IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
چند توصیه برای داشتن خواب کوتاه

چند توصیه برای داشتن خواب کوتاه

چند توصیه برای داشتن خواب کوتاه

وقتی تصمیم می گیرید در طول روز و در فواصل مختلف چند دقیقه بخوابید، در مورد این تصمیم تان عذاب وجدان نداشته باشید و احساس نکنید که کار اشتباهی انجام می دهید. هر چقدر نگرش ذهنی مثبت تری در مورد این کار داشته باشید، خواب های کوتاه تان در حفظ سلامتی شما موثر خواهند بود.

اگر مدیر یا همکاران تان با این کار شمامخالفت می کنند می توانند به آنها بگویید: “کسانی که هر روز بعد از ناهار کمی می خوابند، کمتر مریض می شوند و در نتیجه مرخصی کمتری می گیرند. خواب کوتاه وسط روز برای حفظ سلامتی خیلی مفید است.” تحقیقی بلندمدت که توسط دانشکده ی پزشکی دانشگاه آتن انجام شد به وضوح نشان داد که خواب کوتاه وسط روز احتمال وقوع سکته ی قلبی را تا ۳۰% کاهش می دهد. شرکت هایی مانند اِس اِی پی و زیمنس ساعاتی را برای استراحت کارکنان شان در نظر گرفته اند و این کار بازده کار آنها را افزایش داده است.

سعی کنید در صورت امکان هر روز در ساعتی مشخص بخوابید. بهترین حالت این است که بین ساعت ۲ تا ۵ بعدازظهر و حداقل به مدت ۴ دقیقه بخوابید. خوابیدن در این ساعات بیش از دو برابر بیشتر از سایر زمان های روز مفید و انرژی بخش است. اگر در حین کار موقعیت مناسبی برای خوبیدن ندارید، بعد از اتمام کار و قبل از پرداختن به سایر فعالیت های روزمره تان چند دقیقه بخوابید.

کارهایی انجام دهید که در خوابیدن به شما کمک می کنند؛ بعنوان مثال، روی صندلی مشخصی بخوابید و یک بالش کوچک زیر سرتان بگذارید، صدای تلفن را قطع کنید، لباس های تان را کمی شل کنید، کمی خودتان را تکان دهید تا بدن تان در حالت راحتی قرار بگیرد و چند صفحه از کتابی را که به شما آرامش می دهد بخوانید. ببینید چه کارهایی برای این منظور بیشتر به شما کمک می کنند.

سعی کنید در اتاقی بخوابید که در آن آرامش و اطمینان خاطر دارید. اتاقی که در آن می خوابید ترجیحا باید ساکت، کمی تاریک و دارای دمایی مناسب (حدود ۱۵ تا ۱۸ درجه سانتیگراد) باشد.

آنچه میزان انرژی بخش بودن خواب را بالا می برد، خوابیدن در زمان مناسب است، نه خوابیدن برای مدتی طولانی. تاثیر خوابی بسیار کوتاه اما در زمان مناسب، اگر بیشتر از یک خواب طولانی بعد از ظهر نباشد، کمتر از آن هم نیست. لازم به یادآوری است که این زمان مناسب، وقتی است که شرایط فراهم است و بدن نیاز خود را به خواب از طریق علائمی که قبلا گفته شد اعلام می کند. مناسب ترین مدت زمان برای خواب بعد از ظهر بین ۴ تا ۲۰ دقیقه است.

به یک موسیقی آرامش بخش یا صدای پنکه و سایر دستگاه های تهویه ی هوا گوش کنید. هر چه این صدا یکنواخت تر و قابل پیش بینی تر باشند، راحت تر به خواب می روید. یا می توانید تصور کنید که در کلبه ای در کنار دریا دراز کشیده اید و به صدای آرام و دلنواز دریا گوش می دهید که با صدای جیرجیرک ها همراه شده است.

غذاهایی که حاوی کربوهیدرات هستند می توانند در خوابیدن به شما کمک کنند و باعث طولانی تر شدن خواب هم می شوند. چند نمونه از این خوراکی ها عبارتند از: نان، سیب زمینی، آب نبات و شیر. البته توجه داشته باشید که نباید قبل از خواب، زیاد مایعات بخورید. نوشیدن یک لیوان شیر کافی است.

با عجله و به طور ناگهانی از خواب بیدار نشوید. وقتی می خواهید بخوابید کمی طول می کشد تا خواب تان ببرد. در مورد بیدار شدن هم همینطور است و باید کمی وقت هم صرف بیدار شدن کنید. چند نفس عمیق بکشید و از این طریق به بدن تان کمک کنید تا بیدار شود.

خمیازه کشیده، شستن صورت با آب خنک، مسواک زدن، باز کردن دستان و کش آوردن بدن، نوشیدن آب خنک و خوردن غذایی سبک حاوی پروتئین (ماست) هم می تواند برای این منظور مفید باشد.

بعضی از افراد بعد از یک خواب کوتاه احساس خستگی و بی حالی می کنند و به همین دلیل ترجیح می دهند که اصلا این کار را انجام ندهند. اما حتی این افراد هم می توانند از فواید یک خواب کوتاه بهره مند شوند. عادت کردن بدن به خواب بعد از ظهر بیشتر از چهار تا پنج روز طول نمی کشد و از آن به بعد، اینگونه افراد که از خواب بعد از ظهر بیزارند به طرفداران آن تبدیل می شوند. به خصوص وقتی که سن افراد بالا می رود و بازده کارشان پایین می آید، ایجاد این تغییر می تواند برای آنها خیلی ارزشمند باشد.

کسانی که شرایط خیلی سختی داشته باشند و واقعا خواب بعد از ظهر برای شان دشوار باشد ممکن است تا حدود ۲۰ روز طول بکشد که به این کار عادت کنند. اما اگر بتوانند این کار را به طور منظم و بعنوان بخشی از برنامه ی رزانه شان انجام دهند، بعد از سپری شدن این مدت می بینند که خواب کوتاه بعد از ظهر تاثیر مثبتی روی شان دارد و باعث سر حال شدن شان می شود.

منبع: (زندگی به همین سادگی، تیکی کوستن ماخر)

ادامه ی مقالات زندگی به همین سادگی را دنبال کنید…

۰ ۰ vote
Article Rating

مطالب مرتبط

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments