ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۷/۰۱
16,673 بازدید
۱ دیدگاه
اشتراک گذاری

راهکارهای افزایش فروش سوپرمارکت ها می تواند تفاوت زیادی با سایر فروشنده ها داشته باشد، اما در برخی جزئیات هم شباهت هایی دارند. کاهش فروش در دوره زمانی خاص اجتناب‌ناپذیر است. این می‌تواند به دلیل وضعیت خیابان نزدیک فروشگاه شما، به دلیل افت فروش فصلی یا حتی کاهش تردد به دلیل کار روی آسفالت خیابان باشد. اما گاهی افت فروش بسیار نگران کننده می شود و برای مدت زمان بلندتری پایدار می ماند.

در این وضعیت افزایش فروش سوپرمارکت ها نیاز به تکنیک ها و راهکارهای جدیدی دارد که شاید قبلا امتحان نکرده باشند. ما در این مطلب ۱۰ مورد از آنها را آورده ایم.

افزایش فروش سوپرمارکت ها با تعطیلات اقتصادی

چرا آمریکایی‌ها جمعه سیاه داشته باشند و بیشترین آمار فروش را در این تاریخ ثبت کنند؟ چرا فقط منتظر تعطیلات‌عید یا تعطیلات زمستان بمانیم تا مردم به فکر خرید باشند؟ وقتی که مردم عاشق جشن گرفتن هستند، چرا منتظر تعطیلات بزرگ بمانیم؟ اصلاً چرا خودمان تعطیلات ایجاد نکنیم؟ چرا همان تخفیف‌ها و برنامه ریزی هایی که برای تعطیلات داریم، در ایام عادی استفاده نکنیم؟

برای افزایش فروش سوپرمارکت میتوان برنامه های سرگرم کننده مختلفی ایجاد کنید. مشتریانی که دائماً با شما در ارتباط هستند را در نظر بگیرید و سعی کنید که برنامه‌های اولیه خود را بر مبنای آنها پیاده سازی کنید. اگر فروشگاه بزرگی دارید، یک مسابقه کوچک ترتیب دهید و از این طریق مشتریان را به فروشگاه خود بکشانید. اما اگر یک سوپرمارکت کوچک هستید، برنامه های تخفیفی و جایزه ای کوچکتری در نظر بگیرید.

تبلیغات بیشتر

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که سوپرمارکت‌ها و خرده فروشی ها انجام می دهند، عدم توجه به تبلیغات است. بازاریابی به عنوان اصلی ترین ابزار فروش شناخته می شود و بیشترین هزینه شما باید در بحث تبلیغات صورت گیرد. اگر به فکر افزایش سوپرمارکت خود هستید، باید هزینه بیشتری برای جذب مشتریان بالقوه بپردازید تا حداقل بتوانید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید.

شاید سوپرمارکت شما برای بازاریابی در روزنامه‌ها و نشریات تخصصی چندان بزرگ نباشد، اما حداقل می توانید بازاریابی ویدیویی را در اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی انجام دهید! حداقل می توانید هزینه چند صد هزار تومانی برای چاپ تراکت و پخش آن ها بپردازید! حداقل می توانید برنامه های ساده و کم هزینه برای برند سازی خود در نظر بگیرید.

اطلاع رسانی کنید

هر زمانی که قرار باشد اتفاق قابل توجهی در کسب و کار شما رخ دهد، در مورد آنها اطلاع رسانی کنید. سعی کنید از طریق شبکه های اجتماعی یا سایر کانال های ارتباطی با مشتریان خود در ارتباط باشید و رویدادهایی که در نظر می‌گیرید را با آنها در میان بگذارید. اگر برنامه تخفیفی برای یک دوره زمانی خاص دارید یا به فکر استفاده از ابزارهایی مانند کارت هدیه هستید، از چند روز قبل به مشتریان خود اطلاع دهید و به آن شاخ و برگ بدهید. در مورد برنامه های افزایش فروش سوپرمارکت خود بزرگنمایی کنید، اما نه خیلی زیاد!

استراتژی قیمت گذاری خود را بررسی کنید

هنگام خرید و قیمت گذاری محصولات، مطمئن باشید که هزینه کالاها را در نظر گرفته اید و پس از آن شرایط مشتریان خود را هم لحاظ کرده اید. این شما را قادر می سازد که فروشگاه خرده فروشی و سوپرمارکت خود را در یک نقطه سودآور قرار دهید. علاوه بر این‌که قیمت محصول شما باید رقابتی باشد، سودآور بودن فراموش نشود. قیمت مناسب قیمتی است که مشتری مایل به پرداخت آن برای محصول است. قیمت می‌تواند اصلی‌ترین عامل ممکن در افزایش فروش سوپرمارکت ها باشد.

طراحی فروشگاه را برای افزایش فروش سوپرمارکت انجام دهید

از استراتژی فرصتهای فروش ضربه ای استفاده کنید. برای جذب مشتری، باید آنها را به سمت خرید محصول هدایت کنید. این یک راهکار خلاقانه است. به عنوان مثال شما می توانید یک وب سایت ایجاد کنید و در مورد آموزش محصول، سرگرمی مشتری یا هر موضوع دیگری فیلم بسازید. شاید صرفاً آموزش بستن کراوات باعث شود که مشتری با کسب و کار شما آشنا شده و به یک موضوع مشتری دائمی تبدیل شود. همه حواس مشتریان را در تجارت بصری خود درگیر کنید. یک فروشگاه می تواند ادعا کند که در فروش موفق است که به مانند آهنربا مشتری جذب کند.

استراتژی قیمت گذاری خود را بررسی کنید

با مشتری در ارتباط باشید

ارائه خدمات عالی برای افزایش فروش مهم است. اگر به فکر افزایش فروش سوپرمارکت خود هستید باید نیازها و خواسته های مشتریان خود را گوش دهید. سعی کنید در مورد محصولاتی که می فروشید آموزش دهید و حتی به خریداران گوشزد کنید که این محصول برای چیست. گاهی گشتن مشتریان در فروشگاه برای خرید یک محصول خاص نیست، اما شما می توانید نیاز او را یادآوری کنید و از این طریق محصول خود را بفروشید

خدمات و محصولات با ارزش افزوده را ارائه دهید. اگر می‌توانید اطلاعات تماس از مشتریان خود بخواهید و یک لیست برای آنها ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید که مشتری به دنبال یک تجربه است و نه فقط یک محصول خاص. همه خمیر دندان ها یک کار خاص را انجام می‌دهند، اما اگر شما برندهای مختلف آنها را داشته باشید و از طعم های مختلف در فروشگاه خود داشته باشید، مشتری را ترغیب می کنید که به سراغ یک طعم یا یک برند خاص برود.

از فضای آنلاین کمک بگیرید

ساده ترین و کم هزینه ترین کاری که می توانید انجام دهید، استفاده از بستر اینترنت برای افزایش فروش سوپرمارکت است. مطمئن شوید که یک جریان ثابت از فعالیت های آنلاین برای کسب و کار خود ایجاد کرده اید و در همه حوزه‌ها قوی هستید. البته استفاده از این ابزار تکنیک های خاص خود را دارد و اگر اشتباه از آن استفاده کنید می‌تواند لطمات جبران ناپذیری را به شما بزند.

مثلاً اگر شما یک صفحه در اینستاگرام دارید، باید به طور پیوسته روی آن کار کنید. اگر فعالیت خود را متوقف کنید و بعد از مدتی مجددا با شدت زیاد کار کنید، مشتری متوجه می شود که آمار فروش کسب و کارتان پایین آمده و به فکر افزایش فروش سوپرمارکت خود هستید. به هر شکلی که در شبکه های اجتماعی کار می کنید، کاملاً پیوسته باشید و نشان دهید که این کار را برای اطلاع رسانی به مشتریان خود انجام می دهید.

پول و سرمایه خود را مدیریت کنید

این چیزی است که برای همه ما آشکار است و اتفاقاً اکثر افراد در آن شکست می خورند. به عنوان دارنده سوپرمارکت، ممکن است برخی از کالاهای شما قیمت ۵۰۰ تومانی داشته باشند و برخی از آنها با قیمت های ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان. مسلما ۵۰۰ تومان با ۲۰۰ هزار تومان قابل مقایسه نیست و به همین دلیل برخی از فروشندگان در این مورد کوتاهی می کنند.

به فکر هر برنامه‌ای برای افزایش فروش سوپرمارکت خود هستید، باید پیگیری مالی خود را به طور دقیق انجام دهید. برای هر مرحله از کار خود بودجه ایجاد کنید و بدانید که هر سکه در کجا خرج می شود و روند آن به کجا ختم می شود. همیشه موجودی را کنترل کنید و ببینید که مشتریان شما بیشتر به چه چیزهایی علاقه دارند و آمار فروش کدام یک از آنها بالاتر است.

پول و سرمایه خود را مدیریت کنید

یک رویداد خاص برای فروش ایجاد کنید

این مورد شاید کمی سخت و آزاردهنده باشد، اما مطمئن باشید که هم در کوتاه مدت و هم در بلندمدت باعث افزایش فروش سوپرمارکت شما می شود. کاری که شما باید انجام دهید این است که یک رویداد خاص مانند یک رویداد خیریه ایجاد کنیم. مثلاً اگر شما در زمینه پوشک بچه فعالیت می کنید، می توانید برای اقشار مختلف جامعه تخفیف‌های متفاوتی در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، شما به صورت گزینشی می توانید به برخی افراد ۵۰ درصد، به برخی دیگر ۲۰ درصد و برخی دیگر ۱۰ درصد تخفیف بدهید. نکته امیدوار کننده در این شیوه، اختیاری بودن آن است. شما هیچ اجباری برای دادن تخفیف ندارید و این برنامه را صرفاً به این دلیل انتخاب کرده اید که به فکر یک کار خیریه هستید. پس می توانید در هر لحظه رویداد خود را متوقف کنید یا میزان تخفیف آن را تغییر دهید. این باعث می شود که مشتریان به مرور زمان با فروشگاه شما و برنامه های آن آشنا شوند و مسلماً به افزایش فروش سوپرمارکت می‌انجامد.

از سوپرمارکت بیرون بیایید

حتما دیده اید که همیشه اطراف دست فروش ها خیلی شلوغ است! حتما این را هم تجربه کرده‌اید که چیدن وسایل در بیرون از فروشگاه تا چه اندازه آزاردهنده می شود! اما حمله روش اول مناسب است و هم روش دوم برای افزایش سوپرمارکت بهترین بهانه است.

قرار نیست که شما به صورت ۲۴ ساعته در فروشگاه یا در مغازه خود بنشینید و منتظر آمدن مشتری شوید. از طرف دیگر قرار نیست که اگر فروشگاه شما بزرگ است، همه وسایل و تجهیزات را داخل فروشگاه بچینید و عبور مشتریان را راحت کنید. شاید شهرداری با این ایده چندان موافق نباشد، اما اگر به فکر افزایش فروش خود هستید حتما بخشی از پیاده رو را ببندید. این توقف کوتاه باعث می شود که مشتری توجه بیشتری به فروشگاه داشته باشد و احتمالاً به فکر خرید محصول بیفتد.

اصلا گاهی برخی از تجهیزات و کالاهای خود را به صورت خاص انتخاب کنید و به صورت دست فروش بیرون از فروشگاه قرار دهید. این ایده را برای کالاهایی استفاده کنید که کمتر فروش دارند. اگر بتوانید چند درصد بیشتر از این محصولات بفروشید، مسلماً از افزایش فروش سوپرمارکت خود راضی خواهید بود.

سوپرمارکت ها و خرده فروشی ها تنوع کالایی زیادی دارند و این ممکن است برخی از آنها را به فراموشی بسپارد. پس اگر به فکر افزایش فروش سوپرمارکت خود هستید، سعی کنید همیشه از موجودی خود خبر داشته باشید و با توجه به آن برنامه ریزی کنید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

یک پاسخ به “چند ایده برای افزایش فروش سوپرمارکت ها”

  1. ک ا گفت:

    با سلام
    آیا هدف وسیله را توجیه می‌کند؟
    منظور این بخش از متن شماست:
    “اما اگر به فکر افزایش فروش خود هستید حتما بخشی از پیاده رو را ببندید.”

    در نگاه اول باید گفته کسب و کار ماهیتی انسانی دارد که بی توجهی به این موضوع موجب بسیاری از خللها و ایجاد بسیاری از رفتارهای غیر انسانی خواهد شد.
    از طرفی دیگر تعمیم و آموزش دادن این موضوع جز به افزایش بی اخلاقی و سو تفاهم و توهم حرفه‌ای بودن چیز دیگری را موجب نمی‌گردد و شما شاید به عنوان مروجان آموزش و خدمات رسانی در حوزه کسب و کار توجیه کننده این فرایند و بی اخلاقی خواهید بود.

    فکر کنم متن شما نیاز به بازبینی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *