ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۲۴
674 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
سازماندهی زمان در تحلیل رفتار متقابل : صمیمیت

همچنانکه جان را می دیدم که از سردرگمی خود با اعتراض صحبت می کرد و سپس به عذرخواهی پرداخت من عصبانی شدم. به جای اینکه خشم خود را فرو خورم آنرا بیان کردم. رو به جان کرده و می گویم:

«واقعا به خاطر حرفهایی که زدی از دستت عصبانی هستم. تو هم مثل هرکس دیگری میتونی فکر کنی. من ازت میخوام که به کار خودت ادامه بدهی.» من این کلمات را با خشونت و سرسختی و با صدای بلند بر زبان آوردم، به طرف جان خم شده بودم و احساس می کردم صورتم سرخ شده است. لحن صدا و علایم بدنی من با آنچه که بیان می کردم هماهنگی داشت.

صورت جان نیز همانند من سرخ می شود، به سمت من خم شده و تقریبا از صندلی خود بلند می شود، و دستانش را از بالای سرش محکم تکان می دهد و فریاد می زند. «بله، من هم عصبانی هستم! از وقتی که اینجا آمدم همین احساس را داشتم. بله من میتونم فکر کنم و در حال حاضر جایی برای خود می خواهم که بتوانم فکر کنم بدون اینکه تو بر سرم فریاد بزنی»

من و جان در حالت صمیمیت قرار گرفتیم. ما احساسها و خواسته های اصیل خود را بدون هیچگونه مخفی کاری به یکدیگر بیان کردیم.

در روابط صمیمانه هیچگونه پیام پنهانی وجود ندارد. سطوح اجتماعی و سطوح روانی با یکدیگر هماهنگی دارند و این تفاوت بسیار مهمی است بین صمیمیت و بازیهای روانی.

چیز دیگری که به همین اندازه در صمیمیت اهمیت دارد این است که احساسهای بیان شده برای پایان بخشیدن به آن وضعیت خاص مناسب هستند. وقتی که من و جان از یکدیگر عصبانی شدیم، هریک از طریق بیان هیجانات و همچنین بیان کلمات، دیگری را از خواسته خود آگاه ساختیم. هیچ یک از ما نمی توانست دیگری را وادار به رفتاری خاص کند. ولیکن هریک از ما تا حد امکان برای یکدیگر روشن ساختیم که چه می خواهیم، هم در سطح احساسی و هم در سطح فکری و اندیشمندانه.

انتخاب لغت «صمیمیت» توسط برن باید به صورتی علمی و تخصصی درک شده و مورد استفاده قرار گیرد. صمیمیت به عنوان سازماندهی زمان ممکن است با آنچه که در اصطلاح لغوی معمول است متفاوت باشد. وقتی که افراد در روابط جنسی و یا در روابط دوستانه «صمیمی» هستند ممکن است احساسها و خواسته های خود را به صورتی باز و بی پرده در میان بگذارند. اما بسیار معمول است که روابط عاطفی عمیق بین افراد بر پایه بازیهای روانی استوار باشد.

برن در رابطه با حالات نفسانی مربوط به صمیمیت چنین می گوید: «صمیمیت یک انتخاب برای رابطه «کودک» به «کودک» است بدون وجود بازیهای روانی و بدون بهره کشی متقابل، ولی این رابطه «کودک» به «کودک» به وسیله حالات نفسانی «بالغ» طرفین پی ریزی شده است به گونه ای که آنها به خوبی تعهدات و قراردادهای بین یکدیگر را درک می کنند و نسبت به یکدیگر مسئول می باشند.»

برای ایجاد رابطه صمیمیت، ابتدا نیاز داریم که رابطه ای را با توان کامل «بالغ» خود در حوزه فکر و رفتار و احساس برقرار کنیم. در همین چارچوب محافظ است که اگر بخواهیم می توانیم به حالت نفسانی «کودک» خود رفته و بعضی از نیازهای برآورده نشده ای را که از دوران اولیه کودکی به همراه داریم، برآورده نموده و با دیگری در میان بگذاریم.

برخی دیگر از نویسندگان تحلیل رفتار متقابل براین باورند که صمیمیت همچنین شامل توجه و مراقبه دو جانبه از جانب حالت نفسانی «والد» می باشد. پیامی که از این حالت نفسانی می آید بدین گونه است: «من تو را تحقیر نمی کنم و به تو هم اجازه نمی دهم که مرا تحقیر کنی.»

میزان نوازش در صمیمیت به مراتب بیشتر و عمیق تر از انواع دیگر سازماندهی زمان است. در حالی که هم نوازشهای مثبت و هم نوازشهای منفی مبادله می گردند، ولی هیچگونه تحقیر و سرزنشی وجود ندارد. زیرا صمیمیت به معنای تبادل احساسها و خواسته های اصیل شخص است.

زمانی که صمیمیت با نوازش های مثبت همراه است، با ویژگی خاصی مطلوب و راضی کننده است. به عنوان مثال می توان تصور کرد که آن صحنه در گروه همچنان ادامه یابد و من بگذارم که خشمم علیه جان فراموش شود، آرام شوم، به دیدگانش نگاه کنم و به او لبخند بزنم و بگویم: «هی جان، احساس میکنم که الآن تو را بهتر میشناسم و خوشحالم که تو احساسهای خود را باز و بی پرده بیان کردی؟» جان بر می گردد و مستقیما به من نگاه می کند، و با لبخند می گوید: «من هم خوشحالم که تو به من گوش دادی.» ما به سوی هم خم شده و دستان یکدیگر را صمیمانه میفشاریم.

از آنجایی که صمیمیت از پیش برنامه ریزی نشده است، تقریبا غیرقابل پیش بینی ترین روشهای سازماندهی زمان است. بنابراین از نظر حالت نفسانی «کودک» صمیمیت پرخطرترین روش برای ایجاد رابطه با دیگری است، درحالیکه عملا کم خطرترین روش می باشد. وقتی که من و شخص دیگری در رابطه صمیمانه ای قرار داریم، بدون سرزنش و تحقیر با هم رابطه برقرار می کنیم. بنابراین پیامد صمیمیت همیشه باید برای طرفین سازنده باشد، اینکه آیا این پیامد را خوشایند می یابند یا نه، موضوع دیگری است. احتمالا این بستگی دارد به اینکه آیا نوازشهای مبادله شده، مستقیم مثبت بوده اند یا منفی.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *