IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی
کارمندان بدقلق

کارمندان بدقلق: آیا خشم و عصیان یکی هستند؟

کارمندان بدقلق : آیا خشم و عصیان یکی هستند؟

بحث بر سر شدت است. من طرفدار این هستم که مدیران قبل از اینکه اوضاع منجر به جایگزینی کارمندان، کارگریزی، بهره وری ناچیز، و خرابکاری شود، آنها را مهار کنند. خشم به صورت های محتلف ابراز می شود و نه صرفا به صورت پرخاشگری فعال.

بر اساس مقررات ترافیک هوایی، کم کاری ماموران کنترل ترافیک هوایی در زمان دولت ریگان، موردی رایج از پرخاشگری “منفعلانه” بود. هیچ کس به صورت فردی متضرر نشد، اما کل سیستم را فلج کرد.

محل کار ناپایدار، امروز نوع متفاوتی از محیط محسوب می شود که افراد در آن می توانند به طور غیر منتظره، به شکلی پیش بینی نشده و با پیامدهای ناگوار، مدیر یا شرکتی را هدف بگیرند. وقتی خشم مهار نشود و تبدیل به آسیب رساندن به دیگران یا تخریب فیزیکی شود، به مرز عصیان رسیده است.

آیا مدیران می توانند درباره ی خشم شدید و ستیزه جو کاری انجام دهند؟

صد در صد. اول اینکه آنها باید برای دست و پنجه نرم کردن با چنین موقعیت هایی برنامه ای داشته باشند. دوم، باید بدانند چطور و چه وقت نیاز به کمک از خارج را تشخیص دهند. سوم، باید در روابط کارمندی، متبحر و تا حد امکان در اثربخشی بین فردی مهارت داشته باشند.

درست همانطور که رانندگی تدافعی ایجاب می کند، هر فرد برای رانندگی ایمن باید مسئول و پاسخگو باشد، مدیریت “به طور ناخوشایندی” مستلزم آن است که برای مدیریت حرفه ای، عادلانه و موثر به همان اندازه که مسئول است باید پاسخگو هم باشد.

علاوه بر آن، لازم است هر سازمان برای مدیریت در تمام سطوح خشم در محل کار، فرآیندها و پروتکل های به رسمیت شناخته شده ای داشته باشد:

سیاست های “عدم سهل انگاری” برای توجه و بررسی تهدید های خشونت،

مدل هایی برای برقراری سازنده ی ارتباط که کارمندان را تشویق می کند با اوضاع (قبل از آنکه مهارشان از دست رود) به شکل سازنده و آنی مواجه شوند؛

و برنامه هایی برای کمک به کارمندان برای آن دسته از شرایطی که فراتر از دامنه ی مسئولیت مدیریتی هستند.

در نهایت لازم است شرکت ها در توسعه ی نظارتی و آموزشی اثربخش بین فردی، هم پرسنل نظارتی و هم غیرنظارتی بیشتر سرمایه گذاری کنند. کارمندان وقتی وارد محل کار خود می شوند، احساسات خود را همراه کلاه شان روی آویز رها نمی کنند. هر کارمندی کل وجود خود را به سر کار می آورد. مدیران باید روی کل این افراد تمرکز کنند نه صرفا بر انجام وظیفه.

(منبع: چگونه با کارمندان بد قلق رفتار کنیم، آر.برایتون باون و همکاران)

ادامه ی مقالات “کارمند بدقلق” را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar