ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
1397/11/08
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

گاو بنفش : عدم استقبال علی رغم محبوبیت

در این مطلب به مطالعه ی گسترده ی این موضوع می پردازیم که چرخه ی گاو بنفش چگونه عمل می کند و موثر واقع می شود.

«استیو لئونارد» یک سوپرمارکت معمولی را با مساحت حدود بیست هزارپا راه اندازی کرد که در آن مایحتاج روزانه را مثل پنیر، شیر و غیره می فروخت. از آنجا که به این مغازه ی کوچک راضی نبود به جست وجوی گاو بنفش پرداخت.

او بیرون مغازه ی خود، حیوانات اهلی را نگهداری می کرد. با سیاستی ساده و پراهمیت، خدمت رسانی به مشتریان خود را گسترش داد، جلوی مغازه را با ۶۰۰۰ پوند سنگ گرانیت فرش کرد. او شروع به عرضه ی کالاهای غیرمعمول و بی نظیر کرد و بسیاری از کالاها را با قیمت ارزان به معرض فروش گذاشت. فروشگاه از گاوهای روباتیک که «ما ما» می کردند انباشته شد، نمایش های کارتنی و بسته های شیر متحرک و رقصان و جوجه ای که ویولون می نواخت. همان طور که مناطق حومه ی مغازه اش در «کانیکتیکات» گسترش می یافت، افسانه ی گاو بنفش او هم رشد می کرد.

استیو مغازه ی خود را بیش از ده بار گسترش داد و بزرگ تر کرد، به طوری که در مجله ای از رابرت ریپلی، به نام «باور می کنید یا نه؟»، تصاویر مغازه ی او را به نمایش گذاشتند. او در یکی از کتاب های اصلی «تام پیتر» مورد ستایش قرار گرفت و توانست یکی از دوستان و مشاوران سیاسی پل نیومن شود. استیو همچنین توانست در یک روز بیش از هر مغازه ی دیگر در دنیا، مرغ های بسته بندی شده با مارک پردو را به فروش برساند.

نوآوری او آنقدر خاص بود که من هریک از کارمندانم را با اتومبیلم با صرف یک ساعت وقت، به منطقه ی «کانکتیکات» بردم تا ببینند که چگونه خدمت به مشتریان و عرضه ی نمایشی، می تواند منجر به سازمانی با شهرت جهانی شود. این قضیه مربوط به ده سال پیش است. امروزه مغازه ی استیو لئونارد با داشتن شعب مختلف، توسط پسرانش اداره می شود. یکی از آنها در دو مایلی خانه ی من است.

من هرگز به آنجا نمی روم. چرا؟ زیرا زیادی محبوبیت دارد و کسلالت آور شده است. پسر استیو هم همان گاو بنفش را برای پیشرفت و رساندن پیام خود به کار برد و موثر هم واقع شد. اما اکنون که پیام خود را رسانده است بهتر است برای سود بیشتر از این گاو، شیر بدوشد. محصولات مغازه ی استیو دیگر بی نظیر نیستند، چیز خاصی ندارد، نام تجاری ای که قبلا ندیده باشید، در مغازه ی او نیست. کالای خاص ارزان قیمتی در آنجا نمی بینید. فقط خدمت رسانی به مشتریان خوب است.

اگر در بخش ماهی فروشی از کسی بپرسید کجا می توانم کنسرو کدو پیدا کنم، به سمتی اشاره می کند و می گوید در آن قسمت ها، آن هم با تردید. قبلا که استیو هنوز خاص بود، خودش مشتری را دقیقا تا آن قسمت مغازه همراهی می کرد. یک صندوق پیشنهادات هم بیرون مغازه قرار داشت و اگر نامه ای را در صندوق می انداختید که البته شما تنها نبودید، حتما پاسخی از استیو، دریافت می کردید. امروزه صندوق همچنان در جای خود قرار دارد، اما کسی پاسخگوی شما نیست. کسب و کار مغازه آن قدر سوددهی دارد که کسی نگران موضوعی نباشد.

بنابراین، زمانی که محوطه ی پارکینگ شما تا حد انفجار پر است و شما خیلی بیش از قبل پول در می آورید، به این معنی است که دیگر نگران گاو خود نباشید؟ او از برندی که پدرش به جا گذاشت، ثروت زیادی به دست می آورد. عیب جویی نیست اما حقیقت دارد؛ فعالیت بی صدای مغازه اش برای توده های مردم و نه عطسه کنندگان، یعنی رسیدن به ثروت سریع و شتابان. اگر کسب و کار شما هم در چنین شرایطی قرار دارد احتمالا شرکای شما هم از شما می خواهند که دقیقا همین کار را انجام دهید.

تجارت و شغل خواربارفروشی یا سوپرمارکت کمی خاص است، چرا که شما منطقه ای را به صورت اتفاقی انتخاب می کنید و می توانید برای مدت طولانی از آن سود ببرید. به این زودی ها هم قرار نیست از مد بیفتید، پس همچنان به مدت طولانی به سواری در آن بالاها ادامه می دهید.

از طرف دیگر اگر اهداف شما رو به رشد و موثر هستند و ساختمان فروشگاه شما هم بزرگ تر شده است، تصور اینکه چگونه این راهبرد را متعادل نگه دارید کاری مشکل است. اگر پسر استیو، مغازه ای را در مناطقی مثل هاستون ایالت تگزاس که تعداد خواربارفروشی های آن زیاد است و کسی هم با گاو بنفش استيو پدر آشنایی ندارد) راه اندازی کند، کارش خوب پیش نخواهد رفت و اگر مغازه ی استیو، تابع مد روز باشد (مثل شغل شما) آن گاه او برای کارش دغدغه ی زیادی خواهد داشت.

گاو بنفش دقیقا بخشی از چرخه ی زندگی، تولید و محصول است. شما نمی توانید آن را برای همیشه زنده نگه دارید این کار پر مخاطره، هزینه بر و بسیار خسته کننده است اما زمانی که شما نیاز به توسعه و تولید چیزی دارید، گاو بنفش بهترین هدف گیری شماست.

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات