IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
آگهی

ویژگی های یک آگهی (۲)

در ادامه ی مقاله ی استراتژی های اثربخش تبلیغات مطلب زیر را دنبال کنید.

در دنیای واقعی، خط کشیدن بین اطلاع رسانی و ترغیب، ناممکن است. همه اطلاعاتی که تبلیغ کننده در یک آگهی قرار میدهد، گرایش به ترغیبی بودن دارد (مگر آنکه بر پایه یک ضرورت قانونی مطرح شده باشد).
اما از آنجاکه نقش ترغیبی تبلیغات، مستمر است، بهتر است بگوییم که همه آگهی ها با هدف «اطلاع رسانی و یا ترغیب» عرضه می شوند. با این حال، آگهی ای را که قرار است هیچ تأثیر ترغیبی، از هر نوعی، نداشته باشد، باز هم به سختی می توان آگهی نامید.
سرانجام،

پنجم: یک یا چندنفر.

همه آگهی ها خطاب به آدمها عرضه می شوند. آگهی، گاهی فقط یک نفر را مخاطب قرار میدهد و گاهی خطاب به میلیونها نفر عرضه می شود. هنگامی که عامه مردم درباره تبلیغات فکر می کنند، تقریبا همیشه تبلیغات توده وار در رسانه های جمعی را در نظر می آورند. این همان مفهومی است که مطلب حاضر برمحور آن نوشته شده است.

اما آگهی های کوچک و طبقه بندی شده، بخش بزرگی از تبلیغات، به ویژه در رسانه های چاپی و اینترنت را تشکیل میدهند و هرگز نباید آنها را فراموش کرد. در بریتانیا و بسیاری از کشورهای دیگر، بیش از ۴۰ درصد درآمدهای تبلیغات در رسانه های چاپی از محل تبلیغات طبقه بندی شده (نیازمندیها) تأمین می شود. البته این درصد در سطح جهان، روبه کاهش است، زیرا اینترنت، در حال جذب مقادیر زیادی از آگهی های طبقه بندی شده رسانه های سنتی است.
مسئله مهم این است که تعریف ارائه شده برای آگهی باید به طور جدی مورد توجه و در معرض بررسی قرار گیرد، زیرا بسیاری از فعالیتها و لوازم ارتباطی که از نظر عامه مردم، آگهی تلقی می شوند، به سختی و به ندرت در این مطلب مطرح شده اند. تأکید اصلی، بر تبلیغات تودهای مصرف کننده در رسانه های اصلی مانند تلویزیون، روزنامه، مجله، پوستر، رادیو، و اینترنت – گذارده خواهد شد؛ به عبارت دیگر، توجه خود را بیشتر معطوف به معنایی از تبلیغات می کنیم که بیشتر مردم در بیشتر اوقات برای تبلیغات در نظر می گیرند.

سری مقالات استراتژی های اثربخش تبلیغات را دنبال کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar