IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی
ایده-پردازان

منابع انسانی ارزشمندترین سرمایه سازمان

تلاش برای حفظ کارکنان، ارزش فرهنگی مشترک میان شرکت‌های معروف ژاپنی و شرکت‌های نوع z آمریکایی است. از این رو هر دو نوع از شرکت‌ها فقط به عنوان آخرین چاره کارکنان را از کار بیکار می‌کنند.

در ژاپن، ارزش ((حفظ کارکنان در کار)) اغلب شکل استخدام مادام‌العمر به خود می‌گیرد. هرچند برخی از شرکت‌های ژاپنی در چندسال گذشته در واکنش نسبت به دردسرهای اقتصادی، این ارزش را به چالش کشیده‌‌اند.

شخصی که کارش را در شرکتی ژاپنی شروع می‌کند معمولاً تضمین واقعی دارد که هرگز اخراج نخواهد شد. در شرکت‌های نوع z آمریکایی، این ارزش فرهنگی در تعهد به استخدام بلند مدت به نمایش گذاشته می‌شود.

تحت سیستم استخدام‌های مادام‌العمر ژاپنی کارکنان را به طور معمول نمی‌توان اخراج کرد. تحت سیستم شرکت‌های نوع z آمریکایی فقط در صورتی می‌توان کارکنان را اخراج کرد که عملکرد قابل قبولی نداشته باشند.

تعهد فرهنگی که شرکت‌های ژاپنی و نوع z آمریکایی به کارکنانشان دارند در شرکت‌های معروف آمریکایی وجود ندارد. در واقع مدیران و کارکنان آمریکایی اغلب تمام مسیر پیشرفت شغلی خود را در تعداد معدودی از شرکت‌ها طی می‌کنند با این همه انتظاری فرهنگی وجود دارد که در صورت افت جدی در ثروت شرکت یا تغییر مالکیت یا ادغام، به کارکنان و مدیران اجازه داده خواهد شد که شرکت را ترک کنند.

بی شک سازمان‌های موفق زمان و هزینه‌ی زیادی را برای آموزش کارکنان خود صرف می‌کنند و نیروی زیادی را برای انگیزه‌ی کارکنان و بهره‌وری شغلی به خرج می‌دهند. بنابراین منابع انسانی را سرمایه بزرگی برای رسیدن به اهداف سازمانی می‌دانند و تعهد بالایی نسبت به آن‌ها دارند. مطلبی پیرامون اخراج نیز می‌تواند در این راستا جالب توجه باشد.

پس از خواندن مطلب بالا با ما در مورد امنیت شغلی خود و نقش آن در بهره‌وری شغلی گفتگو کنید. نظرات شما با ارزش‌ترین بازخورد برای پیشبرد هرچه بهتر عملکردمان است.

(منبع: فرهنگ سازمانی دکتر علی رضائیان)

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar
م جبلي
Guest
م جبلي

من تازه استخدام شدم ، امنیت شغلی رو نمیدونم اما لذت میبرم جایی کار میکنم که هرروز چیزای جدیدی یاد میگیرم و روزایی که تایم کاری ندارم ، بازهم دلم میخواد برم سرکار تا روزم مفید باشه و چیزهای جدید یاد بگیرم و سریعتر پیشرفت کنم . و این خیلی خوووبه چیزیه که همیشه دوست داشتم ??❤️

سعید خسروی
Guest
سعید خسروی

فکر می کنم حتی این موضوع مطرح می شود که نیروهای انسانی ارزشمند را در سازمان های حرفه ای به عنوان منابع انسانی مطرح نمی شوند و با ذکر عبارت “سرمایه انسانی” بر این موضوع تأکید می کنند و سرمایه را متفاوت از منابع معرفی می کنند…