ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۲/۲۶
1,524 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

چگونه کسری خواب را برطرف کنیم؟

جامعه ی امروز ما جامعه ای خسته است. امروز میزان خواب بزرگسالان، روزانه بیش از ۷۰ دقیقه کمتر از دو نسل قبل می باشد و با مقایسه ی کودکان و جوانان امروزی با هم سن و سالانشان در سال ۱۹۱۰ متوجه می شویم که این تفاوت ۹۰ دقیقه است. یکی از دلایل بروز بسیاری از بیماری های امروزی از جمله مسائل مربوط به سیستم ایمنی بدن، عفونت ها، بیماری های دستگاه عصبی، میگرن و حساسیت های مختلف، کم خوابی مفرط است.

کارشناسان بر این باورند که بزرگ ترین عملکرد خواب، شارژ دوباره ی باتری های مغز است که در زمان بیداری خالی شده اند. وقتی می خوابیم، ذخایر انرژی مغز جان می گیرند و دوباره سرحال می شویم. خواب قدرت واکنش و خلاقیت ما را هم بالا می برد.

جان تاب که یک محقق آمریکایی از دانشگاه ویرجینیا است و در زمینه ی مسائل مربوط به خواب فعالیت می کند، در تحقیق در سال ۱۹۷۶ این نکته را اثبات کرد. افرادی که در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفتند بعد از هر بار خواب ۱۵% تیزتر و باهوش تر بودند، تعداد اشتباهات شان یک سوم کمتر از قبل بود، سرحال تر بودند، اضطراب و خستگی کمتری داشتند و سطح انرژی شان به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته بود.

علم پزشکی ثابت کرده است که خواب خیلی کم یا خیلی زیاد برای سلامتی مضر است. بر اساس آزمایشات کارل هکت، محقق اهل برلین، خواب کمتر از ۴ ساعت یا بیشتر از ۱۰ ساعت برای سلامتی خطرناک است و می تواند باعث کاهش طول عمر انسان شود. از این گذشته، شما می توانید الگو و برنامه ی مشخص و مناسبی برای خواب تان تنظیم کنید. این برنامه می تواند متشکل از خواب شب و خواب های کوتاه روزانه باشد و ممکن است مستلزم کنار گذاشتن بعضی عادات قدیمی باشد.

خواب های کوتاه در طول روز

  • روش ناپلئون

ناپلئون دیدگاهی سخت گیرانه در مورد خواب داشت و معتقد بود: مردان به ۴ ساعت خواب نیاز دارند، زنان به ۵ ساعت، و احمقان به ۶ ساعت! او شب ها خیلی کم می خوابید، اما کسری خوابش را با چندین خواب کوتاه در طول روز جبران می کرد. نکته ی مهمی که در زمینه ی جبران کسری خواب وجود دارد این است که این مسئله ارتباط چندانی با تعداد ساعات خواب ندارد، بلکه به تعداد دفعاتی که می خوابیم وابسته است.

کارشناسان معتقدند که در لحظه ای که به خواب می رویم بدن مان هورمون هایی را ترشح می کند که روند جبران کسری خواب را تسهیل کند.

  • روش داوینچی

گفته می شود که نابغه ی ایتالیایی دوره ی رونسانس، لئوناردو داوینچی، در دوره های پر دغدغه ی زندگی اش و در زمان هایی که زیر فشار کاری زیادی بود در طول شب اصلا نمی خوابید. در عوض، هر ۴ ساعت ۱۵ دقیقه می خوابید.

کلودیو استامپی، محقق از دانشگاه هاروارد که در زمینه ی مسائل مربوط به خواب فعالیت می کند، متوجه شد که با استفاده از این روش می توانیم برای مدتی محدود واقعا سر حال بمانیم و مثل همیشه کارها و وظایف مان را انجام دهیم. شرکت کنندگان در مسابقات قایق رانی از این روش استفاده می کنند. بهترین راه این است که در طول روز سه بار و هر بار به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بخوابیم، و هنگام شب یک نوبت اصلی خواب به مدت ۹۰ دقیقه داشته باشیم.

زمان های مناسب و نامناسب برای خواب در طول روز

در طول شبانه روز دو دوره ی نامناسب برای خواب وجود دارد که در آن ساعات خوابیدن دشوار است. این دوره های بین ۱۰ تا ۱۱ صبح و ۸ تا ۹ شب می باشند. این دوره های زمان های فعال شبانه روز هستند و نباید در این ساعات بخوابید.

در طول روز هر ۹۰ دقیقه یک بار شرایط مناسب پیش می آید و بدن تان آماده ی یک خواب کوتاه می شود. تشخیص این زمان خیلی راحت است. وقتی این شرایط مناسب برای خواب پیش می آید بیشتر از سایر اوقات روز احساس خستگی می کنید.

وقتی زمان مناسب خواب فرا می رسد بدن تان واکنش نشان می دهد. احساس خستگی می کنید، خمیازه می کشید، چشمان تان ناخودآگاه بسته می شوند، سرتان سنگینی می کند، از سرعت عمل تان کاسته می شود، چشمان تان را می مالید، سرتان را روی دستان تان می گذارید و استراحت می کنید، بی حال می شوید و تمرکزتان را از دست می دهید و ناخودآگاه فکرتان از کاری که در حال انجام آن هستید منحرف می شود.

از این طریق بدن تان به شما نشان می دهد که خسته است و نیاز به خواب دارد و اگر می خواهید با آن همگام شوید و لطمه ای به آن نزنید، بهترین کار این است که چند دقیقه بخوابید. بعد از یک خواب کوتاه بسیار سرحال تر و پرانرژی تر می شوید.

منبع: (زندگی به همین سادگی، تیکی کوستن ماخر)

ادامه ی مقالات زندگی به همین سادگی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *