IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
بازیهای روانی

چرا افراد به بازیهای روانی می پردازند

چرا افراد به بازیهای روانی می پردازند

بازیها اسباب تفریح و سرگرمی نیستند. پس چرا ما دست به بازیهای روانی می زنیم؟ نویسندگان تحلیل رفتار متقابل پاسخهای بسیاری به این سوال داده اند. همه آنها در این مورد اتفاق نظر دارند که در بازیهای روانی، ما از روشهای پوسیده و کهنه شده خودمان که از زندگی گذشته خود داریم استفاده می کنیم.

بازیهای روانی یکی از وسایلی بود که ما در دوران اولیه کودکی به کار می بردیم تا بتوانیم آنچه را که از محیط اطراف میخواهیم به دست آوریم. ولی در زندگی بزرگسالی، ما چاره های مؤثرتر و بهتری در دست داریم.

بازیها، تمبرها و پیامد پیش نویس

گذشته از همه اینها، افراد به بازی های روانی می پردازند تا پیش نویس زندگی خود را به پیش برند. اریک برن روند رسیدن به این هدف را توضیح داده است. در پیامد هر بازی، بازیگر احساس تخریبی را تجربه می کند. هرگاه او این کار را می کند این احساس را به شکل یک تمبر جمع آوری می کند.

بنابراین هر شخص بازیهای خود را انتخاب می کند تا آن نوع تمبری را ارائه دهد که او را بسوی پایان پیش نویس خود که آن را در دوران کودکی انتخاب کرده است، هدایت کند. طبق معمول پیش نویس ها، داستان پیش نویس ممکن است در طول زندگی بازیگر بارها در مقیاس کوچک بازی شود.

بازی «حالا گیرت آوردم فلان فلان شده» جین را به یاد آورید. هر بار که او این بازی را انجام میدهد، تمبرهای خشم جمع می کند و سپس آنها را با طرد طرف مقابل نقد می کند. پیامد پیش نویس زندگی او این است که در نهایت پیر و تنها بماند و تمام مردانی را که می شناخته است طرد کند.

افراد درجه بازی های خود را به نوعی انتخاب می کنند که با درجه پیامد پیش نویس آنان مطابقت داشته باشد. تصور کنید که پیش نویس جین به جای این که از نوع پیش پا افتاده باشد، از نوع شدید بود. او امکان داشت که بازی «حالا گیرت آوردم فلان فلان شده» را در درجه سوم بازی کند.

مردانی را که او انتخاب می کرد به جای زخم زبان صدمات جسمانی به او می رساندند. در تغییر نقش بازی، او در عوض تمبرهای خشم خود را با آسیب رساندن جسمانی مردها نقد می کرد. پیامد پیش نویس او دیگرکشی و یا آزار و صدمات شدید به دیگران است.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

۰ ۰ vote
Article Rating

مطالب مرتبط

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments