ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
1397/11/14
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

ویژگی های نمونه بازی های روانی

از مثال هایی که در دو مطلب “بازیهای روانی و تحلیل بازیها“، می توانیم چند ویژگی نمونه بازی های روانی را بیرون بکشیم.

  • بازی ها تکراری هستند. هر شخص بازی مورد علاقه خود را بارها و بارها در زمانهای مختلف انجام می دهد. طرف های مقابل بازی و شرایط ممکن است تغییر کنند. ولی الگوی بازی تغییری نمی کند.
  • بازی ها بدون آگاهی بالغ صورت می گیرند. با وجود اینکه افراد بازیها را بارها و بارها تکرار می کنند، آنها هربار بازی خود را بدون اینکه از آن آگاهی داشته باشند باز نوازی می کنند. فقط زمانی که شخص بازیگر به صحنه های پایانی بازی می رسد ممکن است از خود بپرسد: چطور شد که باز هم این اتفاق افتاد؟ حتی در این مرحله هم، افراد معمولا نیستند که خودشان در به راه انداختن بازی نقش داشته اند.
  • بازی ها همیشه به گونه ای به پایان می رسند که بازیگران احساس تخریبی را تجربه می کنند.
  • بازی ها شامل تبادل روابط متقابل پنهان بین بازیگران می شود. در هر بازی آن چیزی که در سطح روانشناختی اتفاق می افتد با آنچه که در سطح اجتماعی رخ می دهد متفاوت است. ما این را از آنجایی میدانیم که افراد بارها و بارها بازی های خود را تکرار می کنند و به دنبال کسانی می گردند که بازی آنها با بازی خودشان پیوند بخورد. وقتی که مراجع مالی برای کمک گرفتن به نزد او می آید و مالی هم کمکهای لازم را به او می کند، هردو بر این باورند که هدف اصلی آنها همین است. ولی پیامد رابطه متقابل آنها نشان میدهد که انگیزه های نا آگاه آنها خیلی متفاوت بوده است. در سطح روانشناختی آنها «پیامهای پنهانی» که بیانگر نیات واقعی آنها بود برای یکدیگر می فرستادند. مالی چنان برنامه ریزی ناخود آگاه کرده بود که کمکهایش پذیرفته نشود. از طرف دیگر، مراجع او نزدش رفته بود تا از او کمک بخواهد ولی آنرا نپذیرد.
  • در بازی ها همیشه لحظه ای وجود دارد که در آن شگفت زدگی یا گیجی پیش می آید. در اینجا، بازیگر این حس را دارد که چیز غیر منتظره ای اتفاق افتاده است، یعنی افراد به نوعی تغییر نقش می دهند. این همان چیزی است که وقتی جک دریافت جین او را ترک کرده است تجربه کرد. جین، از طرف دیگر، جک را ترک کرد زیرا ناگهان نسبت به او تغییر عقیده داده بود. 

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات