چگونگی برطرف کردن مشکل اهمال کاری (۱)

چگونگی برطرف کردن مشکل اهمال کاری (۱)
مجموع 5 از 1 رای

چگونگی برطرف کردن مشکل اهمال کاری

چگونگی برطرف کردن مشکل اهمال کاری (۱)

برای حل مشکل پشت گوش انداختن کارها بهتر است از تکنیک های زیر استفاده کنید:

  • از جملاتی که شامل “من باید” می شود استفاده نکنید

با گفتن این گونه جملات چه با صدای بلند چه در دلتان، ذهن شما باید دو کار متضاد انجام دهد: یکی اینکه باید انرژی لازم را برای انجام آن کار فراهم سازد و دیگر اینکه باید از شما در در برابر خطر شکست احتمالی محافظت کند.یعنی بدنتان باید همزمان خود را هم برای جنگیدن آماده کند و هم برای فرار کردن، و این دو، انرژی همدیگر را خنثی کرده و انرژی شما را تحلیل می برد.

به جای بکار بردن اینگونه جملات، بهتر ست از این قبیل جملات استفاده کنید: “من این کار را انجام خواهم داد” یا “من می توانم این کار را انجام دهم”. باید به حرفی که می زنید اعتقاد داشته باشید. آن را با صدای بلند برای خودتان بگویید و خود را شکست خورده تصور نکنید. خودتان را در حالی ببینید که با موفقیت کارتان را به پایان رسانده اید.

  • روی شروع کار تمرکز کنید

وقتی می خواهید کاری را شروع کنید، باید برای خودتان هدفی در نظر بگیرید. اما وقتی کار را شروع کردید، دیگر هدف را کنار بگذارید و فقط روی خود کار تمرکز کنید. شاید این حرف برای افراد هدفمند، عجیب به نظر برسد. اما واقعیت این است که قدم اول برای انجام کار، تمرکز بر روی شروع آن است. به جای اینکه نگران نتیجه باشید فقط به انجام کار فکر کنید و از مسیر لذت ببرید.

  • در کارتان عالی نباشید

بهانه ای که اکثر افراد برای انجام ندادن کارهایشان می آورند این است که می خواهند در کارشان از هر جهت کامل باشند. خیلی ها به دنبال نوشتن کتاب نمی روند، چون می دانند کتابشان عالی از آب درنمی آید. این افراد به شغل های قدیمی، نامناسب و کم درآمدشان می چسبند چون فکر می کنند “شغل عالی وجود ندارد”.

برای رهایی از این وضعیت بهتر است خودتان را هم ردیف کسانی قرار دهید که منتظر شرایط عالی نمی نشینند و کتاب های ناکامل می نویسند و جرات این را دارند که شغل شان را عوض کنند و به سراغ یک شغل ناکامل دیگر بروند.

منبع: (زندگی به همین سادگی، تیکی کوستن ماخر)

ادامه ی مقالات زندگی به همین سادگی را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن