IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
مثلث نمایشی بازی های روانی

مثلث نمایشی بازی های روانی

مثلث نمایشی بازی های روانی

استیفن کارپمن، یک مثلث ساده و در عین حال موثری را برای تجزیه و تحلیل بازیهای روانی طرح ریزی کرد و آن را مثلث نمایشی نامید. او بر این باور است که هر وقت افراد به بازیهای روانی می پردارند، قدم بر یکی از نقشهای پیش نویس خود می دهند، یعنی «زجردهنده»، «نجات دهنده» و «قربانی» که سه ضلع مثلث را تشکیل می دهند.

«زجردهنده» کسی است که دیگران را تحقیر و سرزنش می کند. از نظر زجردهنده دیگران افرادی دون و غیر خوب هستند.

«نجات دهنده» نیز دیگران را به صورت افرادی دون و غیرخوب می بیند. ولی «نجات دهنده» از سطح بالاتری کمک ارائه می دهد. او بر این باور است: «من بایستی به دیگران کمک کنم زیرا آنها به قدر کافی توان کمک کردن به خود را ندارند.»

در مورد «قربانی»، این خودش است که دون و غیرخوب است. گاهی اوقات شخص «قربانی» به دنبال «زجردهنده ای» می گردد که او را تحقیر کند و دور بیاندازد. و یا اینکه در جستجوی نجات دهنده ای است که به او کمک کند و این باور او را که «من نمی توانم از عهده خودم برآیم، تأیید کند.

هر یک از نقشهای مثلث نمایشی شامل نادیده گرفتن می باشد. هر دوی «زجردهنده» و «نجات دهنده» دیگران را نادیده می گیرند. «زجردهنده» ارزش و مقام دیگران را نادیده می گیرد. «زجردهنده های» افراطی ممکن است حق زندگی کردن و سلامت جسمانی دیگران را نادیده بگیرند. «نجات دهنده» توانایی های دیگران را برای فکر کردن و عمل کردن نادیده میگیرند.

«قربانی» خود را نادیده میگیرد و اگر در جستجوی یک «زجر دهنده» باشد، او با نادیده گرفتن های «زجر دهنده» موافقت می کند و خود را به عنوان کسی که باید طرد و تحقیر شود در نظر میگیرند. «قربانی» که به دنبال یک نجات دهنده می گردد بر این باور است که به کمک های نجات دهنده نیاز دارد تا بتواند بخوبی فکر و عمل کند و یا تصمیم گیری نماید.

یک دقیقه وقت صرف کنید و تمام لغاتی را که توصیف کننده زجر دهنده می باشند بنویسید.

همین کار را برای نجات دهنده و قربانی انجام دهید.

” تمام سه نقش مثلث نمایشی غیر اصیل هستند. وقتی افراد در یکی از این سه نقش هستند، در واکنش به گذشته عمل می کنند تا اینکه به مسائل این زمانی این مکانی پاسخ دهند. آنها روشهای کهنه پیش نویسی را که در کودکی برگزیده اند و یا از والدین خود آموخته اند در پیش می گیرند. برای اینکه غیر اصیل بودن نقشهای مثلث نمایشی را نشان دهیم لغات «زجردهنده»، «نجات دهنده» و «قربانی» را در گیومه قرار می دهیم، اگر این کلمات را بدون گیومه بیاوریم، منظورمان زجر دهنده، نجات دهنده و قربانی در زندگی روزمره است. “

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

۰ ۰ vote
Article Rating

مطالب مرتبط

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments