ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۲۸
397 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

گاو بنفش: امروزه بازاریاب بودن چه معنایی دارد ؟

اگر گاو بنفش یکی از Pهای بازاریابی است، پیامدهای عمیقی را باید برای تشکیلات اقتصادی داشته باشد. این می تواند تعریف بازاریابی را هم تغییر دهد. این گونه بود که مهندسی اختراع شد و تولیدات ساخته شدند و بازاریابی به وجود آمد و آنچه مخصوص فروش بود، فروخته شد.

تقسیم کار مشخص بود. رئیس، مدیریت همه ی امور را به عهده داشت. بازاریاب بودجه ای در اختیار می گرفت و با آن تبلیغات رسانه ای را خریداری می کرد.

بهتر است به جای لغت بازاریابی، از «تبلیغات و آگهی» استفاده کنیم. بازاریابی انتقال ارزش کالاهایی بود که ساخته و توسعه داده شده بود. مشخصا در دنیایی که همه ی مختصات کالا از سرویس دهی تا طراحی در بطن بازاریابی قرار گرفته، این راهبرد معتبر نیست.

“بازاریابی عمل تولید محصول است، تلاش برای طراحی، مهارت تولید، هنر به تصویر کشیدن و تکنیک فروش آن.”

تصور کنید شرکت «جت بلو» در روز اول یک تصمیم اساسی گرفت. او از رئیس بازاریابی خواست که در تولید، طراحی و آموزش مداخله داشته باشد. این نشان می دهد همه ی کارهایی که برای ارزشمند کردن انجام می دهند همان بازاریابی است.

شرکت «پولداسپرینگ» کار را با آب ارزان قیمت شروع کرد. شرکت «هاسبرو» کار را با چند سنت پلاستیک و کاغذ آغاز کرد. «جت بلو» دقیقا جنسی را که خطوط هواپیمایی آمریکا می فروشد، عرضه می کند اما برای سوددهی تلاش دارد. این شرکت ها در هسته ی خود بازاریاب هستند.

هوشمندانی که مخترع سرویس «۸۰۰-۱-COLLECT» هستند، بازاریابان واقعی اند. آنها محصول موجود را بازاریابی نکردند، درعوض تبلیغات را درون تولید قرار دادند، از یک شماره تلفن ساده که به ذهن سپرده شود، برای رسیدن به ایده ی بزرگ «ام. سی.آی» که توانست همه ی تجارت «کالکت کال» را از آن خود کند، استفاده کردند.

چنین ایده ی مشابهی نمی تواند برای رستوران های محلی و یا شرکت هایی در زمینه ی تراشکاری و یا بیمه ی مسافران تحقق یابد؟ در دنیایی که تقریبا همه ی چیزهای مورد نیاز ما به اندازه ی کافی خوب و مناسب است و دنیایی که تقریبا همه ی فواید و سودها از گاو بنفش می آید، ما همگی بازاریاب هستیم. اگر شرکتی در حال ورشکستگی است، مقصر مدیران بی تجربه هستند و احتمالا مشکل این است که آنها در حال اداره ی شرکت هستند نه بازاریابی محصول شان.

دوره ی طراحی را بگذرانید. طراحان تان را به دوره های بازاریابی بفرستید و هر دو هفته یک بار در کارخانه با هم جلسه بگذارید.

اکنون ما طراح هستیم

پانزده سال پیش که «جری هیرس برگ»  استودیوی طراحی «نیسان» را در ایالات متحده بنیان نهاد، به عنوان ناظر به جلسات طراحی تولیدات طولانی مدت دعوت می شد و این احترامی گسترده از جانب بازاریابان به او بود. این جلسات همگی اظهارات رسمی نامفهومی در ارتباط با آینده ی اتومبیل ها بود. همه ی اتومبیل ها تا حد ممکن باید عمومی باشند و یا حداقل با مقدار بسیار زیادی کاغذهای تبلیغاتی که بودجه ی تولید صرف آنها می شد در ارتباط باشند.

این جلسات از اهمیت زیادی برخوردار بود زیرا آینده ی طولانی مدت را برنامه ریزی می کردند. طراحان، مدیران محض بودند. جری ثابت کرد که حضور او بیش از یک ناظر است. او نشان داد که طراحان نه تنها نقش مهمی در این فرآیند دارند بلکه واقعا باید بر آن حکمرانی و تسلط داشته باشند. اگر زمان بازاریابی تولید و ارسال طراحی تمام شده، چه چیزی جایگزین آن شده است؟ طراحی.

نه تنها آنها طراحی محض و خالص را تعلیم می دهند بلکه طراحی مرکزیت بازار را هم به عهده دارند که همان کسب موفقیت مهم از انتقال تبلیغات محصول به درون خود محصول است و باور این مسأله که کالا خودش می تواند بازاریاب خودش باشد.

اما حقایق، روشن و نتایج ناخوشایند هستند. امروزه شخصی که نفوذ زیادی در موفقیت محصولی دارد پشت میز خود می نشیند و بذرهای اصلی پروژه را می افشاند. اگر شما بازاریابی هستید که نمی داند چگونه اختراع، طراحی، نفوذ، تعدیل و سرانجام تولیدات را توزیع کنید، شما دیگر بازاریاب نیستید، بلکه شاخه ی خشکیده ی یک درخت هستید.

فهرستی از محصولات برجسته ی صنعت خود تهیه کنید. چه کسی آنها را ساخته است؟ چگونه اتفاق افتاد؟ از رفتار الگوبرداری کنید اما از محصول تقلید نکنید. اکنون شما نصف راه را برای ساخت آنچه که می خواهید طی کرده اید.

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *