ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۷/۱۶
613 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

الگوی ساختاری نوع دوم : کودک

ما هر نوع تجربیات انباشته شده از دوران کودکی شخص را به عنوان بخشی از محتوای حالت نفسانی «کودک» تعریف می کنیم.

برای طبقه بندی میلیونها خاطره راههای گوناگون متعددی وجود دارد. یک روش ساده برای این کار، گروه بندی آنها بر اساس سن شخص در زمان اتفاق آنهاست. بعضی از نویسندگان تحلیل رفتار متقابل، به خصوص فانیتا انگلیش ، همین کار را انجام داده است.

اغلب اوقات، ما حالت نفسانی «کودک» را از نقطه نظر ساختاری به بخش های مختلف تقسیم می کنیم. دلیل این مسئله بسیار ساده است. زمانی که یک کودک بودم در همان موقع حالات نفسانی «والد»، «بالغ» و «کودک» را دارا بودم.

هر کودکی دارای نیازها و تمایلات اساسی و اولیه است. («کودک»). و هر کودکی در مورد اینکه بهترین روش برای ارضای این نیازها چیست، خیالپردازیهایی دارد(«والد»)، همچنین هر کودکی دارای مهارتهای شهودی برای حل مسئله می باشد(«بالغ»).

«والد» درون «کودک»

هر کودکی در سالهای اولیه زندگی یاد میگیرد که قوانین و مقرراتی وجود دارد که باید از آنها پیروی کند. این قوانین و مقررات معمولا بوسیله ی مادر و پدر اعمال میگردند.

برخلاف افراد بزرگسال، یک کودک دارای قدرت منطقی نیست که بتواند به بررسی این قوانین و مقررات بپردازد و ببیند آیا پیروی کردن از آنها درست است یا نه. در عوض، او به سادگی می داند که باید از آنها پیروی کند. لیکن اغلب اوقات اشتیاقی برای پیروی از آنها ندارد. بنابراین کودک راههایی برای ترساندن و فریب دادن خودش به منظور اطاعت از این قوانین و مقررات پیدا می کند.

  • اگر دعای شبانه ام را نخوانم. شیطان از درون شعله های آتش بیرون می آید و مرا با خودش می برد.
  • اگر تمام غذایم را نخورم، مادر از پیشم خواهد رفت مرا تنها میگذارد و هیچوقت بر نمی گردد.
  • اگر رفتار خوبی داشته باشم، همه مرا دوست خواهند داشت.

کودکان پیامهایی را که از والدین خود دریافت میکنند به همین شکل جادویی و غیر واقعی ذخیره می کنند. از آنجائی که این برداشتها همه خیالپردازیهای کودک درباره اشارات ضمنی پیامهای والدینش می باشد، آنها همگی در الگو به عنوان حالت نفسانی «والد» کودک گروهبندی شده اند. بعدها در دوران بزرگسالی، شخص ممکن است به «کودک» درون خود مراجعه کند و به این پیامهای جادویی و غیر واقعی که «والد درون» «کودک» را تشکیل می دهد دست یابد.

این بخش جادویی و غیرواقعی و خیالپردازی شده از والدین ممکن است به مراتب تهدید کننده تر و ترسناک تر از والدین واقعی باشد. حتی اگر والدین فرزند خود را دوست داشته باشند و تا آنجا که قادرند از آنها نگهداری کنند، کودک خردسال ممکن است آنها را به گونه ای که پیامهای مخرب زیر را می دهند تصور کند.

  • کپه مرگتو بگذار، مرده شور برده!
  • انقدر هروهر نکن!
  • بچه قرار نیست انقدر قضولی کند!

نویسندگان اولیه تحلیل رفتار متقابل اسامی متعدد ترسناکی برای نشان دادن این حالت سرسختی و خشونت داده اند. از قبیل «والد جادوگر» «والد وحشی» و «عجوزه».

لیکن خیالبافیهای بزرگ مَنشی کودک به همان نسبت که منفی است، مثبت هم می تواند باشد. در این صورت «والد درون»«کودک» با داستانهایی از قبیل مادر خوانده مهربان، ملکه شاه پریان و بابانوئل که هر سال برای بچه ها هدیه می آورد، همراه است. به این دلیل ما اصطلاح «والد جادویی و غیر واقعی» را به کار می بریم.

برن، «والد درون» کودک را الکترود نامید. این حالت الکترود به روشی مربوط می شود که «کودک» تقریبا به صورتی اجباری به این تصورات جادویی و غیر واقعی از پاداش و تنبیه پاسخ می دهد.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *