وظیفه ی خود را بشناسید.

وظیفه ی خود را بشناسید.
مجموع 5 از 1 رای

موفقیت در بازار کار

در ادامه ی آنچه در مورد موفقیت در بازار کار گفته شد؛ امروز یکی دیگر از عوامل موثر بر موفقیت را بررسی می کنیم.

وظیفه ی خود را بشناسید.

وظیفه ی شما چیست؟ می دانم که آنجا هستید تا کاری را به انجام رسانید، وظایف خاصی را اجرا کنید، از روند و روش های تنظیم شده پیروی کنید و به ایفای وظیفه بپردازید. اما نقش شما چیست؟

طرح این سوالِ دوباره مانند تنظیم یک بازی است. در طرح بازی مشخص می شود که قرار است چه شخصیت اداری داشته باشید. شما با ایده هایتان یک کارمند پیشنهاد دهنده هستید؟ مدیریت کار را به عهده دارید؟ نقش ترغیب کننده دارید؟ اساسا نقش شما به معنی چگونگی جایگیری شما در یک گروه است و همه ی ما بازیکنان تیم هستیم و بایستی در این روزگار در جای خود قرار بگیریم.

در زیر ۹ مورد نقش تیمی مجزا را ارائه می کنیم:

  • متفکران اصلی: آنها ایده های جدید می آفرینند و راه حل هایی برای مشکلات پیشنهاد می دهند.با تفکر زیربنایی خود راه های مختلفی را می آزمایند و روش های مختلفی به ذهن پویای آنها خطور می کند. آنها سریع الجرقه و با تصوری قوی هستند.
  • محققان مبتکر: آنها دوست دارند با خلاقیت و انتخاب ایده ها، آنها را دنبال کنند. این افراد اجتماعی و پرطرفدارند.
  • هماهنگ کننده: آنها به شدت منضبط و مسلط هستند و می توانند روی اهداف متمرکز شوند. تیم را یکنواخت و هماهنگ می سازند.
  • شکل دهنده: آنها روش تحققی دارند و دوست دارند به مبارزه و تلاش طلبیده شوند و نتیجه بگیرند.
  • ناظر ارزیاب: آنها با تجزیه و تحلیل، امور را متعادل می کنند، افرادی آرام و مستقل و بی طرفند. آنها متفکرانی هدفمند هستند.
  • کارکنان تیم: آنها پشتیبان هستند و دارای روحیه ی همکاری اند، و برای تیم خواهان بهترین ها می باشند.
  • اجرا کنندگان: آنها مهارت های سازمانی خوبی دارند. حس مشترک نشان می دهند و دوست دارند کارها هرچه تکمیل تر انجام پذیرد.
  • تکمیل کننده: جزئیات را بازبینی می کنند و سپس آنها را مرتب می نمایند. این افراد بسیار موشکافانه و هوشمند عمل میکنند.
  • متخصص: آنها وقت خود را برای دستیابی به مهارت های تخصصی و فراگیری آنها صرف می کنند و به شدت پیشرفته و متخصص اند. این افراد از خود گذشتگی بالایی دارند.

حال شما کدام یک از این افراد هستید؟ آیا از نقش خود رضایت دارید و آیا قادرید آن را تغییر دهید؟

(منبع: قانون موفقیت در بازار کار، ریچارد تمپلر)

ادامه ی مقالات موفقیت در بازار کار را دنبال کنید…


1
دیدگاه بگذارید

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
ماهی کفشک Recent comment authors
  Subscribe  
با خبرم کن
مهمان
مهمان

همه ما انسانها باید رسالت خودمان را پیدا کنیم