IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
شتاب بخشی در اثر مرکب

شتاب بخشی در اثر مرکب: غیر منتظره باشید

شتاب بخشی در اثر مرکب: غیر منتظره باشید

من به شکل ذاتی، آدم مخالفی هستم؛ می دانم. اگر به من بگویید دیگران چه کارهایی انجام می دهند، سر چه کاری اتفاق نظر دارند و چه کاری برای شان محبوب است، من معمولا عکس آن کار را انجام می دهم. اگر همه راست بروند، من چپ خواهم رفت.

چیزهای معمولی، نتایج معمولی به بار می آورند. محبوب ترین رستوران مک دونالد است و محبوب ترین نوشیدنی، کوکاکولاست. اگر چیزهای عامه پسند را مصرف کنید، شما هم بخشی از عامه ی مردم خواهید شد؛ یعنی توده ی مردم متوسط. این کار، عادی و متداول است و عادی بودن هیچ اشکالی ندارد. ولی من ترجیح می دهم که غیر عادی و فوق العاده را نشانه بگیرم.

همه کارت تبریک سال نو می فرستند. ولی از آنجایی که دیگران این کار را انجام می دهد، به نظر من، واقعا تاثیر عاطفی و احساسی زیادی ندارد. بنابراین انتخاب می کنم که در عوض، کارت تبریک عید شکر گزاری بفرستم و جای انبوهی از کارت های چاپ شده و الکترونیکی با مضمون “بهترین آرزوها”، با دست خط خودم احساسات شخصی ام را بیان می کنم که به دلیل رابطه ام با آن شخص چقدر شکرگزار هستم و او برایم چه جایگاهی دارد؛ همانقدر تلاش اما تاثیری به مراتب بیشتر.

برای تلاش اضافی، معمولا انرژی یا پول خیلی بیشتری نمی خواهید. وقتی در کار املاک بودم، بقیه ی فروشنده ها هر وقت خانه هایی را می فروختند که مدت زیادی در فهرست فروش شان باقی مانده بود، فقط با یک تلفن ساده موضوع را به اطلاع مالکان می رساندند.

در عوض، من سوار ماشینم می شدم و به خانه شان می رفتم و گواهی “فروخته شده” را دو دستی به آنها تحویل می دادم و بعد می گفتم: “این کارت را بگیرید. اگر دوباره خواستید ملکی بفروشید یا بخرید، به این احتیاج پیدا می کنید.” تنها هزینه اش هم پر کردن باک ماشینم بود، ولی من به سرعت شانسم را برای گرفتن فهرست خرید و فروش املاک، بیشتر می کردم.

این اواخر، یکی از دوستانم به نام الکس، برای یک شغل عالی به مصاحبه دعوت شد. او در کالیفرنیا زندگی می کند و شرکت مورد نظر در بوستون بود. او یکی از ۱۲ کاندیدای نهایی برای این شغل محسوب می شد. آنها با کاندیداهای محلی به صورت حضوری و با کاندیداهایی که در مناطق دور بودند، به صورت ویدئو کنفرانس مصاحبه می کردند. او با من تماس گرفت و پرسید که آیا می دانم چگونه می توان با یک دوربین وب کم ویدئو کنفرانس راه انداخت.

پرسیدم: “چقدر این شغل را می خواهی؟”

گفت: “این شغل رویاهای من است.”

گفتم: “پس سوار هواپیما شو و مصاحبه را حضوری انجام بده.”

گفت: “نیازی به این کار نیست. آنها سه نفر نهایی را با هزینه ی خودشان می برند تا با آنها حضوری مصاحبه کنند.”

گفتم: “گوش کن، اگر می خواهی بین سه نفر نهایی باشی، باید با انجام دادن یک کار غیر منتظره خودت را از دیگران جدا کنی.”

اگر افکارم را روی چیزی متمرکز کنم، با به کار بستن تمام تلاشم، موفقیتم را حتمی خواهم کرد. من چیزی را راه می اندازم که به آن نبرد “شوک و تعجب” می گویم. در همین شکار شغل، به الکس پیشنهاد دادم از هر طرف حمله کند و همه ی موانع موجود را از بین ببرد.

به او گفتم: “درباره ی همه ی افراد تصمیم گیرنده تحقیق کن. آن فهرست را بردار و از دوستان و اطرافیانت بپرس آیا کسی از آنها را می شناسند. آن نام ها را در لینکدین و فیسبوک جستجو کن. مطمئنا بعضی از این آدم ها را پیدا می کنی که با آنها ارتباط برقرار کنی. با آنها صحبت کن و درباره ی شرکت، مصاحبه کننده ها و تصمیم گیرها اطلاعات بگیرد.”

به هر حال الکس به حرف من گوش نداد و آن شغل را به دست نیاورد. او حتی به جمع سه کاندیدای پایانی هم نرسید. می توانم راحت بگویم او نسبت به شخصی که آن سازمان در نهایت انتخاب کرد، به مراتب انتخاب خیلی بهتر و شایسته تر بود، ولی موفق نشد روی آنها تاثیر بگذارد و این به هزینه ی از دست دادن شغل رویاهایش تمام شد.

در جامعه ای که با جلب توجه های بیش از حد و انواع تبلیغات اشباع شده است، بعضی وقت ها لازم است با انجام کارهای غیر منتظره، کاری کنید که صدای شما شنیده شود. اگر شما هدف یا ایده ای دارید که ارزش توجه کردن داشته باشد، هر کاری که لازم است انجام دهید، حتی کارهای غیر منتظره، تا باعث شوید موضوع مدنظر شما شنیده شود. کمی بی باکی به نمایش تان اضافه کنید.

منبع: (اثر مرکب آغاز جهشی در زندگی، موفقیت و درآمد شما، دارن هاردی)

ادامه مقالات اثر مرکب را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar