کارمندان بدقلق: روی تعامل خلاق سرمایه گذاری کنید

کارمندان بدقلق: روی تعامل خلاق سرمایه گذاری کنید
مجموع 5 از 1 رای

تعامل خلاق
کارمندان بدقلق: روی تعامل خلاق سرمایه گذاری کنید

این اصطلاح که توسط جری هیرشبرگ، رئیس شرکت بین المللی طراحی نیسان، ابداع شد؛ مبتنی بر این است که گروه ها معمولا، وقتی ایده های بیشتر و بهتری تولید می کنند که متشکل از افراد، با مهارت ها، دانش، توانایی ها و دیدگاه های مختلفی باشند.

بر اساس این نظریه، دروتی در کتاب خود می گوید: “هیرشبرگ در این مورد ساده انگاری می کند، زیرا عقیده دارد اگر انرژی که به این ترتیب تولید می شود، به طرز صحیحی به طرف خلاقیت و نه عصبانیت هدایت شود، می تواند به نیروگاه نوآوری تبدیل شود.”

اجازه ندهید تعارض شخصی شود. این کار کمک می کند تا نسبت به اختلاط های جنجال برانگیزی که در پی گرد آمدن تیپ های خاصی از افراد در کنار هم بوجود می آیند، هوشیار شوید. اگر از مشکلات بالقوه آگاه باشید، می توانید آنها را در نطفه خفه کنید، اثرات شان را به حداقل برسانید، یا دست کم برای سرپوش گذاشتن روی آنها آماده شوید.

کلید این کار هدایت جر و بحث ها در جهت اهداف شرکت است، به آنها اجازه ندهید موجب حملات شخصی شوند.

ناراضیان

به گفته ی برامسون آنچه یک ناراضی را متمایز می سازد این است که “رفتار دردسرساز او به صورت عادت درآمده است و بر اکثر افرادی که با او تماس برقرار می کنند، تاثیر می گذارد.” به نظر می رسد ناراضیان “در برابر روش های معمول برقراری ارتباط و متقاعد ساختن، که برای مجاب کردن آنها به تغییر روش خودشان طراحی شده است، مصونیت دارند.”

برای کمک به شما در تصمیم گرفتن در این مورد که آیا با یکی از آنها سر و کار دارید یا نه، برامسون توصیه می کند این سوالات را از خود بپرسید:

آیا فرد مورد نظر در وضعیت های مشابه عملکرد متفاوتی داشت؟

آیا من در برابر آنچه این وضعیت اقتضا می کند واکنش کاملا متناسبی نشان می دهم؟

آیا رویداد خاصی سبب این رفتار دردسرساز شد؟

آیا بحث رو در رو و صریح وضعیت را آسان خواهد کرد؟

اگر به سوالات بالا پاسخ منفی بدهید، احتمالا یک ناراضی روی دست شما مانده است. وقتی با چنین فردی سر و کار دارید، تمایل شما برای مواجه ی مستقیم با نگرش های آنها نا به جاست. نگرش های آنها به مرور زمان و در طول عمرشان شکل گرفته و مستحکم شده است.

پس سعی نکنید آنها را شخصی کنید. این مساله ریشه در مسائل، تجارب و برخوردهای گذشته ی فرد دارد.

(منبع: چگونه با کارمندان بد قلق رفتار کنیم، آر.برایتون باون و همکاران)

ادامه ی مقالات “کارمند بدقلق” را دنبال کنید…

برچسب ها:

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن