IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
روش کنترل بحران

قدرت زمان : 5 روش کنترل بحران

قدرت زمان : ۵ روش کنترل بحران

وقتی اضطرارا بحرانی پیش می آید پنج اقدام باید انجام شود:

به یاد داشته باشید که عمل بدون فکر علت تمام شکست هاست. نفس عمیق بکشید، آرامش تان را حفظ کنید و معقول باشید. از واکنش های غیرعقلانی خودداری کنید. در عوض هیچ اقدامی نکنید و فقط فکر کنید. برای اینکه متوجه شوید چه اتفاقی افتاده است وقت بگذارید. قبل از هر اقدامی مشکل را به روشنی بشناسید.

رویه ای وجود دارد که می گوید اگر لازم نیست در موردی سریع تصمیم بگیرید، ضروری است که سریع تصمیم نگیرید. اگر احتمالا می توانید مسئولیت رسیدگی به بحرانی را به کس دیگری واگذار کنید، به هر ترتیب ممکن این کار را انجام دهید. شخص مورد نظر ممکن است برای مقابله با آن موقعیت شایستگی بیشتری داشته باشد یا اینکه در درجه اول وظیفه او باشد که به آن رسیدگی کند.

در مورد هر بحران قبل از هر اقدامی آن را روی کاغذ بیاورید. وقتی مشکلی را می نویسید، آرام می شوید، آرامش تان را به دست می آورید، ذهن تان روشن می شود و معقول می شوید. قبل از انجام هر کاری دقیقا همه اتفاق ها را روی کاغذ بیاورید.

هیچ چیز را فرض نکنید. حقایق شاید مهمترین عناصر تمام بحران ها باشند. پرسش هایی از این دست را با خودتان مطرح کنید: چه اتفاقی افتاده است؟ چه موقع اتفاق افتاده است؟ کجا اتفاق افتاده است؟ چطور اتفاق افتاده است؟ چرا اتفاق افتاده است؟ چه کسی در این اتفاق سهیم بوده است؟ دوباره تاکید می کنم که به دنبال فهمیدن واقعیت باشید. به یاد داشته باشید واقعیت دروغ نمی گوید. هر چه بیشتر از حقایق اطلاع پیدا کنید برای مقابله با مشکل توانمندتر خواهید بود.

وقتی با یک بحران تکراری مقابله می کنید تدبیری اندیشه کنید و این تدبیر باید به اندازه ای ساده باشد که آدم های معمولی بتوانند آن را به کار بگیرند. وقتی که بحرانی برای اولین بار یا دومین بار رخ می دهد مقابله با آن شاید مستلزم هوش فوق العاده، تجربه و انرژی باشد که هر کسی نتواند از عهده آن بربیاید ولی اگر احتمال داشته باشد که یک بحران بیش از یک بار تکرار شود و شما نتوانید راهی برای جلوگیری از وقوع آن پیش بینی کنید، باید با کمال میل سیستمی را برای رفع آن بحران طراحی کنید که در غیاب شما یکی از کارمندان معمولی شرکت هم بتواند از عهده آن بربیاید.

منبع: (قدرت زمان، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت زمان را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar