لوگوی ایده پردازان
لوگوی ایده پردازان
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۲۱
402 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

گاو بنفش: تفکری با نام اوتاکو

ژاپنی ها تعدادی کلمه ی واقعا سودمند اختراع کرده اند. یکی از این کلمات «اوتاکو» است. «اوتاکو» توصیف کننده ی چیزی بیش از یک سرگرمی، اما کمی کمتر از یک دل مشغولی است. اوتاکو یک تمنای طاقت فرساست که شخص را وادار می کند دور شهر بچرخد تا فروشگاه جدید «رامن نودل» را که تغییرات زیادی هم داشته، پیدا کند. اوتاکو تمایل شخص برای کشف همه چیز در مورد لوکوموتیوهای دیجیتالی جدید شرکت «لیونل» و اطلاع رسانی به یک دوست علاقه مند است.

(اوتاکو در زبان ژاپنی به معنی شخصی ست که دیوانه وار عاشق چیزی ست.)

افرادی که مجله ی «فست کمپانی» را می خوانند درباره ی کسب و کار، نگرش اوتاکویی دارند. آنها از نمایش های تجاری بازدید می کنند تا در لبه ی برنده و تیز تجارت قرار بگیرند. آنها به بقای شرکت شان کمک می کنند و همچنین استقرار در این لبه را دوست دارند. اوتاکو، اگر به نتیجه برسد، در قلب پدیده ی گاو بنفش قرار دارد.

همان گونه که قبلا دیدیم، شرکت شما نمی تواند فقط با برطرف کردن نیازهای اساسی رشد کند. شما باید با پذیرش کنندگان مشتاق اولیه ارتباط برقرار کنید و آنها را داشته باشید تا آنها کلام و پیام شما را در سراسر منحنی بازاریابی منتشر کنند و اینجاست که «اوتاکو» بودن مفید و موثر واقع می شود.

“مشتریان با افکار اوتاکویی همان عطسه کنندگانی هستند که شما به دنبال شان هستید.”

آنها کسانی هستند که وقت صرف می کنند تا محصول شما را بشناسند و در مصرف آن، این ریسک را می پذیرند. آنها حتی برای معرفی کالای شما وقت دوستان خود را می گیرند. بازتاب این تفکر این است که بعضی از بازارها مشتریان اوتاکویی بیشتری دارند. کار بازاریابان شاخص این است که این بازارها را تشخیص دهند و بشناسند و روی آنها تمرکز کنند، نه روی بازارهایی که نسبت توجه کمتری جلب می کنند.

برای مثال رگهای سالم از “سس تند اوتاکویی” در ایالات متحده وجود دارد. سس چیلی به دنبال چاشنی های به مراتب تندتر، تا حد امکان سوزان، توانسته نمونه هایی از این سس های تند دیوانه کننده را وارد کسب و کار کند. 

هم زمان با تجارت موفقیت آمیز سس های تند، بدون هیچ تبلیغی توسط موسسین پیشگام، برای فروش سس خردل هیچ تلاشی نمی شد. اگر بگوییم تعداد افرادی که از سس خردل لذت می برند خیلی بیشتر از افرادی است که از سس تندی که تا مغز آدم را می سوزاند لذت می برند، حتما تعجب خواهید کرد.

با وجود این، سس های تند وارد بازار تجارت شدند در حالی که سس خردل نتوانست. چرا؟ زیرا تعداد کمی از افراد، این سس را از طریق ایمیل سفارش می دهند و یا برند متفاوتی از این سس را در رستوران می خواهند. طرفداران سس خردل تفکر اوتاکویی ندارند.

“تجارت هوشمندانه، بازارهایی را هدف قرار می دهد که در آن تفکر اوتاکویی وجود داشته باشد.”

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

با عضویت در خبرنامه ایده‌پردازان می‌توانید از آخرین اخبار و ویدئوهای ایده‌پردازان مطلع شوید.

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات