ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۷/۲۸
811 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بازاریابی، راه طولانیی را از صدای رادیو و کارتن شیر تا به امروز و دنیای بزرگ و بی حد و مرز اینترنت، پیموده است. تجارت در عصر دیجیتال، این رشته شغلی خلاق را در اختیار گرفته و آن را به دنیایی از فرصت‌ها تبدیل کرده است. دانشجویانی که رشته بازاریابی را مطالعه می‌کنند، نه تنها می‌توانند برای ساخت وب سایت‌ها و برنامه‌های تلفن‌های هوشمند اقدام کنند. بلکه می‌توانند مغز متفکر و قدرتمند برندهای بزرگ بعدی و تبلیغات آن‌ها باشند. تعداد مشاغل بازاریابی بسیار زیاد است و در واقع بازاریابی در زمینه ایجاد اشتغال در تمامی سطوح جامعه، تاثیر به سزایی دارد. ما در ادامه به توضیح هفت شغل پرطرفدار و اصلی میپردازیم که به لطف بازاریابی ایجاد شده‌اند و تمامی برند‌های بزرگ و موفق در سراسر جهان، به چنین مشاغل بازاریابی‌ای، احتیاج مبرم دارند.

  1. مدیر بازاریابی

مدیران بازاریابی متفکران بزرگی هستند که روزهای خود را در اعماق داده‌های بازار، به تجزیه و تحلیل تحقیقات می‌گذرانند و به دنبال فرصت‌های جدید بازاریابی هستند. این نوع از مشاغل بازاریابی، مسئولیت دارند تا از طریق نظرسنجی از مصرف‌کنندگان و تحقیقات گروه‌های متمرکزشان، روش‌های بهتر بازاریابی را کشف کنند. همچنین آن‌ها وظیفه دارند با برگزاری جلسات داخلی، استراتژی‌های بازاریابی رقیبان را ردیابی و بررسی کنند و به دنبال روش‌هایی برای پیشی گرفتن از آن‌ها باشند.

یک مدیر بازاریابی، عاشق کار با اعداد و همچنین درک مردم است. وظیفه این مشاغل بازاریابی، این است که یک استراتژی قیمت‌گذاری درست و کارآمد را ارزیابی کرده و در شناسایی بازارهای بعدی برای ورود کسب‌وکار به آن‌ها، کمک کند.

مدیر بازاریابی از موارد مشاغل بازاریابی

  1. مدیر محصولات

این مدیران توسعه‌دهندگان محصول هستند. آن‌ها از ابتدا تا انتها مسئولیت تولیدات جدید را بر عهده می‌گیرند.
الویت اصلی افرادی که در این دسته از مشاغل بازاریابی مشغول کارند، فکر کردن در مورد بهبود محصولات با اضافه کردن یا کاستن برخی ویژگی‌ها و سایر پیشنهادات است. آن‌ها به ندرت تنها کار می‌کنند. بهترین ایده‌ها وقتی اتفاق می‌افتد که مدیران محصولات، با کسانی که مشاغل بازاریابی دیگر را برعهده دارند، مشورت می‌کنند. آن‌ها در مورد شکاف بازار و فرصت‌های فعلی بازاریابی صحبت می‌کنند. منظور از فرصت‌ها، رفتار مصرف‌کننده و همچنین عملکرد شرکت است. وقتی یک برند در بازار به خوبی پیش می رود، به طور کلی می‌تواند، ریسک پذیر باشد. برای انجام این کار نیز به بودجه مناسب نیاز دارد. مدیران محصولات باید مطمئن شوند، اجرای ایده آن‌ها ارزش صرف بودجه را دارد.

مدیر محصولات از موارد مشاغل بازاریابی

  1. مدیر رسانه‌های اجتماعی

مدیران رسانه‌های اجتماعی، معلمان ارتباط و روابط عمومی در میان مشاغل بازاریابی هستند. آن‌ها عاشق برقراری ارتباط هستند و این منطقی است زیرا شغل آن‌ها به این ارتباط بستگی دارد. هدف اصلی این دسته از مشاغل بازاریابی، ایجاد آگاهی از برند است. این امر از طریق راهبردهای دقیق در کلیه کانال‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

یک مدیر رسانه‌های اجتماعی مجبور است که به مدیریت اینستاگرام تسلط یابد. آن‌ها باید بدانند که چگونه در رسانه‌های اجتماعی مختلف، با مخاطبان ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را جذب کنند. ناگفته نماند که آشنایی با الگوریتم‌های جستجو و عملکرد رسانه‌های اجتماعی، از وظایف اصلی این دسته از مشاغل بازاریابی است.

مدیریت رسانه‌های اجتماعی یکی از آن مشاغل بازاریابی است که دارای وجوه مختلف زیادی است. همان مدیر رسانه‌های اجتماعی که یک روز در حال ایجاد محتوای تصویری است، باید بتواند تحقیقات بعدی و داده‌ها را درک کند. او باید به اندازه کافی تیز باشد که بفهمد چه برنامه‌های اجتماعی  بر اساس سطح تعامل و بازخورد مخاطبان، بهتر کار می‌کند. سپس وظیفه دارند بر اساس آن، به روند ویرایش برگردند و در برنامه‌هایی فعالیت کنند که مردم دوست داشته باشند.

مدیر رسانه های اجتماعی از موارد مشاغل بازاریابی

  1. نویسنده محتوای وب

وقتی صحبت از ویرایش می‌شود، هیچ کس به اندازه یک نویسنده محتوای وب، ارزش یک ظاهر خوب در متن را نمیفهمد. این بچه‌ها مانند وبلاگ نویس محبوب شما هستند اما باحال‌تر هستند. آن‌ها می‌توانند تقریباً برای هر چیزی محتوا بنویسند. برخی از آن‌ها تخصصی مانند وبلاگ نویسی یا بررسی محصولات فناوری را انتخاب می‌کنند، اما برخی دیگر خدماتی را ارایه می‌دهند که فراتر از موضوعات مرسوم و مد روز است، آن‌ها برای صفحات فرود و کمپین های ایمیل محتوا می‌نویسند.

صاحبان این دسته از مشاغل بازاریابی، می‌دانند که چگونه با قدرت کلمات خوانندگان را به مشتری تبدیل کنند. یک نویسنده هوشمند محتوای وب، بر روی چیزی فراتر از بازاریابی فروش، تمرکز دارد. هدف او برقراری ارتباط است. او با اینکار قصد دارد مخاطبان را درگیر مطالب، خدمات و محصولات جدید شما نگه دارد. شرکت‌ها می‌توانند با فراخوان در رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایتشان، برای این دسته از مشاغل بازاریابی، افراد ماهری را جذب کنند.

  1. متخصص بهینه‌سازی موتور جستجو

اکثر مشاغل بازاریابی با وجود تفاوت‌هایی که بین آن‌ها وجود دارد، همه به دنبال دیده شدن برند هستند. اما این قضیه برای بعضی از مشاغل بازاریابی مانند متخصصین سئو، اولویت اصلی است. سئو علمی است که از محتوا و داده‌ها استفاده می‌کنند تا وب‌سایت شرکت، در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ، امتیاز خوبی کسب کند. هرچه عملکرد سایت بهتر باشد، در نتایج جستجوی موتور‌ها، رتبه بالاتری بدست می‌آورد. از آنجا که بیش‌تر کاربران فقط به صفحه اول جستجوی خود نگاه می‌کنند، این از ارزش بالایی برخوردار است.

متخصصین سئو، عاشق کلمات و معماها هستند. آن‌ها می‌دانند از چه کلمات کلیدی برای ساختن محتوای قوی استفاده کنند. همچنین می‌دانند که چگونه می‌توانند این مسئله را با لینک سازی و وبلاگ نویسی مطابقت دهند. به علاوه ، آن‌ها باید طبق قوانین بازی کار می‌کنند و سعی در بارگذاری کلمات کلیدی یا مرجع محتوای بی‌ربط ندارند. زیرا می‌دانند مجازات‌های گوگل را در پی خواهد داشت و از دست دادن اعتبار، حاصل این مجازات خواهد بود. مورد دیگری که متخصصان سئو بررسی می‎کنند، امنیت سایت است.

متخصص بهینه سازی موتور جستجو از موارد مشاغل بازاریابی

  1. تحلیلگر تحقیقات بازار

در بین مشاغل بازاریابی، شغلی بهتر از تحلیلگر تحقیقات بازار، برای کسی که دوست دارد مدام سوال کند، وجود ندارد. تحلیلگران تحقیق، در رابطه با رضایت مشتری و شکاف‎های موجود در بازار، بررسی و پاسخ ارایه می‌دهند. آن‌ها نظرسنجی‌ها را ارسال می‌کنند، گروه‌های تمرکز بر بازار را مدیریت و تحقیقات اخیر در رابطه با بازار را مطالعه می کنند.

هنگامی که تحلیلگرانی برای شناسایی فرصت‌های جدید در دسترس باشند، شرکت‌ها دگرگون خواهند شد. زیرا آن‌ها می‌توانند نحوه ایجاد یک فرایند تولید مقرون به صرفه‌تر را شناسایی کنند. همچنین متخصصان این دسته از مشاغل بازاریابی، می‌دانند مشتریان چه می‌خواهند. آن‌ها خط ارتباط مستقیم بین چیزی که شرکت در مورد عملکرد خود فکر می‌کند و آنچه واقعا در ذهن مشتری اتفاق می‌افتد، هستند.

تحلیل گر تحقیقات بازار از موارد مشاغل بازاریابی

  1. تحلیلگر زنجیره تامین

اکثر شرکت ها نمی‌توانند بدون زنجیره تأمین، خدمات خود را در اختیار مصرف‌کنندگان، قرار دهند. تنها استثناء در این مورد، خدمات صددرصد دیجیتالی مانند وبلاگ‌ها یا دوره‌های آنلاین است. هر شرکتی با محصول ملموس، نیاز به یک روش تحویل محصول دارد. تحویل می‌تواند به معنای بردن محصول از کارخانه تا فروشگاه فیزیکی یا تحویل سفارش آنلاین از انبار تا درب منزل مشتری باشد. به هرحال وجود این دسته از مشاغل بازاریابی، تاثیرگذار خواهند بود. تحلیلگران زنجیره تامین تلاش می‌کنند تا به بهترین روش حمل‌و‌نقل با کمترین قیمت، دست یابند. آن‌ها مقررات داخلی و بین المللی حمل‌و‌نقل را بررسی کرده و تمام گزینه‌های حمل‌ونقل محصول را از طریق راه‌های زمینی، دریایی و هوایی مقایسه می‌کنند. هدف از این کار، انتخاب روش حمل‌ونقلی است که بتوان سریع‌ترین و مطمئن‌ترین تحویل کالا را با آن انجام داد.

 نتیجه گیری از مشاغل بازاریابی

صاحبان شرکت‌ها می‌توانند از انواع مختلف مشاغل بازاریابی بهره بگیرند. بازاریابی مکانی است که خلاقیت و حل‌ مسئله باعث ایجاد مشاغل می‌شود. برخی از افراد این کار را با اعداد و الگوهای حساب شده، انجام می‌دهد و برخی دیگر دوست دارند با ویرایش‌های فتوشاپی و بازی با کلمات، این کار را انجام دهند. به هر حال اگر فکر می‌کنید مشاغل بازاریابی برایتان مناسب است، انواع مختلفی از مشاغل بازاریابی را بررسی کنید و دوره کارآموزی را در شرکت‌هایی با تمرکزهای مختلف بگذرانید. یا حتی ممکن است بخواهید به ایجاد یک کسب‌وکار در حیاط خلوت خانه‌یتان و بازاریابی آن فکر کنید!

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *