ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۱۸
597 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

پیروزی آمازون با روابط عمومی PR ، شکست eToys با تبلیغات

وقتی سایت آمازون دات کام Amazon.com کارش را شروع کرد، جواب ساده ای برای این سوال داشت: “ما همه ی کتاب های با جلد اعلا را ۳۰ درصد زیر قیمت عرضه می کنیم.” روابط عمومی، و نه تبلیغات، کمک کرد تا این برنامه ی “۳۰ درصد تخفیف” با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

البته بعد از اینکه آمازون بعنوان یک نام تجاری به ثبت رسید، یک برنامه ی تبلیغاتی بزرگ را هم آغاز کرد. ولی در اینجا، تبلیغات نبود که نام تجاری را آفرید، بلکه اقدام روابط عمومی درست بود.

نقش تبلیغات این بود که موقعیت نام تجاری ای که توسط روابط عمومی تثبیت شده بود، محکم تر کند. گورستان اینترنت پر از نام های تجاری ای است که عکس این روند را در پیش گرفته اند، یعنی با استفاده از حجم وسیع تبلیغات سعی کردند که شناخته شوند، بدون اینکه قبلا با کمک روابط عمومی برای شرکت اعتبار سازی کرده باشند.

تراژدی ای تویز eToys

یکی دیگر از سایت های تجاری پرآوازه، سایت ای تویز بود که در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد، و خیلی زود ۶۰ درصد درآمدش را صرف تبلیغات نمود.

این شرکت در ماه مه ۱۹۹۹ مورد استفاده ی عمومی مردم قرار گرفت و در اولین روز بازار، فروشی معادل ۷.۷ میلیارد دلار، یعنی ۳۵ درصد بیشتر از اسباب بازی فروشی های رقیب مثل آر آس “R” Us داشت.

در زمان کریسمس همان سال ای تویز برای یک برنامه ی تبلیغاتی پر کار، ۲۰ میلیون دلار هزینه کرد. پانزده ماه بعد شرکت ورشکسته شد. شرکتی که زمانی میلیاردها دلار ارزش مالی داشت، توانست فقط ۱۰ میلیون دلار بابت وسایل موجود در انبار تجهیزات، مبلمان، سرقفلی، علامت انحصاری و آدرس اینترنتی اش دریافت کند.

یکی دیگر از شرکت های خرده فروش اسباب بازی که سعی کرد با کمک تبلیغات برای خود یک نام تجاری اینترنتی کسب کند، تویزمارت Toysmart بود.

سایت تویزمارت دات کام فقط ۴۸۲ روز دوام آورد. با وجودی که در یک معامله ی جادویی حدود ۵۰ میلیون دلار به کمپانی والت دیزنی اسباب بازی فروخته بود و مقداری از این پول را هم برای سرمایه گذاری روی یک برنامه ی تبلیغاتی ۲۱ میلیون دلاری با عنوان اسباب بازی های خوب good toys استفاده کرده بود.

زمان برای راه اندازه یک برنامه ی تبلیغاتی خیلی زود بود. وب سایت تویزمارت احتیاج به سال ها و شاید هم دهه ها اطلاع رسانی داشت که نام خود را بعنوان تنها جایی که اسباب بازی مخرب و خشن نمی فروشد و آخرین پدیده ی بازی بچه ها را ارائه می کند به ثبت برساند. این گونه پیام ها به حمایت کامل رسانه ها احتیاج دارد تا به ساخته شدن و اعتبار یک نام تجاری منجر شود.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *