ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۰۸
548 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
ریشه وضعیت های زندگی

اختلاف نظری بین نظریه پردازان تحلیل رفتار متقابل وجود دارد در این مورد که وضعیت های زندگی چگونه و در چه سنی شکل میگیرند.

اریک برن بر این باور بود که «وضعیت زندگی» در دوران اولیه کودکی (سه تا هفت سالگی) شکل می گیرد، بدین منظور که تصمیماتی را که بر مبنای تجربیات اولیه قرار دارند توجیه کند. به عبارت دیگر، از دیدگاه اریک برن، ابتدا تصمیمات اولیه شکل می گیرند، در حالی که وضعیتهای زندگی بعدها در دوران کودکی شکل می گیرند تا دیدگاهی نسبت به دنیای اطراف بدست آید که از طریق آن، تصمیمات گرفته شده توجیه شوند.

به عنوان مثال، کودک ممکن است این تصمیم را خارج از حوزه کلامی بگیرد: «هرگز دیگر این خطر را نخواهم کرد تا کسی را دوست بدارم، زیرا مادر به من نشان داد که من دوست داشتنی نیستم.» بعدها او این احساس را با این باور که «هرگز کسی مرا دوست نخواهد داشت» توجیه می کند و این عبارت را می توان به صورت «من خوب نیستم» برگرداند. دختر بچه ای که مورد سوء استفاده جسمی یا جنسی پدرش قرار میگیرد، ممکن است تصمیم بگیرد «به خاطر رفتار بیمارگونه پدر، دیگر هرگز به مردی اعتماد نخواهم کرد.» سپس این باور را کلیت می بخشد که همه مردها غیر قابل اعتماد هستند، یا شما خوب نیستید (آنها خوب نیستند).

از دیدگاه کلاود اشتاینر، وضعیت زندگی خیلی زودتر شکل می گیرد. او ریشه های آنرا در ماههای اولیه نگهداری از کودک می یابد. از نظر او، وضعیت «من خوب هستم، شما خوب هستید» منعکس کننده رابطه متقابل وابستگی بین تغذیه کودک و رفتار مادر است. اشتاینر این را با «اعتماد اساسی» که به وسیله اریک اریکسون متخصص رشد کودک بیان شده است، برابر می داند. این «بیانگر وضعیتی است که در آن کودک احساس می کند با دنیا یکی است و همه چیز هم با او یکی است.»

اشتاینر خاطرنشان می سازد که همه کودکان با وضعیت «من خوب هستم، شما خوب هستید» پا به عرصه وجود می گذارند. کودکان فقط زمانی این وضعیت را تغییر می دهند که حادثه ای رابطه متقابل هم وابسته ی بین کودک و مادر را مختل سازد. شاید کودک تصور می کند که مادرش آن حمایت و پذیرشی را که در روزهای اول به او می بخشید از او دریغ می کند. برای بعضی از نوزادان پدیده تولد به خودی خود می تواند احساس این تهدید را در بر داشته باشد. نوزاد ممکن است به این درد و عذاب دوران تولد اینگونه واکنش دهد که خودش خوب نیست و یا دیگران خوب نیستند. نوزاد از وضعیت «اعتماد اساسی» اریکسون به وضعیت «بی اعتمادی اساسی» می رسد. کودک آنگاه می رود که پیش نویس زندگی خود را بر این دیگاه اساسی نسبت به خود و دیگران بنا نهد.

بنابراین، اشتاینر با اریک برن در این مورد که وضعیت زندگی توجیه کننده تصمیمات زندگی است، توافق دارد. در کلام اشتاینر، ابتدا وضعیت زندگی برگزیده میشود و تصمیمات بعدها شکل می گیرند.

در نتیجه، می توان وضعیت زندگی را این گونه تعریف نمود: باورهای اساسی شخص درباره خودش و دیگران که به منظور توجیه تصمیمات و رفتارها به کار می روند.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *