IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی
انتقاد

چگونه انتقاد کنیم؟

روی حقایق تکیه کنید، نه احساسات

نگویید،”تو همیشه تأخیر داری، و من از این مسئله خسته شده‌ام.” بگویید، “به خاطر اینکه این اواخر با تأخیر حاضر می‌شوی، نگرانت شده‌ام. صبح روزهای هشتم، یازدهم و هفدهم این ماه، تو یک ساعت تأخیر داشتی.”

خاص باشید

نگویید، “می‌خواهم به موقع سرکار حاضر شوید” به جای آن بگویید، “فردا اول صبح، گزارش وضعیت هفتگی را درست سر ساعت لازم دارم.”

وقت‌شناس باشید

باید زمانی که انتقاد دریافت می‌کنید آرام و خونسرد باشید، اما نباید آن‌قدر صبر کنید که شخص موضوع را فراموش کند. به محض اینکه احساس خونسردی کردید، گفتگو را شروع کنید.

رُک باشید، اما هوشمندانه

مطمئن شوید که از کلماتی که منظورتان را به درستی بیان می‌کنند استفاده می‌کنید، به جای اینکه دنبال کلمات نرم‌تری بگردید که واقعاً دیدگاهتان را بیان نمی‌کنند، رک حرف بزنید. اما می‌توانید برای ارائه‌ی دیدگاهتان از کلمات خوب و مناسب استفاده کنید، “می‌خواهم در مورد مشکل پروژه با تو صحبت کنم” به جای اینکه بگویید “تو کاملاً پروژه را نابود کردی”.

در خلوت و به صورت خصوصی از شخص مورد نظرتان انتقاد کنید

نباید کسی را در مقابل دیگران خجالت‌زده کنید. شخص را به کناری ببرید و به صورت خصوصی با او صحبت کنید.

به افراد فرصت آموزش بدهید

شاید کارمند شما آخرین مهلتش را فراموش کرده باشد، نه به خاطر اتلاف وقت، بلکه به دلیل اینکه او در مورد کارایی پروژه هیچ‌گونه آموزشی ندیده است. فراموش نکنید که مهارت‌های شخصی افراد را در نظر بگیرید، اگر آن‌ها را فاقد مهارت می‌دانید، به آن‌ها آموزش دهید.

بدانید که چه می‌خواهید بگویید

حتی ممکن است لازم باشد نکات کلیدی را یادداشت کنید طوری که چیزی را فراموش نکنید.

به آنچه دیگران می‌گویند گوش دهید

پس از اینکه حرف خود را زدید، به حرف‌های بقیه هم گوش کنید. ممکن است از برخی موارد مطلع نباشید. ذهن خود را باز نگه دارید، گوش دهید و مطمئن شوید که در حال گوش دادن هستید.

هنر انتقاد به شیوه‌ی سازنده

(منبع: ایجاد انگیزه در کارکنان ترجمۀ حسام سعیدی)

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar
samira
Guest
samira

با سلام.
مبحث مهم و خوبی رو اشاره کردین .انتقاد درست و سازنده بسیار مفید خواهد بود.و اگر شخصی و خصوصی باشد بهتر جواب می دهد.

مرتضی سفیدی
Guest
مرتضی سفیدی

خیلی عالی بود
خدا قوت

amin
Guest
amin

مورد در خلوت و به صورت خصوصی از شخص مورد نظرتان انتقاد کنید خیلی مهمه اما متاسفانه گاهاً دیده شده افراد رعایت نمی کنند.
با تشکر بابت مطلب مفید