لوگوی ایده پردازان
لوگوی ایده پردازان
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۰۹
371 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
وضعیت زندگی در بزرگسالی

همه ما به دوران بزرگسالی می رسیم در حالی که پیش نویسی براساس یکی از چهار وضعیت زندگی نگاشته ایم. ولی ما در تمام لحظات زندگی در همان وضعیت نمی مانیم. و هر لحظه ممکن است از یک وضعیت به وضعیت دیگری برویم.

فرانکلین ارنست روشی را توضیح داده است که با آن می توان این تغییرات لحظه به لحظه را تحلیل کرد. او این را جدول وضعیتهای زندگی می نامد.

ارنست به جای اینکه صرفا بگوید «خوب» این عبارت را به کار می برد «خوب – با – من»! او تاکید می کند که خوب بودن اعتقاد راسخ من درباره خودم و اعتقاد راسخ من درباره شماست.

محور عمودی جدول وضعیت های زندگی، «شما خوب هستید» را در مسیر بالا نشان می دهد در حالی که «شما خوب نیستید» در مسیر پایین نشان داده شده است. در محور افقی «من خوب هستم» در سمت راست قرار دارد. در حالی که «من خوب نیستم» در سمت چپ است.

هریک از یک چهارم های مربع نشان دهنده یکی از وضعیتهای زندگی هستند. اغلب اوقات، نویسندگان تحلیل رفتار متقابل خوب بودن را با علامت «+» و غیر خوب بودن را با علامت «-» نشان میدهند.

در جدول وضعیت زندگی، بر هریک از وضعیتهای چهارگانه نامی نهاده اند. این اسامی در نمودار اولیه ای که ارنست ارائه داده بود وجود نداشت، ولی سایر نویسندگان آنرا به کار می برند.

فرانکلین ارنست خاطر نشان می سازد که هریک از وضعیتهای دوران کودکی در بزرگسالی به شکل نوع بخصوصی از روابط اجتماعی ظاهر می گردد. او این تظاهرات رفتاری را عملکرد نامیده است. اسامی این چهار عملکرد در جدول نشان داده شده اند. اگر ما بدون آگاهی، از حالت نفسانی «کودک» وارد یکی از این عملکردها بشویم، احتمالا یک توجیه پیش نویسی در رابطه با وضعیت زندگی خود خواهیم داشت. ولی ما این حق انتخاب را داریم که به حالت نفسانی «بالغ» برویم و هریک از این عملکردها را با آگاهی انجام دهیم. بدین وسیله می توانیم به پیامدهای اجتماعی مطلوب و موردنظر خودمان برسیم.

(جدول وضعیت های زندگی)

من خوب هستم، شما خوب هستید: وضعیت موفق

من همین الان به محل کارم رسیده ام و رئیسم با بسته ای از کاغذ وارد می شود. او می گوید. «این همان گزارشی است که ما منتظرش بوده ایم، من کارهای مربوط به شما را علامت زده ام. لطفا نگاهی به آن بیندازید و گزارش را دوباره به من بدهید. من میگویم «بسیار خوب، این کار را انجام می دهم.»

در موافقت کردن با تقاضای رئیس، من ضمن بررسی خودم دریافتم که توانایی انجام آن کار را دارم و احساس خوبی هم برای انجام آن دارم. افزون بر این، دیدم که رئیسم هم در تقاضای خود منطقی و منصف است. بنابراین من در وضعیت «من خوب هستم، شما خوب هستید»، قرار دارم. در روابط متقابل اجتماعی، من و رئیس هردو وضعیت سازنده و موفقی داریم.

هرگاه من رابطه متقابلی را براساس این وضعیت دارم، این باور را که من و دیگران همه خوب هستیم، تقویت می کنم.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

با عضویت در خبرنامه ایده‌پردازان می‌توانید از آخرین اخبار و ویدئوهای ایده‌پردازان مطلع شوید.

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات