ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۲۹
900 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
پیش نویس زندگی چگونه به اجرا در می آید

زمانی که داستان زندگی دوران کودکی خود را نگاشته ایم، احتمالا این داستان را به پیش برده و حداقل برای برهه ای از دوران بزرگسالی آنرا زندگی می کنیم. در ادامه، توضیح خواهیم داد که شما چگونه ممکن است پیش نویس زندگی خود را به عنوان برنده، بازنده و یا غیر برنده به اجرا در آورید. ما نشان خواهیم داد که چگونه افراد ممکن است در داخل قالبهای رفتاری نشأت گرفته از پیش نویس زندگی وارد شده و یا از آن خارج گردند و توضیح خواهیم داد که دانستن پیش نویس زندگی در فهم و شناخت الگوهای زندگی انسانها چقدر اهمیت دارد. پیش نویس شما دارای یک محتوا و یک روند است. به خاطر خواهید داشت که محتوا از چه چیز و روند از چگونگی صحبت می کند. محتوای پیش نویس زندگی شما از دیگران متفاوت است. ویژگی و بی همتایی آن مانند اثر انگشت است. از طرف دیگر روند پیش نویس زندگی بنظر می رسد که به طور نسبی در تعداد محدودی از الگوهای مشخص میگنجد.

پیش نویس زندگی برنده، بازنده و غیربرنده

در رابطه با محتوا، می توانیم پیش نویس زندگی را تحت سه عنوان زیر دسته بندی کنیم:

  • برنده و موفق
  • بازنده
  • غیر برنده یا معمولی و پیش پا افتاده
یش نویس زندگی برنده و موفق

از نظر برن یک انسان «برنده و موفق» کسی است که «به اهداف موردنظر خود می رسد.» (رابرت گولدینگ اضافه نمود که: و در نتیجه آن دنیا را جای بهتری می سازد.») لازمه «برنده شدن» اینست که «اهداف مورد نظر» با آرامش و راحتی، شادمانی و ملایمت به تحقق برسد.

اگر در کودکی تصمیم بگیرم که رهبر بزرگی شوم و سرانجام یک ژنرال یا سیاستمدار موفق و محبوب همگان شوم، من یک برنده هستم. اگر تصمیم بگیرم که یک میلیونر شوم، در صورتی برنده خواهم بود که بتوانم یک میلیونر شادمان، خوشحال و راحت باشم اگر تصمیم بگیرم زاهد فقیری بشوم و همان زاهدی بشوم که با خوشحالی در غاری زندگی کنم، برنده خواهم بود. «برندگی و موفقیت» همیشه به اهدافی که من برای خودم تعیین میکنم مربوط می شود.

پیش نویس بازنده

برعکس یک فرد برنده، «بازنده کسی است که به اهداف موردنظر خود نمی رسد.» بار دیگر، فقط رسیدن و یا نرسیدن به اهداف مورد نظر نیست که اهمیت دارد، بلکه میزان راحتی و آرامشی که با آن همراه است مهم است. اگر من تصمیم بگیرم که رهبر بزرگی شوم، وارد ارتش شوم و نهایتا کوس رسواییام نواخته شود، من بازنده هستم. و اگر زندگی سیاسی من، به خاطر رسوایی هایی که به بار آوردم، با اخراج از دفترم پایان یابد، من بازنده هستم.

اگر تصمیم بگیرم که میلیونر شوم و نهایتا زاهد فقیری شوم، بازنده هستم. من باز هم بازنده هستم اگر تصمیم بگیرم میلیونر شوم و نهایتا میلیونر بشوم ولی دائما به خاطر زخم معده و فشار کار احساس ناراحتی و فلاکت بکنم، و اگر زاهد غارنشینی بشوم و در آنجا باشکوه و شکایت از فقر و رطوبت غار و نداشتن همدم و همنشین زندگی کنم، یک بازنده هستم.

برن در تفسیر و تعریف «برنده» و «بازنده» در رابطه با «رسیدن به اهداف موردنظر» بسیار دقیق بود، زیرا او براین تأکید داشت که «برنده و موفق» فردی نیست که به سادگی با کسانی که مال و اموال انبوهی را جمع آوری کرده اند مساوی باشد. به همین نسبت «بازنده» الزاما کسی نیست که از نظر مادی توانایی چندانی نداشته باشد. واقعیت این است که بعضی از ما در دوران کودکی ممکن است تصمیم بگیریم هدفهایی را دنبال کنیم که بدون درد و رنج، محدودیتها و یا حتی صدمات بدنی قابل دسترسی نیستند. به عنوان مثال، کودکی ممکن است تصمیم غیرکلامی بگیرد که «من در انجام هرکاری شکست خواهم خورد.» و زندگی را با انجام این پیش نویس ادامه دهد.

برای رسیدن به این هدف، او همیشه شکست می خورد. کودکی دیگر ممکن است در اوایل زندگی چنین تصمیم بگیرد که: «برای اینکه پدر و مادرم دوستم داشته باشند باید همیشه مریض باشم.» و برای رسیدن به این هدف غم انگیز همیشه تلاش کند. پیش نویس هایی با چنین پیامدهایی «بازنده» محسوب میگردند با وجود اینکه در تعریف برن نمیگنجند. پیش نویس بازنده برطبق شدت پیامدهای حاصله، به صورت درجه یک، درجه دو و درجه سه تقسیم بندی شده است.

در پیش نویس بازنده درجه یک، شکستها و از دست دادنها به اندازهای خفیف هستند که در حوزه اجتماعی شخص قابل بررسی هستند. به عنوان مثال می توان از مشاجرات و کشمکشهای پی درپی در کار، افسردگیهای خفیف با درمان سرپایی و یا عدم پیشرفت تحصیلی دانشگاهی نام برد.

پیش نویس بازنده درجه دو پیامدهای ناخوشایندی را در پی دارد که آنقدر جدی هستند که در سطح اجتماعی قابل بررسی نیستند و ممکن است شامل اخراج از مشاغل متعدد، بستری شدن برای افسردگی شدید و یا اخراج از دانشگاه به علت ناسازگاری باشد.

پیش نویس بازنده درجه سه ممکن است به مرگ، صدمات و یا بیماریهای شدید و یا بحرانها و مشکلات قانونی ختم شود. پیامدهای چنین پیش نویسهایی ممکن است زندانی شدن به خاطر دزدی از صندوق اداره، بستری بودن مادام العمر به جهت اختلالات روانی و یا خودکشی بعد از مردود شدن در امتحانات نهایی باشد. برای بیان پیش نویس درجه سه و پیامدهای حاصله از آن اصطلاح “Hamartic” را به کار می بریم که از لغت یونانی “Hamartia” به معنای «اشکال اساسی» مشتق شده است. این لغت بیانگر این است که پیش نویس بازنده همانند نمایشنامه های تراژدی یونان قدیم به طور بیرحمانه ای از تصمیمات اولیه منفی به صحنه نهایی تراژدی منتهی می شود.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *