IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
زبان-بدن

رمزگشایی زبان بدن

یکی از فنونی که مدیران باید با آن آشنا باشند زبان بدن است. آیا تا به حال برایتان پیش آمده که هنگام سخنرانی فردی آن را غیرقابل اعتماد پیش‌بینی کنید و نخواهید به ادامه‌ی حرف‌هایش گوش بدهید؟ این معمولاً به دلیل استفاده از برخی حرکات بدن است که شما را ناراحت می‌کند. گاهی اوقات آنچه بدن شما انجام می‌دهد معنی‌دارتر از چیزی است که به زبان می‌آورید.

زبان بدن شما، مانند چشم‌ها، وضعیت قرارگیری بدن، حرکات، و به طور کلی رفتار(آنچه می‌تواند در دیدار با کارکنانتان از شما سر بزند)، همگی معنی خاصی دارد.

کسی ممکن است چیزی بگوید، اما طرز نگاه کردن، لبخندی خاص، یا دست به سینه بودن نشان دهد که آنچه در این وضعیت می‌گویید چیزی نیست که می‌خواستید بگویید. به عنوان مثال، بسیاری از افراد زمانی که در چشم‌شان نگاه کنید به سختی دروغ می‌گویند. به همین دلیل است که تماس چشمی اعتماد می‌سازد، و شما را صادق و قابل اطمینان نشان می‌دهد.

شما می‌خواهید نشانه‌های عصبی بودن را نیز بدانید، به عنوان مثال گاز گرفتن لب، بازی با موی سر، یا دیگر بی‌قراری‌ها و یا برای مثال دست به سینه نشستن می‌تواند نشانه‌ی ناراحتی و معذب بودن باشد.

شما باید زبان بدن خود را کنترل کنید. مطمئن شوید صدایتان صاف است، بدن خود را آرام کنید، و صاف بایستید. هنگامی که شما راحت و آرام به نظر بیایید، کارمندتان می‌تواند روی پیام شما تمرکز کند. (به عنوان مثال، اگر شما عصبی به نظر بیایید، کارمندتان ممکن است به جای گوش دادن به آنچه شما می‌گویید، فکر کند که ” او چرا اینگونه سوأل می‌کند؟ آیا خبر بدی دارد؟ چکار باید بکنم؟”

پیش از این نیز در مطلبی به معرفی کتابی در این خصوص پرداختیم. کتاب زبانِ بدن آلن‌پیز.

شما در این باره چه اطلاعاتی دارید؟ و آگاهی از زبان بدن را برای یک مدیر تا چه میزان ضروری می‌دانید؟

(منبع: ایجاد انگیزه در کارکنان ترجمۀ حسام سعیدی)

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar
Sasha
Guest
Sasha

بسیار جالب و مهم

مهمان
Guest
مهمان

هر مدیری که بخواهد موفق شود باید فنون ارتباطی را به خوبی یاد بگیرد مخصوصا زان بدن که یکی از این روشهاسست