گاو بنفش: شرکت «هال مارک» باید چه کند؟

گاو بنفش: شرکت «هال مارک» باید چه کند؟
مجموع 5 از 1 رای

گاو بنفش

گاو بنفش : شرکت «هال مارک» باید چه کند؟

«هال مارک دات کام» یکی از سه مجری ارائه دهنده ی خدمات کارت های تبریک آنلاین است. این سایت زمانی رشد کرد که ایده های ویروسی شروع به کار کردند. مردم می توانستند این کارت ها را برای دوستی ارسال کنند و او هم با خواندن و ارسال چند کارت بیشتر پاسخ بدهد. در عرض یک سال میلیاردها عدد از این کارت به طور آنلاین ارسال شد.

البته این تلاش رایگان پول ساز هم بود. آنچه به کار این شرکت آمد فروش گواهینامه های کارت هدیه برای آنها بود. «هال مارک» صاحب امتیاز گواهینامه این کارت های هدیه است و هر زمان که شما برای گواهینامه ی ۲۰ دلاری، ۲۰دلار هزینه می کنید برای آنها سوددهی دارد. (پیچیده است اما صحت دارد.) به هر حال نام این شرکت جزء متحدین سه قدرت برتر است که نامشان ثبت شده و من خوشحالم که به یکی از دوستانم برای تراوش فکری راه های بهبود بازارشان کمک کردم.

در آغاز باید بگویم که «هال مارک» برای گفت و گو با حضار مجوز دارد. افرادی که داوطلبانه وارد سایت می شوند بدون هیچ رسانه ی مزاحمی، یک کارت ارسال می کنند. افسوس! گرچه این افراد در سایت تنها هستند، اما اغلب به دنبال مکالمه با «هال مارک» نیستند و به هیچ کدام از خبرهایی که «هال مارک» به اشتراک می گذارد گوش نمی دهند.

خوشبختانه اکثر مهمانان این سایت اعضای باشگاه «تاج طلایی» هستند. این مشتریان مشغول جمع آوری امتیازهای تجاری برای دریافت جایزه هستند. این مشتریان که خود گزینش کرده اند یک مشکل دارند (چگونه بیشتر امتیاز جمع کنم؟) البته آنها تمایل دارند با نگاه به بازار، مشکلات را حل کنند و بهتر از همه اینکه اعضای باشگاه همه جزء عطسه کنندگان پرتلاشند.

هرساله آنها تعداد زیادی کارت های الکترونیکی و کاغذی ارسال می کنند و افرادی که کارت برای آنها ارسال می شود از دریافت آن لذت می برند. گیرندگان، آگاه هستند که فرستندگان چیزی به دست نمی آورند، برای فرستندگان فقط این مهم است که بهترین کارت را ارسال کنند. به نظر من موفقیت «هال مارک» در این است که می داند افرادی که برای این کارت ها گواهینامه دریافت می کنند، ممکن است آن را برای دیگری هم ارسال کنند.

اگر گواهینامه ی کارت الکترونیکی، خاص باشد و ارزش انتشار داشته باشد، پس تلاش در این است که گروهی از عطسه کنندگان را بیابند که آن را انتشار دهند. پیشنهاد من برای دوستم که در «هال مارک» کار می کند این است: وقتی یکی از اعضای این باشگاه قرار است کارت تبریکی را ارسال کند از او بپرسید آیا دوست دارد بداند که با ارسال گواهینامه ی هدیه، چند امتیاز به دست خواهد آورد. این امتیاز می تواند (حداقل) از صد تا یک میلیون باشد. مشخص است که اکثرا صد امتیاز می گیرند، اما هرازگاهی شخص خوش شانسی هم هست که امتیاز بالایی بگیرد. اغلب این اعضای ثابت و بادقت، از خطرپذیری کلیک کردن و رفتن به صفحه ی دیگر و دانستن مقدار امتیازشان خوشحال خواهند شد.

اکنون که «هال مارک» توانست جهت مکالمه را از ارسال یک کارت به گواهینامه ی آن تغییر دهد، این فرصت نصیب این شرکت شد که به مشتریان خود، کارت ها را بفروشد و اهمیت هدیه ی با ارزش گواهینامه را هم نشان دهد و بسیاری از عطسه کنندگان با انگیزه ی کافی پاداش گرفته و آموزش دیده، همچنان به ارسال کارت ها ادامه دهند. البته این روند رشد تا زمانی ادامه خواهد داشت که گیرندگان گواهینامه هم خود ارسال کننده ی آن باشند.

“آیا یک میلیون امتیاز آن قدر زیاد نیست که دست به دست شود؟ دقیقا هست.”

“رنگ این امتیاز بنفش است.”

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

برچسب ها:

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن