لوگوی ایده پردازان
لوگوی ایده پردازان
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۲۴
746 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
پیش نویس فرعی در تحلیل رفتار متقابل

فانیتا انگلیش” نوع زهرآگینی از پیام پیش نویس را توصیف کرده که آن پیش نویس فرعی نامیده است. در اینجا، یکی از والدین بازدارنده ای منتقل می کند و به آن این پیام غیرکلامی را می افزاید: «امیدوارم این بلا سر تو بیاد تا به سر من نیاد.»

برای مثال، مادری که در دوران کودکی خود این پیام پیش نویسی را داشته است که «وجود نداشته باش»، ممکن است پیام «وجود نداشته باش» را به دختر یا پسر خود انتقال دهد. مادر در پروفسور کوچولوی خود ممکن است بر این باور باشد که بدینوسیله می تواند به شکل سحرآمیزی از بازدارنده خودش رهایی یابد. در سطح روانشناختی ممکن است این پیام را به فرزند خود انتقال بدهد: «اگر تو بیفتی بمیری من مجبور نیستم بمیرم.» بنابراین این بازدارنده مانند «سیب زمینی داغ» است که نسل به نسل منتقل میشود.

گاهی اوقات پیش نویس فرعی ممکن است شکل یک وظیفه و تکلیف خانوادگی و یا نفرین خانوادگی را داشته باشد، به گونه ای که تمام نسل ها پایان و سرنوشت مشابهی داشته باشند. فانیتا انگلیش مرد جوانی را مثال می زند که زمانی داروهای روانگردان (ایجاد کننده روان پریشی) مصرف می کرده است. او به روانشناسی علاقه مند شد. داروها را کنار گذاشت و به عنوان یک درمانگر شروع به کار کرد. به هر حال، به زودی مشخص شد که او در روند درمان مراجعینش خرابکاری می کند، یعنی پیامهای پوشیده و پنهانی به آنان میدهد که این مفهوم را دارند: «بزن همه چیز را خراب کن و برو توی دیوانه خانه!»

سرپرست او متوجه این قضیه شد و مرد جوان خودش برای درمان مراجعه کرد. در جریان تجزیه و تحلیل پیش نویس زندگی، او متوجه شد که فرمان «به دیوانه خانه برو» (دیوانه باش) را به عنوان سیب زمینی داغ از مادر خود دریافت کرده است، و او دریافت که با مصرف آن داروهای روانگردان اوامر مادر خود را اطاعت کرده است.

زمانی که او خودش یک درمانگر شد، سعی کرده بود که همین سیب زمینی داغ را به مراجعین خود بدهد. وقتی که او و درمانگرش به بررسی تاریخ خانوادگی او پرداختند، دریافتند که همین سیب زمینی داغ «دیوانه شو» حداقل در دو نسل گذشته وجود داشته است. در واقع هیچ یک از آنان به دیوانه خانه نرفته بودند ولی هر نسلی اعتقاد داشت که تنها در صورتی می تواند از پیامد آن اجتناب کند که از روش جادویی انتقال آن به شخصی دیگر استفاده کند.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

با عضویت در خبرنامه ایده‌پردازان می‌توانید از آخرین اخبار و ویدئوهای ایده‌پردازان مطلع شوید.
[newsletter_form]

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات