لوگوی ایده پردازان
لوگوی ایده پردازان
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۲/۱۹
268 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

زبان بدن در مصاحبه (۲)

در ادامه ی مقاله ی گذشته، مقدمات و الزاماتی که باید برای مصاحبه در نظر داشته باشید ذکر می کنیم:

  • دست دادن

به جای آنکه از مقابل میزی دست بدهید که مانعی بین شما و فرد مقابل است، به سمت چپ میز حرکت کنید تا فرد مقابل با کف دست رو به پایین با شما دست ندهد و در موقعیت فرد مطیع قرار نگیرید. کف دست را مستقیم نگه دارید و همان مقدار فشاری را که فرد مقابل اعمال می کند به او برگردانید. اجازه دهید مصاحبه گر تصمیم بگیرد چه زمان دست دادن پایان یابد. در ۳۰ ثانیه ی اول و در همان ابتدای ملاقات پس از معرفی متقابل نام فرد را دو بار در میان صحبت هایتان بیاورید و هر بار بیش از ۲۰ تا ۳۰ ثانیه صحبت نکنید.

  • وضعیت قرار گیری بدن

وقتی از شما دعوت شد که بنشینید، مطمئن شوید بدن تان نسبت به فرد مقابل با زاویه ی ۴۵ درجه قرار گرفته باشد. اگر می توانید، صندلی را به این زاویه بچرخانید و اگر نمی توانید، بدن تان را تکان دهید. اگر درست رو به روی مصاحبه گر خصوصا مقابل میز بنشینید و صندلی تان پایین تر از صندلی او باشد، مانند کودکی به نظر می رسید که قرار است توبیخ شود. اگر از شما دعوت شد که دور میز و در محدوده ای دوستانه تر بنشینید، خوشحال باشید. در این موقعیت به ندرت مخالفتی پیش می آید.

اگر صندلی ای که برای نشستن به شما پیشنهاد می شود نرم و در موقعیت پایین تر است، روی لبه ی آن با کمی خم شدن به جلو طوری بنشینید که در صندلی فرو نروید و موقعیت تان پایین نیاید. در غیر این صورت، مانند سری کوچک به نظر می رسید که روی دو چوب قرار گرفته است.

احترام به فضای شخصی طرف مقابل بی تردید به شما امتیازاتی می دهد. برای تعیین فضای مناسب، این راهنمایی ها را به خاطر بسپارید:

هرچه آشنایی بین شما و فرد مقابل بیشتر باشد، نزدیکتر می نشینید؛ هرچه کمتر، دورتر.

مردان تمایل دارند هنگام صحبت با یک زن نزدیک تر بنشینند در حالیکه زنان معمولا عقب می کشند.

چنانچه فرد مصاحبه گر هم سن و سال شما باشد در فاصله ای نزدیک تر به او بنشینید.

پس از گذشت مدتی از جلسه و خوب پیش رفتن همه چیز، فضای این محدوده به سمت داخل متمایل می شود و شما را به نزدیک شدن دعوت می کند. اگر بیش از اندازه سریع وارد این محدوده شوید، فرد مقابل حس می کند به او تهاجم شده است. در نتیجه عقب می کشد و از شما فاصله می گیرد.

  • خارج شدن

وقتی زمان رفتن فرا می رسید، با آرامش حرکت کنید. روی کارها و حرکات تان تمرکز کنید. لبخند بزنید، با مصاحبه گر دست بدهید، برگردید و به سمت در حرکت کنید. هر چقدر هم خوش تیپ باشید، صورت شماست که آخرین تاثیر را بر مصاحبه گر می گذارد، نه پشت تان. مسلما خروج از اتاق در حالیکه پشت تان به مصاحبه گر است به نظر ناجور می رسد. پس برای آنکه مطمئن شوید صورت تان آخرین چیزی است که مصاحبه گر می بیند، هنگامی که به در رسیدید، به آرامی برگردید و به چشمان مصاحبه گر نگاه کنید و دوباره لبخند بزنید.

در آخر وقتی خارج شدید، در را در همان حالت هنگام ورود بگذارید. به نظر می رسد افرادی که ظاهرا موقعیت اجتماعی یکسانی دارند، برای داشتن تعاملات بعدی مناسب اند. اگر به نظر کار یا موقعیت اجتماعی بالاتری داشته باشید، مردم به شما احترام می گذارند. آنها به دنبال همراهی و جلب توجه شما هستند، زیرا می دانند که ارتباطات ارزشمند شما ممکن است برای آنها سودمند باشد.

اگرچه با فرد دارای موقعیت کاری یا اجتماعی پایین تر هم مدارا می شود، اما او هرگز به محدوده ی شخصی فرد راه داده نمی شود. اگر برای کسب یک مقام مصاحبه می شوید، می توانید مطابق فرهنگ مشترک یا خلاف آن عمل کنید. این تصمیم بر نتیجه ی کار تاثیر گذار است.

(منبع: زبان بدن به زبان آدمیزاد، الیزابت کونکه)

ادامه ی مقالات زبان بدن را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

با عضویت در خبرنامه ایده‌پردازان می‌توانید از آخرین اخبار و ویدئوهای ایده‌پردازان مطلع شوید.

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات