IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
بازدارنده های تقابلی

چگونه بازدارنده‌ها و مجوزها را از بازدارنده های تقابلی تشخیص‌دهیم؟

چگونه بازدارنده ها و مجوزها را از بازدارنده های تقابلی تشخیص دهیم؟

شما چگونه می توانید در عمل یک بازدارنده تقابلی منفی را از یک بازدارنده تشخیص دهید؟ و یا یک بازدارنده تقابلی مثبت را از یک مجوز؟ برای تشخیص بین آنها دو راه وجود دارد.

اگر شما برخلاف بازدارنده های تقابلی عمل کنید و به درون خود گوش فرا دهید، احتمالا تحقیرات کلامی را از جانب عناصر والدی که دستورات را به شما می دادند، خواهید شنید. در حالی که بازدارنده ها و مجوزها الزاما به شکل کلمات شنیده نمی شوند. در عوض، شما آنها را به صورت هیجانات و حس های بدنی احساس می کنید و آنها را در رفتار خود نشان می دهید.

اگر شما با یک بازدارنده مخالفت کنید، احتمالا تنشها و ناراحتی های بدنی را تجربه خواهید کرد. قلبتان تند میزند، ممکن است عرق کنید و یا احساس گرفتگی در معده بکنید. احتمال دارد شما راههای مختلفی را بیابید تا از رفتارهایی که در اثر مخالفت با بازدارنده ها پدید می آیند اجتناب کنید. این روشها ممکن است در نظر شما «بالغ» باشد ولی در واقع آنها دلیل تراشی هستند.

به عنوان مثال، در نظر بگیرید که من این بازدارنده را از مادر خود دریافت کرده ام که «به من نزدیک نشو» و این تصمیم اولیه را گرفته باشم که درواقع بهتر است به هیچکس نزدیک نشوم. حال، به عنوان یک شخص بزرگسال، در یک گروه رویارویی شرکت می کنم. رهبر گروه از ما میخواهد که چشمانمان را ببندیم، و صرفا با قوه لامسه خود شخصی را پیدا کنیم و فقط با لمس دستان او بتوانیم او را بشناسیم. من کمی عرق می کنم و ضربان قلبم بالا می رود. به محض اینکه احساس میکنم شخص دیگری می خواهد دست مرا بگیرد، چشمانم را باز میکنم و می گویم «هوم، نمی فهمم منظور از این تمرین چیه. اصلا برای چی باید این کار را بکنیم؟»

گاهی اوقات بازدارنده ها هم به شکل کلمات شنیده می شوند. برای مثال، شخصی که این بازدارنده را داشته است که وجود نداشته باش، شاید به یاد آورد که والدینش چیزهایی از این قبیل به او گفته اند «کاش هرگز به دنیا نیامده بودی!» یا «بیفت بمیر»

به عنوان یک قاعده کلی، کودک بازدارنده ها و مجوزها را قبل از اینکه قادر به استفاده از کلمات باشد، دریافت میکند. هیچ سن مشخصی که پایان این دوره را نشان دهد وجود ندارد. ما در تجربیات خودمان متوجه شدیم که بازدارنده ها ممکن است تا سن ۶ تا ۸ سالگی نیز به کودک داده شوند و بازدارنده های تقابلی بین سنین سه تا دوازده سالگی داده شوند.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar