IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
نظریه انحراف مسیر

نظریه انحراف مسیر در زمینه انعطاف پذیری

نظریه انحراف مسیر در زمینه انعطاف پذیری

در زمینه ی انعطاف پذیری نکته ی دیگری هست که باید به آن توجه داشته باشید. بوکمینستر فولر، فیلسوف، آن را نظریه “انحراف مسیر” نامیده است. دکتر رابرت رونستاد، استاد دانشگاه بابسون، آن را مفهوم “اصل راهرو” نام داده است. و ناپلئون هیل هم در این خصوص معتقد بود: “در محدوده هر شکست و ناکامی بذرهایی با همان درجه و قدرت یا قوی تر از فرصت مناسب و سود بیشتر وجود دارد.”

معنای این نظریه این است که وقتی هدف جدیدی برای خود انتخاب می کنید، در مجموع می دانید که چه قدم هایی باید بردارید و در کدام مسیر به حرکت درآیید. اما تقریبا همیشه به موانعی برمی خورید که مانع حرکت شما می شوند. اما تحت تاثیر چیزی که به معجزه شباهت دارد، وقتی به دیوار می رسید، در دیگری به روی تان می گشاید و شما در راهروی جدیدی به جانب موفقیت قدم برمی دارید.

از آنجایی که انعطاف دارید، به سرعت از فرصت جدید بهره می گیرید و در جهت جدید به حرکت در می آیید. محصول یا خدمت جدیدی تولید می کنید، در بازار جدیدی کالا و خدمات خود را به فروش می رسانید. اما وقتی به انتهای این راهرو می رسید، مجددا موانعی بر سر راه تان سبز می شوند، اما بار دیگر دری به روی شما گشوده می شود و فرصت جدیدی دست می دهد.

این اتفاق ممکن است چندین بار بیفتد. اما در هر شرایط شما موفقیت های خود را در موقعیت هایی بدست می آورید که متفاوت از برنامه ریزی اولیه ی شماست. مهم این است که انعطاف پذیر باشید.

هم روشن و هم انعطاف پذیر

در اینجا به مهم ترین قاعده ی انعطاف پذیری می رسیم: “بدانید دقیقا چه هدفی را دنبال می کنید، اما برای دستیابی به آن انعطاف نشان دهید.”

همیشه پذیرای نفوذ ذهن فراهوشیار خود باشید. به بخت و اقبال بلند و هم زمانی توجه داشته باشید. به روی ایده ها و نقطه نظرها گشوده باشید، به گفته ها و حرف های دیگران توجه کنید.

برداشت کلی از همه این حرف ها این است که ذهنی باز، انعطاف پذیر، آرام، مطمئن و کنجکاو داشته باشید تا فرصت های جدید را درک کنید.

مصمم باشید که در هر شرایط باز و انعطاف پذیر باقی بمانید. فراموش نکنید همیشه برای انجام دادن بهتر کارها امکاناتی وجود دارد. همیشه می توانید راه های بهتری برای رسیدن به اهداف خود پیدا کنید. این گونه مطمئنا به هدف خود می رسید و گاه این دسترسی به گونه ای است که اسباب حیرت و شگفتی شما را فراهم می سازد.

(منبع: هدف، برایان تریسی)

ادامه ی مقالات هدف را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar