IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
منفی نگری ناشی از تغییر

کارمندان بدقلق: منفی نگری ناشی از تغییر

کارمندان بدقلق : منفی نگری ناشی از تغییر

گری تاپچیک نویسنده ی “مدیریت منفی نگری در محل کار” می گوید، غالبا “خود تغییر نیست که منجر به پذیرش منفی یا مثبت آن می شود، بلکه نحوه ی اداره کردن آن به دست شرکت است.” پس باید چه کار کرد؟

در یک نظر سنجی، ۳۹ درصد پاسخ دهندگان گفتند، مدیریت هیچ وقت آن دلیل واقعی را که در پسِ تصمیمات تاثیرگذار بر کارمندان قرار دارد، افشا نمی کند. وقتی کارمندان را در استراتژی دخیل می کنید، به آنها کمک می کنید ضرورت تغییر را درک کنند. این کار مزایای فراوانی به دنبال دارد.

عجز و ناتوانی در کارمندان موجب دلسردی آنها می شود. مجموعه ای از منابع و مهارت هایی که کارمندان برای انجام وظایف شان نیاز دارند، در اختیارشان قرار دهید.

برخی از کارمندان به راستی مشتاق هستند در دوره ی تحول یاد بگیرند و رشد کنند. اما وقتی فرصتی برای این کار به دست نمی آورند، دیدگاهی منفی نسبت به کارفرمای خود پیدا می کنند. دوره ی تغییر و تحول آکنده از تردید و بی ثباتی است. نشان دهید که به توانایی کارمندان تان در رشد یافتن در وظایف جدیدشان اعتماد دارید، اما آماده ی ارائه ی حمایت و توصیه هم باشید.

آیا تا کنون فکر کرده اید چرا یک کارگر باهوش و محترم، همکارانی را که برای کار با او ماموریت یافته اند به واکنش های بدعنق وا می دارد؟

در این مواقع مساله، ناخشنودی نسبت به تغییر نیست، بلکه عدم همخوانی برگزیده ی تفکر است، پنج شیوه ی تفکر وجود دارد:

سنتز گراها از تمایل به درک کردن انگیزه می گیرند.

آرمان گراها درصددند بین نظرات مختلف آشتی ایجاد کنند.

عمل گراها اقدام ملموس را بر تحلیل و نظریه پردازی ترجیح می دهند.

تحلیل گراها بر فرایندهای حل منطقی مساله تاکید دارند.

واقع گراها ضرورت اندکی برای سنتز، تحلیل، یا مصالحه قائلند، زیرا عقیده دارند حقایق باید سریع و بلافاصله بر هر کسی آشکار شود.

برخی از ترکیب های شیوه های تفکر ، بهتر از بقیه عمل می کنند؛ اما در بقیه ی موارد به رفتارهای بدقلق منجر می شوند. مثلا سنتزگراها ذاتا اهل بحث کردن است و دوست دارد در مورد یک نکته مشغول تفکر، بحث و استدلال شود؛ در مقابل دغدغه ی یک عمل گرا عبارت است از “پیشرفت کردن در کار و وظیفه” و سر کردن با هر چیزی که در دسترس است.

وقتی این دو تیپ در یک پروژه با هم مشارکت می کنند، این برخورد ممکن است به رفتاری منفی منتهی شود.

(منبع: چگونه با کارمندان بد قلق رفتار کنیم، آر.برایتون باون و همکاران)

ادامه ی مقالات “کارمند بدقلق” را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar