ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۱۲
695 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
نافعالی و بی تفاوتی: هیچ کاری انجام ندادن

اعضای یک گروه تحلیل رفتار متقابل دورتادور اتاقی نشسته اند. رهبر گروه می گوید: «بیایید یک یک به نوبت بگوییم که در مورد جلسه امروز چه چیزی را می پسندیم و از چه چیزی خوشمان نمی آید. اگر نمی خواهید در این امر شرکت کنید کافیست بگویید: نفر بعد».

تمرین شروع می شود. افراد گروه تایید و یا خشم خود را بیان می کنند. یکی دو نفر هم میگویند «نفر بعد».

سپس نوبت به نورمن میرسد. سکوتی پیش می آید. همه منتظر می شوند که نورمن چیزی بگوید ولی او ساکت است. او بی حرکت و ساکت نشسته است و به جایی خیره مانده است. از آنجایی که به نظر می آید نمی خواهد هیچ تأیید یا خشمی را بیان کند، شخصی که در کنار او نشسته است منتظر است بشنود «نفر بعد». ولی نورمن حتی این کار را هم انجام نمی دهد. او طوری نشسته است که گویی لال است. 

نورمن رفتار نافعال و بی تفاوت هیچ کاری انجام ندادن را از خود نشان می دهد. به جای اینکه از انرژی خود برای حل مسئله بهره جوید از آن برای جلوگیری از انجام هر عملی استفاده می کند. شخصی که این رفتار نافعال و بی تفاوت را بروز می دهد احساس ناراحتی می کند و در می یابد که قادر به فکر کردن نیست. او توانایی خود را برای انجام هرکاری در مورد یک وضعیت خاص نادیده می گیرد.

سازگاری پیش از حد

امی بعد از یک روز پر کار به خانه بر می گردد. شوهر او برایان نشسته است و روزنامه می خواند. امی که به آن سوی او در آشپزخانه می نگرد. کوهی از ظرفهای نشسته را در کنار ظرفشویی می بیند.

برایان می گوید « سلام، امیدوارم روز خوبی داشته ای. الآن درست وقت چای خوردن است، مگه نه؟» امی در حالی که کت خود را در می آورد، مستقیما به سوی آشپزخانه می رود. او همه ظرفها را می شوید و به سراغ چای می رود.

برایان و امی هیچکدام متوجه نیستند که برایان از امی نخواسته است که ظرفها را بشوید و یا چای درست کند و حتی امی نپرسیده که آیا او این را می خواهد یا نه. امی حتی به فکرش هم خطور نکرده است که آیا خودش میخواهد ظرفها را بشوید و اینکه بهتر بود که برایان خودش این کار را می کرد.

رفتار نافعال و بی تفاوت امی “سازگاری بیش از حد” نامیده می شود. وقتی کسی بیش از حد سازگاری می کند، او با آنچه که در حالت نفسانی کودک خود می پندارد که خواسته های دیگران است سازگاری می کند. او این کار را بدون اینکه از آنها بپرسد خواسته واقعی شان چیست و یا اینکه خواسته های خودش چه هستند انجام میدهد. شخصی که در حالت سازگاری بیش از حد قرار دارد، برخلاف شخصی که هیچ کاری انجام نمی دهد در طی رفتار نافعال و بی تفاوت، از نظر خودش دارد فکر می کند. در حالی که فکر کردن او در واقع از یک آلودگی ناشی می شود.

شخصی که بیش از حد سازگاری می کند، اغلب از دیدگاه دیگران شخصی سودمند، سازگار و مهربان به نظر می آید. بنابراین سازگاری بیش از حد بسیاری از اوقات نوازشهای زیادی را به همراه دارد. به خاطر این پذیرش اجتماعی و از آنجایی که شخص ظاهرا به نظر می رسد که در حال فکر کردن است، سازگاری بیش از حد را از همه رفتارهای نافعال و بی تفاوت مشکل تر می توان ردیابی نمود.

شخصی که بیش از حد سازگاری می کند توانایی خود را برای اینکه بر اساس خواسته ها و اختیارهای خودش عمل کند نادیده می گیرد و در عوض براساس آنچه که خواسته های دیگران می انگارد عمل می کند.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *