IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
مذاکره

چگونه نظر دیگران را در کسب و کار جلب کنیم؟

از آنجا که یک ارتباط خوب، چه از طریق ملاقات رودررو باشد چه تلفن و چه ایمیل و نامه، ارتباطی است دو جانبه، بنابراین شما به عنوان یک مذاکره‌کننده می‌بایست بکوشید تا خواسته طرف مقابل را بشناسید و همچنین روش‌هایی را بیابید که از طریق آن‌ها بتوانید توجه وی را جلب کنید.

در صورتی که مذاکره‌کننده‌ای قادر نباشد اعتماد مخاطب خویش را بر سر میز مذاکره به دست آورد، هیچ شانسی جهت کسب موافقت وی و انعقاد قرارداد و رسیدن به توافق منطقی نخواهد داشت. از همین رو می‌توان چنین بیان نمود که در اکثر مواقع جلب اعتماد طرف مقابل شرط کافی جهت انعقاد قرارداد است.

به منظور افزایش توانمندی، جلب نظر و اعتماد طرف مذاکره می‌توانید پیشنهاد‌های زیر را به کار ببندید:

۱. در حین مذاکره یادداشت‌برداری کنید. این، دقت و تمرکز شما را بر روی موضوع مذاکره نشان می‌دهد.

۲. به مخاطبتان توجه نمایید و تا حد امکان مکالمۀ خود را با جملاتی که با کلمات پرسشی نظیر “چه کسی”، “چه چیزی”، “چه زمانی”، “چرا”، “چه”، “کجا”، “چگونه”، و “کدام” … شروع می‌شود، آغاز نمایید و سپس با دقت گوش دهید. تیزبین باشید و دیدگاه‌های مشترک را بیابید و از این طریق با ایجاد ارتباطی تفاهم‌آمیز، دوجانبه و مؤثر ارتباطتان با مخاطب را به یک ارتباط بلندمدت تبدیل نمایید.

۳. تا زمانی که تمام مسائلی که نیازمند مذاکره است مطرح نشده است، پیشنهادی را، به خصوص پیشنهاد نهایی را، مطرح نکنید.

۴. از حرف زدن مستمر راجع به خودتان، ماجراها و بحران‌ها و ناراحتی‌های زندگی فردی و شغلی‌تان دست بردارید و به عکس از مخاطبتان راجع به دغدغه‌های ذهنی و فشارهایی که بر رویش قرار دارد سؤال بپرسید.

۵. هر مذاکره کننده‌ای امکان دارد دچار اشتباه در قضاوت، گفتار و حتی رفتارش شود. مهم این است که به هیچ عنوان طفره نروید و شخص دیگری را سرزنش نکنید، بلکه در چنین شرایطی کمی تواضع بسیار مؤثر است.

(منبع: شایستگی‌های یک مذاکره‌کننده موفق تألیف دکتر مسعود حیدری، لیلا جراحی)

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar