ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۲/۱۷
443 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

زبان بدن در مصاحبه کاری (۱)

می دانم، می دانم، این را صد بار یا بیشتر شنیده اید و باز هم در اینجا می خوانید: هرگز فرصت دوباره ای برای ایجاد تاثیر اول نخواهید داشت. اگر تاثیر خوبی بگذارید برنده اید و اگر تاثیرگذاری ضعیفی داشته باشید آن وقت باید مدت ها سخت تلاش کنید تا دوباره پذیرفته شوید.

شرکت در مصاحبه مستلزم آن است که خود را در معرض دید بگذارید. مردم از اولین لحظه ای که شما را می بینند، شروع به ارزیابی شما می کنند. از فرق سر تا نوک پا، شیوه ی آراستن، لباس پوشیدن و لوازمی که برای زیباتر کردن خود به کار می برید، نشانه هایی درباره ی هویت شما و پیامی که می خواهید منتقل کنید می فرستند. زبان بدن و طرز رفتار و حرکات خود را به آن جزئیات اضافه کنید و در کمتر از هفت ثانیه، تاثیر اولیه ایجاد می شود. ممکن است برخی را جذب کنید؛ حال آنکه احتمال دارد بعضی دیگر حتی ذره ای تحت تاثیر قرار نگیرند.

آمادگی برای مصاحبه ای موفق، مستلزم فراهم کردن مقدمات و تمرین است. برای آنکه حس خوبی نسبت به خود داشته باشید و بر خود مسلط باشید، به توصیه های زیر عمل کنید:

  • گرم کردن

هدف از مصاحبه و آنچه می خواهید بدست آورید و اینکه چگونه می خواهید دیده شوید را در ذهن تان مرور کنید. قبل از ورود به ساختمان روی تنفس از شکم تمرکز کنید. صدای خود را گرم کنید؛ مثلا عبارت هایی را زمزمه و آهسته با خود تکرار کنید که واج آرایی دارند. این تمرین ها کمک می کند تا گلویتان باز شود و با صدایتان ارتباط برقرار کنید و سخن خود را واضح تر بگویید. بالا و پایین آوردن شانه ها و چرخاندن سر از سویی به سوی دیگر و تکان دادن دستان و انگشتان به بیرون قبل از ورود به ساختمان، شما را از لحاظ روحی و جسمی و آوایی آماده می کند.

  • مدعی فضای خود شدن

هرجا هستید، آن فضا را مال خود کنید. مالک آن شوید. به خود یادآوری کنید که اگر حق حضور در آن مکان را نداشتید، در آنجا نبودید. باید این پیام را بفرستید که آماده و منتظرید. این نکات را رعایت کنید:

از بردن چیزهای بی مورد و درهم و برهم بپرهیزید. تنها آنچه نیاز دارید همراه تان باشد.

با اعتماد به نفس وارد محدوده ی پذیرش شوید و با مسئول پذیرش با لبخند و کلام مودبانه برخورد کنید. اسم خود و فردی را که برای دیدن او آمده اید بگویید. کت خود را در بیاورید و در صورت امکان از مسئول پذیرش بخواهید آن را جایی نگه دارد.

از محدوده ی پذیرش دور شوید و حتی اگر از شما دعوت به نشستن شد، ایستاده بمانید. صندلی ها باعث می شوند کوچک به نظر برسید و گاهی بلند شدن از روی آنها دست و پاگیر است. اگر احساس راحتی نمی کنید، دست خود را پشت دست دیگر خود قرار دهید یا در حالی که اطراف تان را نگاه می کنید، در جلو خود در ارتفاع کمر یک دست تان را در دست دیگر بگذارید و اجازه دهید دستان تان استراحت کنند.

  • وارد شدن

نحوه ی حرکت شما بیانگر دیدگاهی است که از خود دارید و اینکه انتظار دارید چگونه با شما برخورد شود. وقتی از شما دعوت کردند به اتاق مصاحبه وارد شوید، این کار را با تمرکز و انرژی انجام دهید. اگر می خواهید صادق و خوش بین و مثبت به نظر برسید، با اعتماد به نفس و راحت و هدفمند حرکت کنید. هرچه در دست دارید بر زمین بگذارید، با مصاحبه گر دست بدهید و بنشینید. با این کار نشان می دهید با ورود به قلمرو فرد دیگر احساس راحتی می کنید.

وقتی وارد دفتر کسی می شوید، هدفمند راه بروید. یک درنگ کوچک که موجب می شود کمی این پا و آن پا کنید، شما را نامطمئن به خود نشان می دهد. برای نشان دادن تصویری قدرتمند، چابک باشید و قدم های متوسطی بردارید.

(منبع: زبان بدن به زبان آدمیزاد، الیزابت کونکه)

ادامه ی مقالات زبان بدن را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *