازاریابی برای یک مدت جواب می دهد و روشی که ۴۰ سال پیش جواب می داده، ممکن است امروزه دیگر جواب ندهد.

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *