ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
1397/11/07
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

گاو بنفش: راز موفقیت تفکر است

یکی از دوستانم به نام تریسی شغلش را در دفتر چاپ و نشر روزنامه رها کرد تا مستقل کار کند. با استفاده از دفترچه ی اطلاعات، توضیحاتی یافت و نامه ی فرم همکاری در عرصه ی تبلیغات را برای صدها بازاریاب حرفه ای و مدیران بازاریابی در شمال شرق کشور فرستاد. این کار، تبلیغات گران قیمتی است که البته چندان هم تاثیر ندارد. احتمالا هر مدیر بازاریابی که نیاز به شرکتی برای تبلیغات دارد، اکنون آن را دارد و اگر به دنبال شرکت جدیدی به این منظور باشد خیلی بعید است که بسته ی «فدکس» درخواست نشده ای را باز کند و به تریسی تلفن بزند. حال او باید چه کند؟

بعد از گفت و گو با تریسی به او پیشنهاد دادم که روی نکات برجسته ی ریز تمرکز کند. تخصص و زمینه ی کاری او دارویی بود. او هم این کار را برگزید. در حقیقت او یک قدم جلوتر رفت؛ جراحان پلاستیک. تریسی تصمیم گرفت که برای جراحان پلاستیک بهترین نشریه ی دنیا را منتشر کند. اگر شرکت های داروسازی بخواهند تبلیغ داشته باشند و به طور موثر با مردم ارتباط برقرار کنند، باید با تریسی تماس بگیرند.

او همه ی مجلات و همایش ها را می شناخت و با اغلب پزشکان هم آشنا بود. او فهرست اسامی رابطین را در دست داشت. او تنها شخص و بهترین گزینه برای این کار بود. هرکسی برای کاری در این مجله تبلیغ می کرد نام تریسی را در دفترچه تلفن خود داشت و او نیز نام این افراد را در فهرست خود قرار داده بود.

اگر شغل شما این بود که برای ارائه ی محصول خود به جراحان پلاستیک، در جهان نشر، بهترین گزینه را برگزینید، چه کسی را انتخاب می کردید؟

رمز موفقیت تریسی این بود که نشریه ای را منتشر کرد که منحصر به فرد و اولین در نوع خود بود و همین موضوع او را از بقیه متمایز نمود و باعث شد تا در کار خودش پیشرفت کند.

«رابین واترز» به هدفش رسید

آخرین باری که به فروشگاههای زنجیرهای ارزان قیمت «کی مارت» رفتید، چه زمانی بود؟ اگر مثل بسیاری از خوانندگان این کتاب باشید حدس می زنم بگویید: «خیلی وقت پیش». اما این جمله را برای فروشگاههای زنجیره ای شرکت «تارگت» نمی گویید. تارگت گزینه ی ارزان قیمت در میان اغلب فروشندگان حرفه ای، جدی و عجیب و غریب است. منظور افرادی است که برای آن هزینه می کنند.

چگونه شرکت تارگت به این نقطه رسید؟ مطمئنا از طریق تبلیغات نبود، گرچه تبلیغات گاهی خوب است. اما نه همیشه! علت آن، وجود افرادی مثل رابین واترز، معاون طراحی، خط مشی و ویژگی های تکنیکی این شرکت است (بله. این لقب واقعی آنهاست). رابین کسی بود که شرکت را تشویق به ساخت نوعی قوری چای، برای عرضه و فروش کرد. او کسی بود که به طرز عجیبی به دنبال ساخت سرویس های قاشق، چنگال و کاردهای نقره ی ارزان، اما با کیفیت برای سر میز ناهارخوری مردم بود و همین طور ساخت انواع خودکارهای فانتزی با پایه های متحرک و اشیای شناور در آن.

به جای صرف هزینه، زمان و تلاش، برای خرید سهم بازار از طریق تبلیغات، شرکت تارگت کشف کرد که با عرضه ی کالاهای انحصاری با کیفیت و شگفت انگیزتر از آن، با قیمت ارزان می تواند بدون صرف بودجه ی بالا پیروز میدان باشد.

کالاهای با کیفیت که افراد علاقه مند به اجناس جدید، متقاضی آن هستند و در مورد آن بحث می کنند، هسته ی اصلی راهبردهای شرکت تارگت است. اگر شرکت خرده فروش بزرگ تارگت با فروشگاه های زنجیره ای می تواند رقبایی چون «کی مارت» و «سیرز» را از میدان به در کند، چه چیزی باعث می شود که شما بسیار بهتر از شرکت های بزرگ نباشید؟

راز موفقیت تارگت در تفکر معاونش بود که به دنبال یک نوآوری بود تا هم فروشگاه را مطرح کند هم باعث بهتر شدن کیفیت زندگی مردم شود.

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات