لوگوی ایده پردازان
لوگوی ایده پردازان
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۲۵
349 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
ماهیت و ریشه های پیش نویس زندگی

شما زندگی نامه خود را خودتان نوشته اید.

شروع این نگارش از بدو تولد بوده است. زمانی که چهار سالگی شما فرارسید، اساس این طرح و نقشه را تصمیم گیری کردید.

در هفت سالگی جزئیات اصلی داستان زندگی خود را کامل نمودید. از آن زمان تا دوازده سالگی، آنرا ویرایش نموده و نکاتی بر آن افزودید. در دوران جوانی و بزرگسالی آنرا تجدید نظر کرده و نگاهی دیگر بر آن افکندید و آنرا با واقعیتها و ویژگی های زندگی کنونی خود هماهنگ ساختید.

همانند همه داستانها و افسانه ها زندگی نامه شما یک سرآغاز، یک دوران میانی و سرانجام، پایانی دارد. در این افسانه قهرمانان والا، افراد شرور و دون، دست نشانده و سیاهی لشگر وجود دارند. این داستان دارای مفهوم، موضوع اصلی و طرح و نقشه های فرعی است و ممکن است کمدی یا تراژدی، جالب و پرهیجان یا خسته کننده، الهام بخش روح افزا و یا بی روح و کسل کننده باشد.

حال که شما در بزرگسالی خود به سر می برید، سرآغاز داستان زندگیتان خارج از دسترس ذهن آگاه شماست و شاید تا به حال آگاهی نداشتید که چنین زندگی نامه ای را نوشته اید. با این وجود بدون این آگاهی این سرگذشت را که سالها پیش آنرا نگاشته اید در زندگی خود به عمل در می آورید. این سرگذشت «پیش نویس زندگی» شماست.

تصور کنید که در حال حاضر سرگذشتی را که داستان زندگی شماست به رشته تحریر در می آورید.

قلم و کاغذی بردارید و به سئوالات زیر پاسخ دهید. با سرعت و به صورت شهودی کار کنید، یعنی اولین پاسخهایی را که به ذهنتان می رسد یادداشت کنید.

عنوان داستان زندگی شما چیست؟

چه نوع داستانی است؟ شادمان یا اندوهگین؟ موفق یا ناکام؟

جالب یا خسته کننده؟ از کلمات خودتان استفاده کنید و همانطور که به ذهنتان می رسند آنها را یادداشت کنید.

صحنه های پایانی داستان را در چند جمله خلاصه کنید: داستان شما چگونه به پایان می رسد؟

این پاسخها را نزد خود نگهدارید، تا پس از اینکه در مورد ماهیت پیش نویس زندگیتان بیشتر مطالعه کردید به آنها مراجعه کنید.

به زبان تحلیل رفتار متقابل، ما معمولا به پیش نویس زندگی به عنوان پیش نویس اشاره میکنیم.  

نظریه پیش نویس زندگی برای اولین بار توسط اریک برن و همکارانش، بخصوص کلاداشتاینر، در اواسط دهه ۱۹۹۰، بنیان گذارده شد. از آن هنگام بسیاری از نویسندگان تحلیل رفتار متقابل این نظریه اولیه را توسعه بخشیده اند. موضوع پیش نویس به عنوان بخشی از نظریه تحلیل رفتار متقابل، اهمیت زیادی پیدا کرده است، به طوری که در حال حاضر اهمیت پیش نویس در سطح اهمیت حالات نفسانی که هسته مرکزی تحلیل رفتار متقابل است، قرار دارد.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

با عضویت در خبرنامه ایده‌پردازان می‌توانید از آخرین اخبار و ویدئوهای ایده‌پردازان مطلع شوید.

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات