IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
به آینده نگاه کنید

قدرت زمان : به آینده نگاه کنید

قدرت زمان : به آینده نگاه کنید

چشم داشتن به آینده از قسمت های کلیدی مدیریت زمان است. برای خودتان پیش بینی پنج ساله داشته باشید و به این فکر کنید که تا آن موقع می خواهید کجا باشید. تصویری ذهنی از آینده آرمانی تان ترسیم کنید و آنگاه در مورد گام هایی که باید بردارید تا آن را به واقعیت تبدیل کنید از همین امروز فکر کنید. به یاد داشته باشید که مهم نیست از کجا شروع می کنید. آنچه که واقعا اهمیت دارد این است که می خواهید به کجا برسید.

بهتر است به جای گذشته روی آینده تان تمرکز کنید. به جای فکر کردن به مشکلات روی فرصت هایی که در اختیار دارید تمرکز کنید. به جای فکر کردن در مورد اشتباهاتی که شده و کسانی که باید سرزنش شوند به راه حل ها و اقدامات خاصی که باید انجام بدهید فکرکنید. مدام با خودتان این پرسش را مطرح کنید:

«از اینجا می خواهم به کجا بروم؟»

به قول جان ماینارد کینز: «ما باید در مورد آینده زیاد فکر کنیم، چرا که آینده همان جایی است که می خواهیم بقیه عمرمان را آنجا سپری کنیم.»

در بسیاری از شرکت ها ۸۰ درصد از وقت مقامات ارشد در عوضِ ایجاد فرصت هایی برای فردا صرف مشکلات دیروز می شود. مدام به راه هایی فکر کنید که به وسیله آنها می توانید عملکرد امروزتان را تغییر دهید تا به این اطمینان برسید که آینده تان با آرزوهایتان هماهنگی دارد.

پیش بینی پنج ساله داشته باشید

گری هامل و سی. کی. پراهالاد، برنامه ریزان استراتژیک که کتاب رقابت برای آینده را نوشته اند کسانی را که مسئول تصمیم گیری سازمان هستند تشویق می کنند هنگام برنامه ریزی استراتژیک پیش بینی های چند ساله داشته باشند. آنها مدیران اجرایی را تشویق می کنند که در ذهن شان تجسم کنند که تا چند سال دیگر جایگاه شرکت آنها در صنعت مربوطه در راس قرار دارد. آنگاه به شناسایی محصولات، خدمات، بازار و بخصوص مهارت ها و استعدادها و توانایی هایی که تا پنج سال دیگر برای رسیدن به رهبری آن صنعت به آنها نیاز دارند می پردازند و بعد آنها را تشویق می کنند که همین حالا بدون اینکه وقت را تلف کنند شایستگی های اصلی مورد نیاز برای به دست گرفتن رهبری بازار را در آینده پرورش بدهند.

موارد جزئی را فراموش کنید

در تعیین اولویت ها هرگز دچار این وسوسه نشوید که ابتدا مسائل کوچک را حل کنید. از موارد انتهایی لیست شروع نکنید، بلکه از اول لیست شروع کنید و به وظایف مهم بپردازید. اجازه ندهید که خودتان را در باتلاق اولویت های پایین فرو ببرید. مسائل کوچک را بزرگ نکنید. همانطور که گوته گفته است:

«موضوع هایی که بیشترین اهمیت را دارند هرگز نباید قربانی موضوع هایی بشوند که کمترین اهمیت را دارند»

انسان ذاتا راحت طلب است. در مدیریت زمان و کار شخصی بر اساس تمایل ذاتی مان دوست داریم اول از کارهای کوچک شروع کنیم با این تفکر که وقتی آماده شدیم دست به کارهای بزرگ می زنیم و در این صورت بازدهی بیشتری خواهیم داشت. ولی تجربه به من نشان داده است وقتی از کارهای کوچک شروع می کنیم این کارها مثل تعداد خرگوش ها در فصل بهار در مدت زمان کوتاهی چند برابر می شوند. وقتی در کاری که انجام می دهید ابتدا به کارهای کوچک بپردازید، تعدادشان کم کم زیادتر می شود. هرچه بیشتر و سخت تر کار می کنید تعداد کارهای جزئی بیشتر می شوند و روز که تمام می شود خسته شده اید و هیچ کار با ارزشی هم انجام نداده اید.

“اول از مهم ترین کارتان شروع کنید.”

منبع: (قدرت زمان، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت زمان را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar