ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۱۱/۰۱
1,251 بازدید
۵ دیدگاه
اشتراک گذاری

روی حقایق تکیه کنید، نه احساسات

نگویید،”تو همیشه تأخیر داری، و من از این مسئله خسته شده‌ام.” بگویید، “به خاطر اینکه این اواخر با تأخیر حاضر می‌شوی، نگرانت شده‌ام. صبح روزهای هشتم، یازدهم و هفدهم این ماه، تو یک ساعت تأخیر داشتی.”

خاص باشید

نگویید، “می‌خواهم به موقع سرکار حاضر شوید” به جای آن بگویید، “فردا اول صبح، گزارش وضعیت هفتگی را درست سر ساعت لازم دارم.”

وقت‌شناس باشید

باید زمانی که انتقاد دریافت می‌کنید آرام و خونسرد باشید، اما نباید آن‌قدر صبر کنید که شخص موضوع را فراموش کند. به محض اینکه احساس خونسردی کردید، گفتگو را شروع کنید.

رُک باشید، اما هوشمندانه

مطمئن شوید که از کلماتی که منظورتان را به درستی بیان می‌کنند استفاده می‌کنید، به جای اینکه دنبال کلمات نرم‌تری بگردید که واقعاً دیدگاهتان را بیان نمی‌کنند، رک حرف بزنید. اما می‌توانید برای ارائه‌ی دیدگاهتان از کلمات خوب و مناسب استفاده کنید، “می‌خواهم در مورد مشکل پروژه با تو صحبت کنم” به جای اینکه بگویید “تو کاملاً پروژه را نابود کردی”.

در خلوت و به صورت خصوصی از شخص مورد نظرتان انتقاد کنید

نباید کسی را در مقابل دیگران خجالت‌زده کنید. شخص را به کناری ببرید و به صورت خصوصی با او صحبت کنید.

به افراد فرصت آموزش بدهید

شاید کارمند شما آخرین مهلتش را فراموش کرده باشد، نه به خاطر اتلاف وقت، بلکه به دلیل اینکه او در مورد کارایی پروژه هیچ‌گونه آموزشی ندیده است. فراموش نکنید که مهارت‌های شخصی افراد را در نظر بگیرید، اگر آن‌ها را فاقد مهارت می‌دانید، به آن‌ها آموزش دهید.

بدانید که چه می‌خواهید بگویید

حتی ممکن است لازم باشد نکات کلیدی را یادداشت کنید طوری که چیزی را فراموش نکنید.

به آنچه دیگران می‌گویند گوش دهید

پس از اینکه حرف خود را زدید، به حرف‌های بقیه هم گوش کنید. ممکن است از برخی موارد مطلع نباشید. ذهن خود را باز نگه دارید، گوش دهید و مطمئن شوید که در حال گوش دادن هستید.

هنر انتقاد به شیوه‌ی سازنده

(منبع: ایجاد انگیزه در کارکنان ترجمۀ حسام سعیدی)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

5 پاسخ به “چگونه انتقاد کنیم؟”

  1. samira گفت:

    با سلام.
    مبحث مهم و خوبی رو اشاره کردین .انتقاد درست و سازنده بسیار مفید خواهد بود.و اگر شخصی و خصوصی باشد بهتر جواب می دهد.

  2. مرتضی سفیدی گفت:

    خیلی عالی بود
    خدا قوت

  3. amin گفت:

    مورد در خلوت و به صورت خصوصی از شخص مورد نظرتان انتقاد کنید خیلی مهمه اما متاسفانه گاهاً دیده شده افراد رعایت نمی کنند.
    با تشکر بابت مطلب مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *