IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
ایجاد نظم شخصی

قدرت زمان : 4 ایده برای ایجاد نظم شخصی (2)

قدرت زمان : ۴ ایده برای ایجاد نظم شخصی (۲)

در مطلب قبلی از مبحث قدرت زمان با نام «چهار ایده برای ایجاد نظم شخصی (۱)» ، به دو مورد از چهار مورد ذکر شده اشاره نمودیم و در ادامه به دو مورد بعدی اشاره خواهیم نمود:

خیلی از آدم هایی که محیط کارشان را آشفته نگه می دارند از هوش شان علیه خودشان استفاده می کنند. آنها از هوش شان برای توجیه و عذر آوردن در مورد نامرتب بودن محیط کارشان استفاده می کنند. مثلا می گویند «همین جوری خوبه. اینجوری میدونم هر چیز رو کجا گذاشته ام.» یا حرف هایی می زنند که اصلا خنده دار نیست، مثلا می گویند «میز تمیز نشانه ذهن بیمار است».

ولی تمام مطالعات در باره کارایی در محیط کار به یک نتیجه گیری مشترک رسیده اند که همه این حرف ها اقدام هایی برای گمراه کردن خود است. کسانی که می گویند در یک محیط نامرتب و پر از ریخت و پاش بهتر کار می کنند معمولا در اشتباه هستند. اگر آنها مدتی در یک محیط مرتب و سازماندهی شده کار کنند از اینکه چقدر بهره وری شان بیشتر می شود و مؤثرتر کار می کنند حیرت زده می شوند. اگر شما یا یکی از آشنایان نامرتب بودن میز و محیط کارتان را توجیه می کنید و مدام دلیل می آورید که چیز خوبی است، یک روز، به صورت آزمایشی، میزتان را تمیز و مرتب نگه دارید. در پایان روز از حاصل کار حیرت زده خواهید شد.

جو شوگرمن که یک کارآفرین است و تخصصش بازاریابی از طریق ارسال کالا به عنوان تبلیغ به مشتری های بالقوه است کتابی نوشته و در آن پنج اصل موفقیت را توضیح داده است. یکی از پنج اصل این است «در پایان روز میز کارتان را تمیز و مرتب کنید». او رعایت این اصل را در تمام شرکتش به عنوان یک قانون اجباری کرده است.

این سیاست همه کارکنانش را وادار کرده است تا بهتر کار کنند و تا پایان ساعت کاری کارشان را تمام کنند. این عادت کارکنان در موفقیت آن سازمان نقش مهمی داشته است. بعد از تأسیس شرکت خودم این اصل را به کار گرفتم. به همه گفتم که باید میزشان تمیز باشد و قبل از ترک محل کار حتما آن را مرتب کنند. به کسانی که در این مورد با من بحث می کردند گفتم که بعد از اینکه شرکت را ترک کنند به تک تک اتاق هایشان سر می زنم و هر چیز اضافه ای که روی میزشان باشد داخل سطل آشغال می اندازم تا شیفت شب تخلیه زباله آنها را با خودش ببرد.

تا زمانی که همه متوجه اهمیت این قانون شدند فقط یک بار لازم شد که تهدیدم را اجرا کنم. یکی از مدیرهای زیردست من که احتمالا نامرتب ترین مدیر شرکتم بود برای کار کردن در محیط به هم ریخته هر بهانه ای که ممکن بود می آورد. اما من به حرفش گوش ندادم و کوتاه نیامدم.

او چاره ای نداشت جز اینکه هر روز قبل از ترک اتاق کارش، همه چیز را مرتب کند و سر جایش بگذارد. بعد از یک هفته پیش من آمد و عذرخواهی کرد و گفت: «همه عمرم فکر می کردم که در یک محیط به هم ریخته بهتر کار می کنم. در طول هفته گذشته دو و نیم برابر بیشتر از همیشه کار کردم. واقعا تعجب می کنم از موقعی که میزم را مرتب نگه میدارم چقدر بیشتر می توانم به کارهایم رسیدگی کنم.»

منبع: (قدرت زمان، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت زمان را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar