IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
شکایت کافی ست

شکایت کافی ست!

شکایت کافی ست !

بعنوان یک پدر، مطلب قابل توجهی که که از روز تولد فرزندانم آموخته ام این است که: بچه و شکایت دو جزء جدایی ناپذیر هستند! از روزی که به این دنیا می آیند به دنبال هر نیازی که دارند گریه و شکایت می کنند تا روزی که به نوجوانی می رسند و از خوب نبودن ضبط صوت خود شکایت می کنند! شاید برای ما پدر مادرها این مورد به یک آرزو تبدیل شده است که حتی یک روز را هم بدون شکایت نگذرانده ایم.

روزی یکی از دوستانم به من گفت بچه ها و سایر اعضای خانواده به دلیل اینکه احساس راحتی زیادی با ما می کنند، مدام شکایت می کنند! وقتی در این مورد فکر کردم، دیدم من گاهی آرزو می کنم کاش خانواده ام تا این حد با من راحت نباشند! شرط می بندم شما هم گه گاه همین احساس را دارید.

وقتی به خود مساله ی شکایت کردن دقیق می شوید به این نتیجه می رسید که: اول اینکه شکایت کردن دیگران باعث ایجاد استرس می شود و ما را نیز تشویق به شکایت می کند.

تصور کنید هوای بیرون گرم است و من نیز احساس ناراحتی می کنم؛ در همین حال یکی از دخترانم شروع به شکایت از گرمی هوا می کند و همین کار ناراحتی من را از هوای گرم بیشتر می کند. امیدوارم که دخترم دست از شکایت بردارد؛ اما او همچنان ادامه می دهد، بالاخره من از شکایت کردن او خسته می شوم و به همسرم شکایت می کنم که “چرا بچه ها همیشه شکایت می کنند!” پس طبق مشاهدات من شکایت، شکایت را به دنبال دارد.

دومین موردی که در مورد شکایت کردن صدق می کند این است که اعتراض کردن به فرایند شکایت، آن را متوقف نمی کند! در واقع انگار آن را بدتر هم می کند و به آنها نیرو و قدرت بیشتری می دهد تا این چرخه ی شکایت را ادامه دهند.

من تصمیم گرفتم در این راستا قدمی بردارم، به جای شکایت از شکایت ها، با آنها بعنوان جزء لاینفک زندگی کنار می آیم. با اجرای این کار شکایت ها دیگر مثل گذشته من را از پای درنمی آورند و در نتیجه ی عدم واکنش من به آنها، از میزان شکایت ها کاسته شده است.

این توصیه ی من ساده است: هرچند انجام این کار در ابتدا مشکل به نظر می رسد و حتی شاید شکایت ها صحیح به نظر برسند؛ اما سعی کنید این جریان را متوقف کنید. فکر می کنم اگر خود شما از شکایت کردن دست بردارید، شکایت هایی را نیز که اجبارا باید گوش دهید به تدریج محو و کم رنگ می شوند. مطمئن باشید این کار مفید واقع می شود.

(منبع: از کاه کوه نسازید، دکتر ریچارد کارلسون)

ادامه ی مقالات خانواده ی موفق را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar