ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۷/۲۲
933 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

سیستم های اطلاعاتی واژه‌ای است که در چند سال اخیر زیاد به گوش می‌خورد. این سیستم های اطلاعاتی در واقع دنیای تجارت را دگرگون کرده‌اند. بطوری امروزه به لطف این سیستم‌ها، سرعت و کیفیت تولید محصول و ارایه خدمات شرکت‌ها، تفاوت بسیار زیادی با گذشته دارد. سیستم های اطلاعاتی وسیله‌ای هستند برای استفاده از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات  (ICT)  در راه بهبود فرآیندهای تجاری و پیشرفت زنجیره ارزش شرکت‌ها. شرکت‌ها از این سیستم‌ها برای به دست آوردن، تولید و تحویل کالا و خدمات، در سراسر جهان استفاده می‌کنند.

سیستم های اطلاعاتی در اقتصاد مدرن و سازمانی نقش مهمی دارند. اکثر شرکت‌ها مشکلات داده‌ای را ناشی از عدم دقت در جمع اوری آن‌ها می‌دانند. هدف اصلی کلیه شرکتها کاهش خطاهای انسانی و افزایش کارآیی است. برای اینکه بتوانید به چنین اهدافی برسید ، شرکت شما باید یک سیستم اطلاعاتیعالی داشته باشد. این سیستم‌ها به ایجاد روش‌های جدید در تجارت، معرفی و برون‌سپاری تولیدات شرکت‌ها در همه جای جهان، محیط‌های عملیاتی توزیع شده از نظر فیزیکی و همکاری تجاری شرکت‌ها، کمک بسیار می‌کنند. برای اینکه موضوع را بهتر متوجه شوید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

منظور از سیستم های اطلاعاتی چیست؟

سیستم اطلاعاتی به تلفیق تمامی منابع یک شرکت مانند: نرم افزار، سخت افزار، کامپیوترها، ارتباطات سازمانی و کارمندان و کاربران نهایی اشاره دارد. این منابع برای پردازش اطلاعات در دنیای تجارت، مفید هستند و سیستم های اطلاعاتی، داده‌های این منابع را  در پروژه‌های مختلف، جمع آوری، ذخیره و پردازش می‌کنند. زمانی که همه منابع شرکت در یک برنامه کامپیوتری بصورت یکپارچه ثبت و بررسی می‌شوند، در واقع آن شرکت دارای سیستم اطلاعاتی است.

از طرفی شخصی‌سازی از جنبه‌های مهم یک شرکت است که سیستم های اطلاعاتی به سادگی امکان ایجاد آن را فراهم می‌کنند. با استفاده از مهارت‌های نرم افزاری سیستم های اطلاعاتی، کارمندان می‌توانند اطلاعات خود را متناسب با نیاز خود تنظیم کنند. برای مثال، مدیر شرکت قادر خواهد بود گزارش‌هایی را از سیستم دریافت کند تا بتواند سطح بهره‌وری کارکنان خود را بسنجد. همچنین داده‌های به روز شده‌ای را از این سیستم دریافت می‌کند تا بتواند مشکلاتی که تجارت در رابطه با خط تولید دارد، شناسایی کند.

         سیستم های اطلاعاتی

مزایای سیستم های اطلاعاتی برای تجارت

سیستم های اطلاعاتی به مدیران تجارت‌ها کمک می‌کنند تا تصمیمات آگاهانه‌ای برای شرکت بگیرند. فنآوری اطلاعات کمک می‌کند تا داده‌های به روزی در همه زمینه‌های تجارت تهیه شود. و این داده‌های به روز، پیش زمینه‌ی تجزیه و تحلیل روند کار هستند. مدیران می‌توانند در محیط شرکت و امور مالی، از این اطلاعات برای پیشرفت تجارت در بلند مدت و کوتاه مدت، استفاده کنند. برخی از مزایای سیستم های اطلاعاتی در تجارت به شرح زیر است:

  • عملکرد کارآمد: برای دستیابی به سودآوری زیاد در تجارت، به طور مداوم باید کارآیی فعالیت‌های تجاری شما بهتر شود. این کار تنها با ذخیره مداوم موجودی امکان پذیر است، تا همیشه بتوانید آنچه را که مصرف‌کنندگان می‌خواهند، به آنان ارایه کنید. سیستم های اطلاعاتی، به مدیریت مقدار موجودی شرکت، کمک شایانی می‌کنند.
  • محصولات، خدمات و مدل‌های تجاری جدید: سیستم های اطلاعاتی در ایجاد اشتغال و محصولات جدید، نقش اساسی دارند. همچنین با توصیف اینکه چگونه یک شرکت محصولات خود را تولید، طراحی و عرضه کند. به ایجاد مدل‌های جدید تجاری کمک می‌کنند.
  • بهبود ارتباطات و بهره وری: سیستم های اطلاعاتی همچنین می‌توانند به ارتباط بهتر بین کارفرمایان و کارمندان کمک کنند. زیرا اطلاعات را کاملا منظم، بصورت اسناد و پرونده‌ها در پوشه‌ها ذخیره می‌کنند که توسط کارمندان به راحتی قابل دسترسی و اشتراک‌گذاری است. کارمندان قادر خواهند بود به تمام اطلاعات دسترسی پیدا کنند و در نتیجه ، بهره وری خود را بهبود بخشند.
  • تصمیم گیری بهتر: سیستم های اطلاعاتی، مدیران را در تصمیم‌گیری‌های آگاهانه یاری می‌کنند. به این صورت که با ارایه داده‌های به روز در هر ثانیه، از اتلاف وقت برای جستجوی اطلاعات جلوگیری می‌کنند و با دسترسی به تمام منابع موجود در سیستم، اطلاعات گذشته، جاری و فعلی، مدیران می‌توانند با بررسی مداوم داده‌های به روز، تصمیمات آگاهانه بگیرند.

سیستمهای اطلاعاتی

 

سیستم های اطلاعاتی اطلاعات چگونه تجارت را متحول می‌کنند؟

تغییرات فناوری و مدل‌های جدید تجارت، زندگی اجتماعی و روش‌های تجارت را دگرگون کرده‌اند. تلفن‌های هوشمند، شبکه‌های اجتماعی، پیام کوتاه، ایمیل و دنیای وب، همه به ابزارهای اساسی تجارت تبدیل شده‌اند زیرا مشتری، تأمین کننده و همکاران شما، همه در این محیط‌ها حضور دارند.

شرکت‌ها از سیستم های اطلاعاتی برای شناسایی تغییرات نیاز‌های مشتریان و همچنین پاسخ‌گویی سریع به این نیاز‌ها استفاده می‌کنند. این سیستم‌ها، موجودی‌های انبار شرکت‌ها را به پایین‌ترین حد ممکن کاهش می‌دهد و باعث می‌شود به سطح بالایی از بهره وری دست یابند. زنجیره‌های تأمین شرکت‌های مختلف، سرعت بیشتری پیدا کرده‌است و موجودی در هر لحظه متناسب با نیاز بازار به روز می‌شود و همین باعث شده تا بسیاری از هزینه‌ها کاهش یابد و دسترسی به بازار سریع‌تر انجام گیرد.

همانطور که خواندن روزنامه‌های چاپی در حال کاهش است و بیش از ۱۶۸ میلیون نفر روزنامه را به صورت آنلاین می‌خوانند و میلیون ها نفر دیگر سایت‌های خبری را می‌خوانند. حدود ۸۳ میلیون نفر هر روز یک ویدئو را به صورت آنلاین مشاهده می‌کنند، ۶۶ میلیون وبلاگ را می‌خوانند، و ۲۵ میلیون ارسال به وبلاگ‌ها اجام می‌دهند، این اتفاقات باعث ایجاد موج بزرگی از نویسندگان جدید و بازخورد‌های جدید شده است که تا چند سال پیش وجود نداشتند. شبکه های اجتماعی میلیاردها بازدید کننده در سراسر جهان به خود جلب کرده‌اند و امروزه شرکت‌ها و مشاغل مختلف، شروع به استفاده از ابزارهای شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با کارمندان، مشتریان و مدیران خود در سراسر جهان می‌کنند. حالا دیگر بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا دارای صفحات فیس بوک،  اینستاگرام، حساب‌های توییتر و سایت‌های تبلیغاتی هستند. تجارتها و تبلیغات اینترنتی همچنان در حال گسترش است و درآمدهای تبلیغاتی آنلاین گوگل، نزدیک ۲ میلیارد دلار است.

آموزش مدیریت سیستم های اطلاعاتی، چگونه می‌تواند سودمند باشد؟

مدیران سیستم های اطلاعاتی، نظارت بر مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌ها را بر عهده دارند. از هماهنگی و برنامه‌ریزی برای استعلام موجودی‌ها گرفته تا نظارت بر امنیت و عملیات وب‌سایت. همچنین آن‌ها می‌توانند فعالیت‌های رایانه‌ای شرکت را برنامه‌ریزی کنند. از آنجا که مدیران سیستم های اطلاعاتی مجموعه‌ای از مشاغل مرتبط با رایانه را مدیریت می‌کنند، انتظار می رود که دانش و تجربه کار در زمینه فناوری اطلاعات را داشته باشند. برای دستیابی به چنین توانایی، باید دوره‌های آموزش عالی مدیریت سیستم های اطلاعاتی را بگذرانند.

       دوره سیستم های اطلاعاتی

در دوره مدیریت سیستم های اطلاعاتی، شخص این آموزش‌ها را دریافت خواهد کرد:

  • رهبری سیستم های اطلاعاتی مدیرت اطلاعات
  • دستیابی به مزیت رقابتی در تجارت، از طریق تصمیم‌گیری آگاهانه
  • توانایی بررسی و ترکیب اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی تجارت برای یافتن روش‌های بهتر
  • برقراری ارتباط بین نقاط استراتژیک تجارت به منظور تصمیم‌گیری بهتر

واضح است که رایانه‌ها، تجارت‌ها را متحول کرده‌اند. از آنجایی که شرکت‌های زیادی برای تجزیه و تحلیل و پخش داده‌ها، به سیستم های اطلاعاتی روی آورنده‌اند، گفته می‌شود که در آینده، نیاز به متخصصانی که درک استفاده از سیستم های اطلاعاتی را دارند، بیش‌تر خواهد شد.

اهداف سیستم های اطلاعاتی

فعالیت اقتصادی بدون سرمایه گذاری‌های اساسی در سیستم های اطلاعاتی حتی قابل تصور هم نیست. صنایع خدمات امروزی مانند: امور مالی ، بیمه و املاک و مستغلات و همچنین خدمات شخصی مانند آژانس‌های مسافرتی، دارو و آموزش، نمی‌توانند بدون سیستم های اطلاعاتی فعالیت کنند. همچنین، فروشگاه‌های خرده فروشی مانند والمارت یا همین رفاه و جانبو کشور خودمان و بنگاه‌های تولیدی مانند جنرال الکتریک برای زنده ماندن و پیشرفت به سیستم های اطلاعاتی احتیاج دارند. دقیقاً همانطور که دفاتر، تلفن‌ها، کابینت‌های تشکیل دهنده پرونده و ساختمان‌های بلند کارآمد در دهه‌های پیش پایه و اساس کسب و کار ها بودند،  فن آوری اطلاعات پایه و اساس تجارت در قرن بیست و یکم است.

وابستگی زیادی بین توانایی یک شرکت در استفاده از فناوری اطلاعات و توانایی آن در اجرای استراتژی‌های شرکت و دستیابی به اهداف شرکت وجود دارد. اینکه شرکت در پنج سال آینده چه کاری قرار است انجام دهد، به این بستگی دارد که سیستم های اطلاعاتی آن قادر به انجام چه کاری باشند. افزایش سهام در بازار، تبدیل شدن به تولیدکننده با کیفیت بالا یا کم هزینه، تولید محصولات جدید و افزایش بهره‌وری کارکنان، همه و همه به نوع و کیفیت سیستم های اطلاعاتی شرکت بستگی دارد. هرچه در مورد این رابطه درک بیشتری داشته باشید، به عنوان مدیر فرد ارزشمندتری خواهید بود.

     سیستم های مدیریت اطلاعات

جمع بندی

از اطلاعات فوق می‌توان نتیجه گرفت، برای اینکه بتوانید یک تجارت موفق را اداره کنید، باید بر روی سیستم های اطلاعاتی با کیفیت، سرمایه‌گذاری کنید. شما باید از سیستم های اطلاعاتی برای اداره کسب‌وکار خود کمک بگیرید. بنابراین، به مهارت‌های فنی و کارمندانی که می‌توانند با رایانه فعالیت کنند و قادر به مدیریت ابزارهای مبتنی بر اطلاعات هستند، نیاز دارید. همچنین کسانی که می‌خواهند بصورت حرفه‌ای در مدیریت سیستم های اطلاعاتی پیشرفت کنند، باید آموزش‌های خود را در این زمینه تقویت کنند تا پتانسیل درآمد خود را افزایش دهند.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *